Το έχουμε ξαναπεί. Η Suzuki με το νέο Ignis ξεπέρασε τον εαυτό της όχι μόνο της προχωρημένης σχεδίασης αλλά και της επιλογής του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις Επειδή έχουμε ξαναγράψει για το Ignis με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις θα ξεκινήσουμε την δοκιμή μας με τον τρόπο που αντιδρά ο φουτουριστικός Ιάπωνας με το αυτόματο . Μιλάμε λοιπόν για το κιβώτιο AGS (AutoGearShift) το οποίο στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δηλαδή το καλσσικό μηχανικό με αυτοματοποιημένο μηχανισμό αλλαγής σχέσεων. Όμως η επιλογή του αποτελεί ένα τερλάστιο πλεονέκτημα για για τον οδηγό κυρίως μέσα στην πόλη όπου το δεξί μας χέρι πηγαίνει πολύ συχνά στο λεβιέ ταχυτήτων..Ξεκινάμε και βλέπουμε ότι στην πράξη με το πάτημα του γκαζιού οι αλλαγές γίνονται σχετικά ομαλά και αρκετά γρήγορα..
Η διαφορά σε σχέση με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη είναι ότι εδώ υπάρχουν στιιγμές που το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει κάπως αναποφάσιστο στο να αλλάξει άμεσα σχέση κυρίως όταν κινείσαι χαλαρά και αποφασίσεις να ξεκινήσεις απότομα χωρίς να κάνεις το γνωστό kickdown. Όμως αυτό συνηθίζεται μετά από λίγη χρήση και εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τα καλά της αυτόματης κίνησης χωρίς να καταφεύγεις στον μοχλό ταχυτήτων. Την ίδια στιγμή υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής με σειριακό τρόπο σπρώχνοντας μπροστά ή πίσω ανάλογα με το αν θες να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις σχέση.
Στα ατού του Igniς είναι και ο σπιρτόζικος νέος 1.2 DualJet 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο και με βελτιωμένη θερμική απόδοση. Στην πράξη τα 90 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή των 120 Nm, που είναι διαθέσιμη στις 4.400 σ.α.λ. δίνουν ικανοποιητικότατες επιδόσεις.Το Ignis των 850 κιλών στο πάτημα του γκαζιού αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό στις επιταχύνσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται στα 12,2 δευτερόλεπτα που δίνει ο κατασκευαστής . Η βελόνα του ταχύμετρου έφτασε με άνεση τα 160 χλμ./ώρα με τα καλά νέα να συνεχίζονται στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου που με λίγη αμυντική διάθεση κατεβαίνει στα 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με την συμπαράσταση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και το σύστημα διεύθυνσης που κόβει αρκετά το Ignis είναι ο βασιλιάς της πόλης. Ευέλικτο και με την θέση οδήγησης να βρίσκεται ψηλά κινηθήκαμε με άνεση και σβελτάδα μέσα στα στενά της πόλης.
Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) φίλτραρε με ικανοποιητικό τρόπο λακκούβες και σαμαράκια ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος όταν αποφασίσεις να κινηθείς ακόμη πιο γρήγορα. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν άμεσα όποτε τα χρειαστήκαμε.Το Suzuki Ignis σε «σπρώχνει» να το πας και στο χώμα χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος Θα μας πείτε όλα αυτά μπορεί να τα συναντήσουμε και σε άλλα αυτοκίνητα τέτοιας κατηγορίας. Ναι .Έχουν όμως τόσο προχωρημένη σχεδίαση; Λίγα και σαν το Ignis μάλλον κανένα. Η Suzuki πήρε το πρωτότυπο iM-4 που όταν το πρωτοείδαμε είπαμε…«ωραίο είναι αλλά πολύ φουτουριστικό σιγά μην το βγάλουν στην παραγωγή ». Η Suzuki όμως τόλμηςσε και απλά χωρίς να το αλλάξει το έβγαλε στον δρόμο. Mε την σφραγίδα “made in Japan”, και την συναρμολόγηση του στο εργοστάσιο Sagara, της Shizuoka το Ignis εγγυάται ι για την αξιοπιστία του και την αντοχή στον χρόνο. Είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, με πολλές ακμές ,τετραγωνισμένο θα πουν πολλοί. Όμως έχει ξεχωριστές πινελιές όπως είναι οι πίσω κολόνες και τα τονισμένα φτερά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μπροστά ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα LED που δένουν αρμονικά με την μάσκα ψυγείου και με τα νίκελ περιγράμματα να δίνουν μια νότα πολυτέλειας. . Τα νικελένια περιγράμματα δίνουν μια νότα πολυτέλειας.
Το νέο trendy Ignis είναι ταιριάζει απόλυτα με τον SUV/crossover χαρακτήρα του καθώς έχει τους τέσσερις τροχούς ακροβολισμένους στις άκρες του αμαξώματος, Το αυτοκίνητο σε τελική ανάλυση έχει κληρονομήσει στοιχεία από άλλα μοντέλα της οικογένειας όπως είναι τα “βράγχια” στην πίσω κολόνα από το Fronte Coupe και την χαρακτηριστικό μικρό άνοιγμα στα πλαϊνά του καπό από το Vitara. Όσον αφορά τώρα τις διαστάσεις, το νέο μικρό τηw Suzuki έχει μήκος 3.700 χλστ., πλάτος 1.690 χλστ., ύψος 1.595 χλστ., φτάνει τα 2.435 χλστ. Με την απλοποιημένη δομή του αμαξώματος και την εξαιρετική ακαμψία, η Suzuki μειώνοντας τον χώρο του κινητήρα,αύξησε τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ο χώρος αποσκευών των 267 λίτρων, μεταβάλλεται λόγω του συρόμενου πίσω καθίσματος κατά 165 χλστ., ενώ η δυνατότητα αναδίπλωσης, αυξάνει την χωρητικότητα στα 1100 λίτρα .Ο εξοπλισμός διαθέτει μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους και ESP, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Όσο τώρα για το θέμα της τιμής με 13580 ευρώ παίρνετε ένα ξεχωριστό, άνετο ,σβέλτο, ξεκούραστο όχημα .
Βαγγέλης Γκούμας