Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny

Βάζει τα γυαλιά σε τζιπάρες

Suzuki Jimny

Χρειάστηκε να περάσουν 20 χρόνια για να αποφασίσει η Suzuki να αντικαταστήσει το Jimny. Oi Ιάπωνες επιτέλους το αντικατέστησαν  ακολουθώντας την γνωστή φυσιογνωμία του προηγούμενου μοντέλου. Αντίθετα με ότι συνηθίζεται  σε αυτές τις περιπτώσεις η σχεδίαση  δεν απέκτησε καμπύλες ή  αεροδυναμικές γραμμές . Το αντίθετο μάλιστα. 

Είναι τετράγωνο αλλά αρέσει


Το αμάξωμα είναι εντελώς τετραγωνισμένο επιλογή  που μας άρεσε ιδιαίτερα θυμίζοντας μάλιστα μια baby Mercedes G –CLASS.  Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα μπροστά που είναι ένθετα στην τετράγωνη μαύρη  μάσκα με τις μεγάλες κάθετες γρίλιες  , τα περιμετρικά πλαστικά που δένουν οπτικά με τους μαύρους πλαστικούς προφυλακτήρες και η μεγάλη ρεζέρβα στην πίσω πόρτα αποσκευών «φωνάζουν « από μακριά ότι τούτο το όχημα είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα. Το μήκος είναι στα  3,65 με τη ρεζέρβαενώ και το ύψος είναι  μεγαλύτερο φτάνοντας   τα 1,71 μέτρα .

Εσωτερικό για...σκληρούς 

Περνώντας στο εσωτερικό κάθεσαι ψηλά στο κάθισμα του οδηγού και μπροστά σου έχεις ένα λιτό ταμπλό με σκληρά πλαστικά που έχουν συναρμογή που εκμηδενίζει τους θορύβους στους χωματόδρομους,.Μπροστά υπάρχουν δυο ξεχωριστά όργανα με επιτηδευμένα αφημένες σε ορατό σημείο τις βίδες σύνδεσης ενώ το μόνος ημείο που δείνχει επαφή με το μέλλον είναι η έγχρωμη οθόνη αφής που συναντάμε και στο μεγαλύτερο Vitara   με τα συστήματα πλοήγησης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Οι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι από πριν με τους επιβάτες να έχουν μεγάλο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους λόγω του αυξημένου ύψους. Η ορατότητα που προσφέρουν οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες είναι  εντυπωσιακή. Οι θήκες ς είναι περισσότερες. Στην τεραθέσια διάταξη των καθισμάτων ο χώρος  αποσκευών είναι στα 85 λίτρα.

Αν αναδιπλώσεις την πλάτη των πίσω καθισμάτων  η τιμή αυξάνεται στα 377 λίτρα ενώ το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος και δημιουργεί χώρο 830 λίτρων. Όσον αφορά ρτην πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει προς τα δεξιά μαζί με την ρεζέρβα γεγονός που χρειάζεται χώρο 1,5 μέτρων για να την ανοίξεις διάπλατα.

Κινητήρας με δύναμη από το…ρελαντί.



Στην «καρδιά» του ολοκαίνουργιου JImny υπάρχει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας  1.5 VVT Euro 6 (εκπομπές CO2 στα15 4 g/km )με απόδοση 102 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και ροπή 13,3 kgm/4.000 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό του είναι η εντυπωσιακή ελαστικότητα από χαμηλά  χάρη και στην κοντή κλιμάκωση του αναβαθμισμένου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις που έχε σαφώς καλύτερη αίσθηση από πριν. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι στα 11.5 δεύτερα, ενώ η τελική φθάνει τα 145 χλμ/ώρα Με βαρύ πόδι είδαμε την μέση κατανάλωση στα 7,5 λίτρα . (τέλη κυκλοφορίας στα 285 ευρώ).

Το μικρό… θηρίο


Όταν μιλάμε για εκτός δρόμου κίνηση μιλάμε για Jimny. Το Ιαπωνικό τετρακίνητο είναι ...στα νερά του με όλη την σημασία των λέξεων καθώς αντιμετωπίζει ,λάσπες, ποταμάκια  και νεροφαγώματα με εξαιρετική ευκολία. Το Jimny  διαθέτει εξαιρετικά κοντούς προβόλους μει 37 μοίρες της γωνίας πρόσβασης και οι  49 μοίρες της γωνίας διαφυγής και απόσταση από το έδαφος  211 χλστ. γεγονός που του επιτρέπει να διασχίζει  σημεία όπου μόνο τζιπάρες  περνούν. Το άκαμπτο πλαίσιο  τύπου σκάλα , οι άκαμπτοι άξονες της ανάρτησης με τις μακριές διαδρομές  και οι οκτώ λαστιχένιες βάσεις του αμαξώματος,  σε συνδυασμό με τα off road ελαστικά (195/80! βοηθούν  νε το Jimny να περνάει με μεγάλη ταχύτητα πάνω από ιδιαίτερα κακοτράχαλα οδοστρώματα με βαθιές λακκούβες . Αρκεί βέβαια οδηγός και συνεπιβάτης να βάζουν δύναμη για να κρατηθούν στην θέση τους  με τον  δεύτερο να στηρίζεται στην μπάρα που βρίσκεται πάνω στο ταμπλό. Η  κατά επιλογή τερακίνηση  AllGrip Pro εμπλέκεται με λεβιέ σε ταχύτητα έως 100χλμ./ώρα.Φυσικά το σύστημα τετρακίνησης με τον ξεχωριστό μοχλό για την ενεργοποίηση της δείχνει  ιδιαίτερα ανθεκτικό . Μάλιστα στην θέση 4L για τα κοντά δίνει δυνατότητες πολεμικού οχήματος.

Από την άλλη πλευρά  ο τζόγος στο τιμόνι (κρεμαγιέρα με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια )που μπορεί να ξενίζει στην άσφαλτο εδώ αποτελεί πλεονέκτημα  στις εκτός δρόμου διαδρομές με το  αμορτισέρ τιμονιού μειώνει τους κραδασμούς που φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Ο διακόπτης για τον έλεγχο ταχύτητας σε κατωφέρειες σου "λύνει" χέρια και πόδια. Στην άσφαλτο  τώρα τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα με το προηγούμενο μοντέλο . Το jimny  πατάει καλύτερα στον δρόμο, το τιμόνι έχει σαφώς καλύτερη αίσθηση αν και δείχνει μικρή ασάφεια τις ευθείες  ενώ η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων δίνει κλίσεις στις στροφές όχι όμως σε ανησυχητικό βαθμό. Όμως  πρέπει  να ξεκαθαρίσουμε κάτι. To imny όπως και άλλα τετρακίνητα με άγρια ομορφιά αυτοκίνητα ,δεν το αγοράζεις για να το χαρείς στην άσφαλτο και να   το πλακώσεις στα γκάζια μπαίνοντας με τις μπάντες στις στροφές. Χρειάζεται διακριτική οδήγηση στην άσφαλτο και να του δώσεις να καταλάβει στους χωματόδρομους , στις λακκούβες και να περάσεις  χωρίς φόβο αλλά με πάθος πάνω σε λασπώδεις και βραχώδεις επιφάνειες. Άλλωστε όπως είπαμε και η κοντή κλιμάκωση των σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων είναι προσανατολισμένη στην μεγάλη παροχή δύναμης από το… ρελαντί και όχι στα κόκκινα.  Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε11,5 δευτερόλπετα ενώ ταξιδεύεις με άνεση με 145 χλμ.ώρα/

Πόσο πάει το Jimny

Ξεκινώντας από το «δεν σπάει, δεν χαλάει» το Suzuki Jimny made in Japan έχει εγγύηση 7 χρόνια η 140.000 χιλιόμετρα.Το νέο  jimny πλέον δε είναι γυμνό. Με 16270 ευρώ αγοράζεις την βασική έκδοση που περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της Hill Descent Control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγής σύγκρουσης , σύστημα  ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας ,αυτόματα φώτα ηχοσύστημα με Bluetooth, κ.ά. Η έκδοση GLX της δοκιμής μας έχει κόστος 17670 ευρώ και διαθέτει μεταξύ άλλων, την έγχρωμη οθόνη των 7ιντσών με τα συστήματα που αναφέραμε, ,αυτόματο κλιματισμό,φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led, θερμαινόμενους καθρέφτες,θερμαινόμενα καθίσματα ,αλουμινένιες ζάντες.


Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top