Ποιος ήταν ο Abarth που έφτιαξε τον «Σκορπιό» της Fiat  

Δείτε την ιστορία του 

Carlo Abarth

Έχοντας συνδέσει το όνομα του με τους αγώνες και την εξέλιξη αυτοκινήτων για όσους αγαπούν την οδήγηση και τις επιδόσεις, ο Carlo Abarth κατάφερε να δημιουργήσει μια νέα σχολή στο χώρο του αυτοκινήτου, η οποία παραμένει μέχρι και σήμερα. Το σήμα με το ζώδιο του Abarth, το Σκορπιό, αποτελεί σημείο αναφοράς του πάθους για ταχύτητα και οδηγική απόλαυση. Γεννημένος στην Αυστρία στα τέλη του 1908, ο Karl Abarth συνέδεσε άρρηκτα τη ζωή του με το χώρο του αυτοκινήτου και την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλάζοντας εκτός από την υπηκοότητα του και το όνομα του από Karl σε Carlo.

 


Από παιδί ανέπτυξε μια ιδιαίτερη αγάπη για τη μηχανολογία, ενώ ως έφηβος ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας μοτοσυκλέτες και ποδήλατα. Σε ηλικία μόλις 20 ετών είχε την πρώτη του αγωνιστική εμπειρία με μηχανές, ενώ ξεκίνησε και τις βελτιώσεις, μια ασχολία που θα εξέλισσε μερικά χρόνια αργότερα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο στο χώρο του αυτοκινήτου. Μετά από σημαντικές επιτυχίες, αλλά και δύο πολύ σοβαρά ατυχήματα, ο Carlo εγκατέλειψε του αγώνες το 1949 και ίδρυσε στη Μπολόνια την Abarth & C. Σκοπός της εταιρείας ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων και εξαρτημάτων για αγώνες, καθώς και η βελτίωση σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων.

 


Ήδη από την ίδια χρονιά, η εταιρία του Carlo Abarth, δημιουργεί ένα πακέτο αναβάθμισης για το Fiat 500 (Topolino) και ξεκινά η σχέση του με την εταιρεία που συνέδεσε άρρηκτα το όνομα της με τις δημιουργίες του. Το κοινό αγκαλιάζει την προσπάθεια του Abarth και τα εξαρτήματα της εταιρείας του -ειδικά τα συστήματα εξαγωγής- γίνονται ανάρπαστα. Ακόμα και εταιρείες που είχαν ήδη ένα κορυφαίο επίπεδο εξαρτημάτων, όπως η Alfa Romeo  και η Maserati, συνεργάζονται με τον Abarth για την προμήθεια συστημάτων εξαγωγής

.


Παράλληλα με την εμπορική επιτυχία, η Abarth, κατακτά όλο και περισσότερες επιτυχίες στους αγώνες, που αποτελούσαν πάντα το πάθος του ιδρυτή της. Με βασισμένα συχνά σε μοντέλα της Fiat αγωνιστικά, ο Carlo Abarth κέρδιζε όλο και περισσότερες διακρίσεις, αλλά και δημοτικότητα, παρά τον αυστηρό του χαρακτήρα που δεν συγχωρούσε λάθη από τους συνεργάτες του. Η έλευση του Fiat 500 το 1957 έδωσε την ευκαιρία στον Carlo Abarth να δημιουργήσει ένα πραγματικά προσιτό σπορ αυτοκίνητο, αλλά και παράλληλα ένα ιδανικό αγωνιστικό για νέους οδηγούς. Η μηχανολογική ιδιοφυία του Abarth εστίασε σε μια σειρά αλλαγών, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μικρού Fiat, χαρίζοντας του αναβαθμισμένες επιδόσεις και οδηγικό ταπεραμέντο.

 

 

 

Έχοντας στενή συνεργασία για σειρά ετών, το 1971 η Fiat απόκτησε τον έλεγχο της Abarth. Σεβόμενη την ιστορία του ιδρυτή της, συνέχισε να δημιουργεί αυτοκίνητα που εντυπωσίαζαν με το στιλ και τις επιδόσεις τους. Παράλληλα με συνεπή εμπλοκή, κυρίως στους αγώνες ράλι, η Abarth συνέχισε να απολαμβάνει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση. Μοντέλα όπως το Fiat 124 Abarth Rally, αλλά και το θρυλικό 131 Rally κυριάρχησαν με την παρουσία τους, τόσο σε επίπεδο αποτελεσμάτων, όσο και θεάματος. Την παράδοση συνέχισαν στη νέα χιλιετία το Grande Punto S2000, ενώ σήμερα το Abarth 124 Rally, μόλις στη 2η αγωνιστική του σαιζόν, κατάκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα R-GT.

 

   
Ένας ισχυρός χαρακτήρας, με πάθος για την τελειότητα, μηδενική ανοχή στα λάθη και αστείρευτη αγάπη για το αυτοκίνητο και τους αγώνες, ο Carlo Abarth σημάδεψε με την παρουσία του το χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και την ιστορία της Fiat. Τα αυτοκίνητα με το «Σκορπιό» εξακολουθούν διαχρονικά να ξεχωρίζουν για το μοναδικό τους χαρακτήρα και τις υψηλές επιδόσεις. Σύγχρονα μοντέλα όπως η σειρά Abarth 595 και το Abarth 124 Spider συνεχίζουν μέχρι και σήμερα, 110 χρόνια μετά τη γέννηση του ιδρυτή της μάρκας, τη μακρά παράδοση του Σκορπιού.  

   

Οι σταθμοί στη ζωή του Carlo Abarth
1908: O Karl Abarth γεννιέται στη Βιέννη.
1928: Ο Abarth συμμετέχει στον πρώτο αγώνα του με μηχανή. Την ίδια χρονιά κατακτά και την πρώτη του νίκη.
1930: Μετά από ένα σοβαρό ατύχημα ο Abarth αποχωρεί προσωρινά από τους αγώνες για δύο χρόνια.
1939: Ο Karl Abarth μεταναστεύει στην Ιταλία. Αλλάζει την υπηκοότητα του σε Ιταλική και το όνομα του σε Carlo. 
1946: O Abarth προσεγγίζει τον Ferdinand Porsche και μπαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου.
1949: Ιδρύεται η Abarth & C. και ξεκινά η κατασκευή κιτ βελτιώσεων.
1950: Παρουσιάζεται το εμβληματικό Abarth 204A
1955: O Carlo Abarth αποφασίζει να μετατρέψει το Fiat 600 σε ένα προσιτό αγωνιστικό αυτοκίνητο και δημιουργεί το 750GT, ένα μοντέλο που κέρδισε σειρά διακρίσεων και ανέβασε στα ύψη τη φήμη της εταιρείας.
1957: Η παρουσίαση του Fiat 500 δίνει την ευκαιρία στον Abarth να βρει την ιδανική βάση για τη δημιουργία μιας σειράς αγωνιστικών και σπορ εκδόσεων με εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλό κόστος.
1965: Ο Abarth σε ηλικία 57 ετών σπάει στην πίστα της Monza το ρεκόρ επιτάχυνσης (στο 1/4 του μιλίου και στα 500 μέτρα).
1971: Η Fiat αποκτά τον έλεγχο της Abarth
1976: Μετά από μια επιτυχημένη πορεία (1974-1976) τo Abarth 124 Rally δίνει τη θέση του στο 131 Rally, το οποίο μέχρι το τέλος της καριέρας του θα έχει κατακτήσει 3 παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών, 1 παγκόσμιο τίτλο οδηγών και μία φορά το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.
1979: Ο Carlo Abarth αφήνει την τελευταία του πνοή, η φιλοσοφία του όμως μένει ζωντανή μέσα από τα μοντέλα της Abarth που παράγονται μέχρι σήμερα.


Βαγγέλης Γκούμας
 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
13:45 H Alessandra Ambrosio βρίσκεται στη Σαντορίνη και «ρίχνει» το instagram
13:26 Τεράστια απειλή: Κίνδυνος να γίνει «Σαχάρα» το ένα τρίτο της Ελλάδας!
13:07 Κόπα Αμέρικα: Γιατί συμμετέχουν… Ιαπωνία και Κατάρ;
12:54 Κύπρος: «Θαλάσσια εισβολή» από Τουρκία – Εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης
12:27 Καλοκαιρινή άδεια και επίδομα: Πόσες μέρες και πόσα χρήματα δικαιούστε
12:25 To νέο Peugeot Partner  Van με 14.518 ευρώ αλλά για…λίγους
11:58 Άδωνις για ΚΥΣΕΑ: Προεκλογικές σκοπιμότητες από Τσίπρα, ντροπή του
11:40 Θρήνος για Χαριστέα: Έχασε τον μπαμπά του ανήμερα της Γιορτής του Πατέρα
11:20 Παντρεύτηκε και ο Ανδρέας Σάμαρης – Κουμπάρα η Χριστίνα Στεφανίδη
10:43 Έκρηξη σε ΑΤΜ στη Γλυφάδα: «Έβρεξε» λεφτά στον δρόμο!
10:13 Θα λιώσετε: Η ανάρτηση του Κικίλια στο facebook μετά τον γάμο
10:09 Δείτε τι μας ετοιμάζει η Nissan στο μέλλον
09:35 Γάμος Κικίλια – Μπαλατσινού: Η μοναδική φωτογραφία μέσα από την εκκλησία
09:12 Ληστεία στον Κορυδαλλό: Νεκρός φύλακας σεκιούριτι σε υπόθεση-μυστήριο
08:59 Αίσιο τέλος για τον 20χρονο στην Κρήτη: Βρέθηκε σώος
18:18 Aπαστράπτουσα νύφη η Τζένη Μπαλατσινού
16:09 Πόσο άλλαξε ο Θανάσης από το «Ευτυχισμένοι μαζί»;
20:02 Έρχεται στις 17 Ιουνίου η «Πανσέληνος της Φράουλας»
20:33 Μόνο στο STAR το βίντεο που είχε τραβήξει ο Β.Γιακουμάκης με τους Κρητικούς
19:51 Εύκολο σουφλέ του Άκη Πετρετζίκη
17:38 Οι ευχές των γονιών του Βασίλη Κικίλια στο ζευγάρι
19:21 To φωτογραφικό άλμπουμ από τον γάμο Μπαλατσινού-Κικίλια
20:07 Οι λαμπεροί καλεσμένοι στον γάμο Μπαλατσινού-Κικίλια
19:32 Νέο… παραλήρημα Μουτσινά για τον γάμο της Ηλιάκη 
11:55 Ταύρος: «Αποφασισμένοι να αλλάξετε την καθημερινότητα!»
10:20 Εκτός εκπομπής η Κατερίνα Καραβάτου – Η ανακοίνωση του Κρατερού Κατσούλη!
20:00 Μπαλατσινού-Κικίλιας: Ο στολισμός της εκκλησίας, η ανθοδέσμη και τα φυλαχτά
15:57 Μανικιούρ: Οι κορυφαίες τάσεις σε σχέδια και χρώματα για το καλοκαίρι
16:18 Μπαλατσινού-Κωστόπουλος: Μαζί στην αποφοίτηση του γιου τους!
20:35 Θρήνος στη Θεσσαλονίκη: Από εισρόφηση πέθανε το 8 μηνών μωρό;
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top