Σήμα κινδύνου από τον ΣΕΑΑ για τα παλαιά ταξί

Με 10 ως 16 φορές πάνω τις εκπομπές αιωρουμένων σωματιδίων

Σήμα κινδύνου από τον ΣΕΑΑ  για τα παλαιά  ταξί

Σήμα κινδύνου εκπέμπει ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)   με ανακοίνωση του. «  Ορισμένοι επαγγελματίες της αγοράς ταξί αιτούνται στην κυβέρνηση την αύξηση του ορίου ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων τους από τα 15 στα 22 χρόνια. Όμως, η μέση ηλικία των ταξί πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2. Οι συχνές στάσεις και οι συνεχόμενες διελεύσεις στο κέντρο της Αθήνας των παλαιών ταξί επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία. Οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.

Μία παράταση 7 ετών στα ήδη πεπαλαιωμένα και αρκετά επιβαρυμένα οχήματα δεν θα έχει μόνο επιπτώσεις στην ποιότητα μεταφοράς για τους πολίτες (και τους τουρίστες) που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα. Θα έχει επίσης επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία. Καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι επιπτώσεις που είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO).

Η πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα. Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων, είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα.»

Η αλήθεια είναι ότι στους Ελληνικούς δρόμους δυστυχώς βλέπεουμε ταξί να είναι σε άθλια κατάσταση είτε να βγάζουν μαύρους καπνούς είτε να είναι σε άσχημη κατάσταση όσον αφορά το εσωτερικό τους . Χωρίς να γνωρίζουμε τα ακριβή μηχανολογικά τους προβλήματα ή τι ανταλλακτικά χρησιμοποιούν για τις επισκευές ή ανα είναι γνήσια , κυκλοφορόύν στου δρόμους και μεταφέρουν επιβάτες. Την ίδια στιγμή υπάρχουν οδηγοί ταξί  που διατηρούν τα οχήματα τους σε αρίστη κατάσταση , καθαρά αποδεικνύοντας την επαγγελματικότητα τους.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top