Με ποιους κινητήρες έρχεται το νέο Audi  Α3 Sportback 

Με τεχνολογίες από μεγαλύτερη κατηγορία

Νέο Audi Α3 Sportback

Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο sport DNA και γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα, είναι πλήρως συνδεδεμένο και φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία. 

Στην Ευρώπη, το A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος. Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). 
 O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά .

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στο A3 Sportback 35 TFSI έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση  0 - 100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TFSI είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. 

O 1.5 TFSI εξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή  εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν ο οδηγός επιβραδύνει ή εφαρμόζει ελαφρώς το φρένο, το BAS μπορεί να ανακτήσει έως και 12 kW ισχύος και να τροφοδοτήσει αυτήν την ισχύ στη μπαταρία. Κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα, βοηθά τον TFSI με ισχύ μέχρι 9 kW και ροπή 50 Nm. Σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης, διαχειρίζεται τα φορτία έτσι ώστε η απόδοση του κινητήρα να αυξηθεί περισσότερο.  

Διαχειρίζεται επίσης την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας 48 Volt. Διατηρεί αρκετή ισχύ για να επιτρέψει στο A3 Sportback να κινηθεί με τον κινητήρα σβηστό σε πολλές περιπτώσεις. Στη συνέχεια, το BAS επανεκκινεί γρήγορα και ανεπαίσθητα τον TFSI, ακριβώς όπως στο τέλος της φάσης start/stop, η οποία φάση  – αξίζει να τονιστεί – ξεκινά ήδη από υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα. 
Στο A3 Sportback 35 TFSI και το A3 Sportback 30 TDI, αυτό γίνεται με ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Καλύπτει το εύρος ροπής από 200 έως 340 Nm. Είναι επίσης πολύ αποδοτικό, εξοικονομώντας έως και 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τη μετάδοση του προκατόχου. Η πρώτη ταχύτητα συνήθως είναι πολύ κοντή για να επιτρέψει μια ισχυρή εκκίνηση και η έκτη ταχύτητα είναι αρκετά μακριά με σκοπό τη μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης. 


Ειδικά εξελιγμένο: το S tronic επτά ταχυτήτων 

Το A3 Sportback 35 TFSI MHEV και το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένα στάνταρ με το 7-σχέσεων S tronic, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει και μέσω paddles στο τιμόνι. Ο λόγος μετάδοσης είναι επίσης σχετικά μικρός στις χαμηλότερες ταχύτητες και είναι πολύ μακρύς στις υψηλότερες ταχύτητες. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select, το κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη προσφέρει μια λειτουργία ελεύθερου τροχασμού που ενεργοποιείται σε πολλές περιπτώσεις όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι. Η τεχνολογία των δύο συστημάτων μετάδοσης,  για βενζίνη και πετρέλαιο, διαφέρει σε σημαντικά σημεία. Στην περίπτωση του S tronic επτά ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης, οι δύο συμπλέκτες δεν απαιτούν τροφοδοσία λαδιού, πράγμα που αυξάνει την αποδοτικότητά τους. Στην περίπτωση της μετάδοσης για το 2.0 TDI, ψύχονται με λάδι ανάλογα με τις ανάγκες. 

Βελτιστοποιημένοι: οι κινητήρες TDI 

Όσον αφορά στους κινητήρες ντίζελ, υπάρχει ο 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος, με 116 PS ή 150 PS. Οι τεχνικές λεπτομέρειές του περιλαμβάνουν ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού μέσου για εξαιρετικά ευέλικτη θερμική διαχείριση, δύο άξονες ζυγοστάθμισης για ακόμα πιο ομαλή λειτουργία (για τους κινητήρες των 150 PS),αισθητήρες πίεσης κυλίνδρων για άριστη καύση και ελαχιστοποίηση εσωτερικών τριβών για ακόμα πιο υψηλή απόδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο στροφαλοφόρος άξονάς του είναι 2,8 κιλά πιο ελαφρύς από αυτόν του προκάτοχου του. 

Το A3 Sportback 30 TDI είναι εφοδιασμένο με 2.0 TDI με ισχύ 116 ίππων που παράγει ροπή 300 Nm μεταξύ 1.600 και 2.500 σ.α.λ.. Ο 85 kW TDI επιταχύνει το μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα. Το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένο με τον 2.0 TDI με ισχύ 150 ίππων. Βασικά χαρακτηριστικά: 360 Nm μεταξύ 1.600 και 2.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. 

Το νέο Α3 με μία ματιά 

Στοι εξωτερικό  η χαρακτηριστική Singleframe μάσκα σε μεγάλες διαστάσεις, με κυψελωτή σχάρα, ευρείες εισόδους αέρα, μια κοίλη επιφάνεια στο πλάι, στις πόρτες - ένα νέο στοιχείο του σχεδιασμού Audi - και έντονα κεκλιμένες κολώνες C Προβολείς Matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας που αποτελούνται από ένα πίνακα pixel, το καθένα με 5x3 τμήματα LED, ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η βασική έκδοση  διατίθεται με προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας Δώδεκα εξωτερικά χρώματα και τρεις γραμμές εξοπλισμού (Standard, Advanced, S line), καθώς και ένα πακέτο styling σε μαύρο χρώμα 


Στο εσωτερικό ο  πίνακας οργάνων είναι εστιασμένος στον οδηγό .Η MMI οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων ως στάνταρ, με κορυφαία επιλογή το Audi virtual cockpit plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών .

Οθόνη αφής με αναγνώριση χειρόγραφου τρόπου εισαγωγής .Φωνητικός έλεγχος (Natural-language voice control) με δυνατότητα διαλόγου .Head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στον προαιρετικό εξοπλισμό. Υπάρχει σπύστημα Infotainment και Audi connect .
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top