Δοκιμάζουμε το νέο  Suzuki Vitara 1,6 VVT 120 HP

Για όσους δεν θέλουν να πάρουν τα…άγρια βουνά 

Suzuki Vitara 1,6 VVT 120 HP

To Suzuki Vitara έχει δημιουργήσει έναν θρύλο γύρω από το όνομα του κυρίως για τις δυνατότητες του σε σκληρές  εκτός δρόμου διαδρομές χάρη στην προηγμένη τετρακίνηση του. Υπάρχουν όμως και καποιοι που τους αρέσει το στυλ του μοντέλου που θέλουν να έχουν την δυνατότητα να ξεφεύγουν από την άσφαλτο χωρίς να επιθυμούν να παίρνουν τα βουνά με ένα "πολεμικό"χημα. Η SUZUKI μερίμνησε και έβγαλε μια έκδοση με ατμοσφαιρικό 1600άρη κινητήρα,  χωρίς τετρακίνηση αλλά με πολλές δυνατότητες γι αποδράσεις στην εξοχή. Ακτινογραφώντας το VItara  εξωτερικά εντοπίζεις τις σύγχρονες και νεανικές γραμμές που διατρέχουν το μαζεμένο αμάξωμα του. 

Εσωτερικά  δεν υπάρχουν εξαλλοσύνες παρά μόνο ένα σύγχρονο ταμπλό με σκληρά μεν πλαστικά πλην όμως εξαιρετικά συναρμολογημένα και με προσεγμένο φινίρισμα προσόντα που αναδεικνύονται όταν περνάς πάνω από  κακοτράχαλα οδοστρώματα. Μας άρεσε η επιλογή τοπυ αναλογικού ρολογιού ανάμεσα στους  αεραγωγούς Στην μέση του ταμπλό ξεχωρίζεις  το  εύχρηστο σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας όπου προβάλλονται πλήθος πληροφοριών μεταξύ των οποίων και του συστήματος πλοήγησης και την κάμερας οπισθοπορείας.

Ταξιδέψαμε για αρκετή ώρα 5 επιβάτες  χωρίς να υπάρχουν διαμαρτυρίες για τους χώρους , ακόμη και από τον τρίτο μεσαίο, ο οποίος βέβαια δεν ήταν και… μπασκετμπολίστας.( Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 χλστ.) .Ο χώρος αποσκευών με τα 375 διαθέσιμα λίτρα ικανοποιεί απόλυτα. Με αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων  η τιμή ανεβαίνει στα 1120 λίτρα. Ξεκινάμε γνωρίζοντας ότι στην «καρδιά» του Vitara δεν υπάρχει κάποιο υπετροφοδοτούμενο μοτέρ όπως συνηθίζεται αλλά ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων. Αν και είχαμε κάποιες  αμφιβολίες για την απόδοση του- συνηθισμένοι σε …τουρμποκαταστάσεις - όσο περνούσε ο χρόνος  πίσω από το τιμόνι τις ξεπερνούσαμε 

Ο  κινητήρας  με την ισχύ των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. αποδείχθηκε ελαστικός με μπόλικα αποθέματα δύναμης  από τις μεσαίες στροφές  (ροπή: 156 Nm/4.400 σ.α.λ.). Ο κινητήρας ανεβάζει στροφές με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις πετυχαίνει τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα  και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα.

Την ίδια στιγμή ,παρά το σχετικά… βαρύ δεξί μας πόδι, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ.  Αυτό που μας άρεσε με το Vitara είναι ο τρόπος που κινείται μέσα στην πόλη καθώς είναι ευκίνητο με ελαφρύ σύστημα  διεύθυνσης και  με το συνολικό μήκος των 4,2 μέτρων να μην σου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στο παρκάρισμα το αντίθετο μάλιστα . Η ρύθμιση της ανάρτησης του είναι προσανατολισμένη κυρίως προς την άνεση των επιβαινόντων καθώς το Vitara «φιλτράρει» τις λακκούβες και τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Φυσικά μερικές φορές στην προσπάθεια σου να περάσεις από στενό δρομάκι με παράνομα παρκαρισμένο αυτοκίνητο αναγκάζεσαι λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος  να ανέβεις πεζοδρόμιο χωρίς προβλήματα.

‘Όμως και στον ανοιχτό δρόμο εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα κύλισης  τις σχετικά μικρές κλίσεις που παίρνει στις στροφέ και την δυνατότητα να έχςει καλή πληροφόρηση και άμεσες αντιδράσεις από ένα τιμόνι που όπως είπαμε είναι ελαφρύ αλλά άμεσο στις εντολές του οδηγού. Το σημαντικό είναι ότι ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση  κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο χωρίς να έχουμε κουραστεί .   Μιλάμε για ένα ευχάριστο  αυτοκίνητο με δυνατότητες κίνησης και σε εκτός δρόμους διαδρομές. Είπαμε η τετρακίνηση απουσιάζει όμως δεν απουσιάζει όπως είπαμε η αυξημένη απόσταση από το χώμα κατά 18,5 εκ. και το υψηλό προφιλ των ελαστικών γεγονός που μας βοήθησε να κινηθούμε χωρίς φόβο και με σχετικά μεγάλη ταχύτητα από κακοτράχαλους χωματόδρομους .  Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και δυνατά και αποτελεσματικά ακόμη και σε κατηφορικές διαδρομές όπου τα ταλαιπωρήσαμε σκοπίμως για να πούμε την αλήθεια. 

Να τονίσουμε  πάντως ότι αν θέλετε να πάρετε τα βουνά και τα λαγκάδια προτιμήστε την τετρακίνητη έκδοση. Σε τελική ανάλυση το  Suzuki Vitara 1,6 VVT 120 HP είναι μια αξιοπρόσεκτη πρόταση με πολλές δυνατότητες και τιμή που δεν θα σας αφήσει αδιάφορους καθώς με 16190 ευρώ παίρνετε ένα μοντέλο με πολλές δυνατότητες και πλούσιο εξοπλισμό και το κυριότερο αξιόπιστο στο πέρασμα των χρόνων.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top