Δοκιμάζουμε το DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8

Πολυτέλεια και επιδόσεις

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8 δοκιμή τεστ

H DS έκανε το όνειρο πραγματικότητα όσων επιθυμούν να αποκτήσουν ένα μοντέλο που να διαθέτει ασύγκριτη πολυτέλεια στην κατηγορία του με πλουσιότατο εξοπλισμό χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει μια ολλόκληρη περιουσία για να το αποκτήσει. Το DS 3 Crossback είναι η ξεχωριστή πρόταση της εταιρείας στην κατηγορία B-SUV  η οποία μάλιστα  μοιάζει να μην έχει αντίπαλο με βάση τα προτερήματα του. 'Ένα από αυτά είναι και ο εξαιρετικός κινητήρας των 1,2 λίτρων βενζίνης  υπερτροφοδοτούμενος .

 
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από αυτόν ο οποίος ουσιαστικά αποτελεί ουσιαστικά το "γεφύρωμα" της έκδοσης των 100 ίππων και την κορυφαίας με τους 155 ίππους. Πατάμε το πολυτελές  μπουτόν εκκίνησης το οποίο ξενίζει με την θέση του στην μέση της κεντρικής κονσόλας .

Ο τουρμπάτος τρικύλινδρος PureTech των 1.199 cc, αρχίζει να δείΧνει τα "δόντια" του. Τα 130 άλογα στις 5500 σ.α.λ.  με την ροπή των  των 230 Nm στο...ρελαντί των 1750 σ.α.λ. συνεργάζονται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις και την κωδική ονομασία ΕΑΤ8 και την δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα με paddles πίσω αοπό το τιμόνι. Στην διάθεση μας είχαμε και τα  τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport) με τις ανάλογες επιδόσεις . Επιλέξαμε την τελευταία κκαι πατήσαμε το γκάζι μέχρι το πάτωμα. 


Ο δρόμος ελεύθερος μπροστά μας και το DS 3 Crossback " με ...πολιτισμένο τρόπο "εκτοξεύεται". Τα  πρώτα 0-100 από στάση έρχονται σε  9,2 δευτερόλεπτα ,ένα μόλις δευτερόλεπτο πίσω από την έκδοση των 155 ίππων. Η τελική ταχύτητα με ευκολία φτάνει τα 200 χλμ./ώρα την στιγμή που η κορυφαία έκδοση αγγίζει τα 208 χλμ./ώρα.

Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις  με σβέλτο και ομαλό τρόπο. Η αίσθηση που  δίνει το κινητήριο σύνολο είναι ότι έχει πολλά περισσότερα κυβικά και μάλιστα υπερτροφοδοτούμενα. 


Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε μαζί  με την επιλογή προγράμματος Eco -όπου υπάρχει η λειτουργία coasting για μεγαλύτερη οικονομία- και είδαμε ότι ήταν στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ.Καταφέραμε όμως και μέση τιμή στα 6 λίτρα κινούμενοι μεταξύ των δυο πρώτων προγραμμάτων  Eco και Normal.(WLTP: 141 γρμ./χλμ.) Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι το μοτέρ αν και τρικύλινδρο σχεδόν δεν ακούγεται και αυτό βέβαια οφείλεται και στην εξαιρετική ηχομόνωση. Τα φρένα αποδείχθηκαν αντάξια της δύναμης του μοτέρ.


Το DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8 με το στιβαρό πλαίσιο έχει ισορροπημένη οδική συμπεριφορά με την ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σφιχτή για να δίνει τα απαραίτητα spor χαρακτηριστικά σε ένα μοντέλο που έχει ευξημένη απόσταση από το έδαφος κατά  170 mm. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες ενώ στις κλειστές καμπές του δρόμου όπου κινηθήκαμε σε γρήγορους ρυθμούς είδαμε ότι το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι ήταν γρήγορο και ακριβές δίνοντας πολύ καλή πληροφόρηση. Συμπαραστάτες μας στην οδήγηση τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης όπως είναι το  σύστημα προειδοποιήσης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίμσατος, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.α.  


Σταματάμε ικανοποιημένοι από τα οδηγικά χαρακτηριστικά του "μικρού αριστοκράτη". Γιατί το λέμε έτσι; Απλά γιατί έχει στυλ, φινέτσα και πλούτο. περιεργαζόμαστε το εσωτερικό το οποίο παραπέμπει σε πολυτελέστατα και σαφώς ακριβότερα μοντέλα. Στο μικρό...Γαλλικό παλάτι εντοπίζεις στα περισσότερα σημεία  τον ρόμβο, ο οποίος μάλιστα απποτελεί και την  υπογραφή της μάρκας. Ρόμβοι παντού στους αεραγωγούς, στους   διακόπτες αφής αλλά ακόμη και στην βάση της κονσόλας.

Σε αυτή όπου οι διακόπτες με το νίκελ όταν ρίξεις λίγο φως πάνω τους νομίζεις ότι είναι ...διαμάντια. Οι δερμάτινες επενδύσεις κυριαρχούν παντού. Όχι μόνο στα καθίσματα αλλά στις πόρτες ακόμη και σε σημεία του ταμπλό. Όμως το DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8 δεν είναι "πουλ(άω) μούρ(η) μοντέλο. Το αντίθετο . Δεν σε ...θαμπώνει μόνο η πολυτέλεια αλλά και τα συστήματα τεχνολογίας  που υπάρχουν.

Πρώτος και μπροστά στα μάτια σου ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων μεγέθους 7 ιντσών στον οποίο εμφανίζονται  οι πέντε επιλογές γραφικών οδήγησης  που αλλάζουν ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.Στην μέση του ταμπλό εντοπίζεις την  δεύτερη κεντρική οθόνη των 10.3 ιντσών στην οποία εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Ανάμεσα το σύστημα  πολυμέσων και συνδεσιμότητας .Η χρήση γίνεται και από τα μπουτόν στο το μικρό σε μέγεθος flat bottom τιμόνι με την χοντρή στεφάνη. 


Και δεν μένουμε μόνο σε αυτά. Ο κατάλογος εξοπλισμού είναι μακρύς μεταξύ των οποίων υπάρχουν  6 αερόσακοι , ESP με ESR, ABS με EBD , σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ,Hill Assist,ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ενεργοποίηση alarm σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης,διακόπτες αφής , ηλεκτρικές ρυθμίσεις για όλες τις λειτουργίες και για τα θερμαινόμενα καθίσματα , αυτόματη  λειτουργία προβολέων, αυτόματος κλιματισμός, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου,, δυο θύρες USB.

Όσον αφορά τους χώρους είναι άνετοι για τους επιβάτες με το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα από 350 λίτρα έως και 1050 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω διαρούμενων καθισμάτων.(Διαστάσεις μήκος 4.12μ., πλάτος 1.79μ ύψος 1.52μ και μεταξόνιο 2.56μ.). Ασφάλεια πέντε αστέρων όλα τα συστήματα και την την πλατφόρμα CMP του ομίλου η οποία να και είναι ελαφρύτερη κατά 15 κιλά είναι πιο άκαμπτη σε ποσοστό 30%. 


Εξωτερικά το μοντέλο εντυπωσιάζει καθώς ακόμη και σταματημένο μοιάζει να...κινείται.  Οι καμπύλες διατρέχουν το αμάξωμα ενώ μπροστά ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας MATRIX LED VISION, τα οποία πλαισιώνουν την μεγάλη μάσκα DS WINGS με τις λεπτομέρειες diamond grille . Στον  προφυλακτήρα ιδιαίτερο τόνο δίνουν οι λεπτές - κάθετα τοποθετημένες -διακοσμητικές φωτιστικές λωρίδες led.


Στο πλάϊ  μέρος ξεχωρίζει το "σήκωμα" του πλαισίου στις πίσω πόρτες . Στα hi tech στοιχεία εντάσσονται οι κρυφές χειρολαβές, οι οποίες...βγαίνουν με την λειτουργία keyless entry, μόλις ξεκλειδώσετε το αυτοκίνητο ή μόλις  πλησιάσετε στο 1,5 μέτρο απόσταση.

Στο πίσω μέρος τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τα οποία ενώνονται με μια χρωμιωμένη λωρίδα δίνουν την άισθηση αυξημένου πλάτους του αυτοκινήτου.

Για να αποτήσετε όλα αυτά χρειάζεστε για την έκδοση Be Chic 26850 ευρώ και για την αμέσως επόμενη So Chic 30650 ευρώ. Για ένα μοντέλο που ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω εμφάνισης αλλά και συστημάτων που δαιθέτει. 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top