Κολοκύθα: Τα ευεργετικά οφέλη της στον οργανισμό σας

Βάλτε τη στη διατροφή σας και επωφεληθείτε από τις ιδιότητές της

Κολοκύθα και ευεργετικές ιδιότητες

Αν και θεωρείται συνήθως ως λαχανικό, η κολοκύθα ανήκει επιστημονικώς στο φρούτο, καθώς περιέχει σπόρους. Ωστόσο, το διατροφικό της προφίλ μοιάζει περισσότερο με τα λαχανικά παρά με τα φρούτα. Πέρα από την υπέροχη γεύση της, η κολοκύθα είναι θρεπτική και συνδέεται με πολλά οφέλη για την υγεία.

Tσάκισε την κυτταρίτιδα με αυτές τις τροφές

Εδώ είναι μερικά από εντυπωσιακά οφέλη για τη διατροφή σου.

Είναι ιδιαίτερα θρεπτική και ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη Α

Η κολοκύθα έχει ένα εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένη κολοκύθα (245 γραμμάρια) περιέχει:

  • Θερμίδες: 49
  • Λίπος: 0,2 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 12 γραμμάρια
  • Ίνες: 3 γραμμάρια
  • Βιταμίνη Α: 245% της συνισταμένης ημερήσιας πρόσληψης (ΣΗΠ)
  • Βιταμίνη C: 19% της ΣΗΠ
  • Κάλιο: 16% της ΣΗΠ
  • Χαλκός: 11% της ΣΗΠ
  • Μαγγάνιο: 11% της ΣΗΠ
  • Βιταμίνη Β2: 11% της ΣΗΠ
  • Βιταμίνη Ε: 10% της ΣΗΠ
  • Σίδερο: 8% της ΣΗΠ
  • Επιπλέον, οι σπόροι κολοκύθας είναι βρώσιμοι, θρεπτικοί και συνδέονται με πολλά οφέλη για την υγεία.

Το υψηλό αντιοξειδωτικό περιεχόμενό της μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων

Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που παράγονται από τη μεταβολική διαδικασία του σώματός σας. Αν και είναι εξαιρετικά ασταθείς, έχουν χρήσιμους ρόλους, όπως καταστροφή επιβλαβών βακτηρίων.

Ωστόσο, οι υπερβολικές ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας δημιουργούν μια κατάσταση που ονομάζεται οξειδωτικό στρες, η οποία έχει συνδεθεί με χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου.

Οι κολοκύθες περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως άλφα-καροτένιο, βήτα-καροτένιο και βήτα-κρυπτοξανθίνη. Αυτά μπορούν να εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες, εμποδίζοντας τις να βλάψουν τα κύτταρά σας.

Mικρές αλλαγές που θα αλλάξουν προς το καλύτερο τη ζωή σου

Οι βιταμίνες που περιέχει να ενισχύσουν την ανοσία

Η κολοκύθα είναι γεμάτη με θρεπτικά συστατικά που μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Πρώτον, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο, το οποίο στο σώμα μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη Α μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να βοηθήσει στην καταπολέμηση των λοιμώξεων. Αντίθετα, τα άτομα με ανεπάρκεια βιταμίνης Α μπορεί να έχουν ένα ασθενέστερο ανοσοποιητικό σύστημα.

Η κολοκύθα έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, η οποία έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων, βοηθά τα ανοσοκύτταρα να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να κάνουν τις πληγές να επουλώνονται γρηγορότερα. Εκτός από τις δύο βιταμίνες που αναφέρθηκαν παραπάνω, η κολοκύθα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, σιδήρου και φυλλικού οξέος – όλες έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Tα λάθη στη διατροφή που έχουν συνέπειες στο δέρμα!

Η βιταμίνη Α, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μπορούν να προστατεύσουν την όραση

Είναι πολύ συνηθισμένο να μειώνεται η όραση με την ηλικία. Ευτυχώς, η κατανάλωση των σωστών θρεπτικών συστατικών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο απώλειας όρασης. Η κολοκύθα είναι άφθονη σε θρεπτικά συστατικά που έχουν συνδεθεί με την ισχυρή όραση καθώς γερνά το σώμα σας. Η κολοκύθα είναι επίσης μία από τις καλύτερες πηγές λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, δύο ενώσεις που συνδέονται με χαμηλότερους κινδύνους εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας (AMD) και του καταρράκτη. Επιπλέον, περιέχει καλές ποσότητες βιταμινών C και E, οι οποίες λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά και μπορεί να αποτρέψουν τις ελεύθερες ρίζες από την καταστροφή των κυττάρων των ματιών.

Oκτώ τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια όχι όμως περιττές θερμίδες

Το κάλιο, η βιταμίνη C και οι ίνες μπορούν να ωφελήσουν την υγεία της καρδιάς

Η κολοκύθα περιέχει μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών που μπορούν να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς σας.Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, βιταμίνη C και φυτικές ίνες, που έχουν συνδεθεί με τα καρδιακά οφέλη. Η κολοκύθα είναι επίσης υψηλή σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να προστατεύσουν την «κακή» LDL χοληστερόλη από την οξείδωση. Όταν τα σωματίδια της χοληστερόλης LDL οξειδώνονται, μπορούν να συσσωρευτούν κατά μήκος των τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων, τα οποία μπορούν να περιορίσουν τα αγγεία και να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Τέλος, περιέχει ενώσεις που προωθούν το υγιές δέρμα.

Πηγή: AllYou

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top