Απίστευτη η ταλαιπωρία σε ΗΣΑΠ - Μετρό: Αγανάκτησε και βουλευτής της ΝΔ!

Τεράστιες καθυστερήσεις ακόμα και σε ώρες αιχμής

Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος

Με την τεράστια ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων  στα δρομολόγια  του Μετρό  και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου βρίσκεται αντιμέτωπη με το «καλημέρα» η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών όχι σπάνια ξεπερνά τα 10 λεπτά ακόμα και σε ώρες αιχμής,  ενώ ενδεικτικό είναι ότι σήμερα στις 4 μ.μ. στην γραμμή του ΗΣΑΠ  Πειραιάς – Κηφισιά, η απόσταση μεταξύ των συρμών έφτασε στα 14 λεπτά! 

Το αποτέλεσμα των μόνιμων πλέον καθυστερήσεων είναι τεράστιος εκνευρισμός,  μεγάλος συνωστισμός στις αποβάθρες και στους συρμούς που δημιουργεί ζητήματα ασφάλειας (με τα περιστατικά κλοπών να είναι ρουτίνα) αλλά και μια τριτοκοσμική εικόνα για τις υποδομές της χώρας στους πολλούς  επισκέπτες της πρωτεύουσας αυτή την περίοδο. Το πρόβλημα επιτείνεται και από την έλλειψη κλιματισμού σε αρκετούς συρμούς, με τη ζέστη να μετατρέπει τα βαγόνια σε «χαμάμ».  

Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατάσταση αυτή προκάλεσε την αγανάκτηση και του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Λοβέρδου, ο οποίος την εξέφρασε με ανάρτησή του στα social media:  

«Είμαι στον ηλεκτρικό. Η κατάσταση εφιαλτική. Μεγάλες καθυστερήσεις στη διέλευση των συρμών. Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί. Ο συνωστισμός, που ευνοεί τους πορτοφολάδες, μεγάλος. Δεν είναι εικόνα αντάξια της τουριστικής Αθήνας. Τα μέσα μεταφοράς έχουν ξεχαρβαλωθεί!». 

 

Το πρόβλημα όμως -  που έχει ξεκινήσει να παρουσιάζεται πριν την θερινή περίοδο άλλωστε - δεν δημιουργείται τόσο εξαιτίας των αδειών του προσωπικού, όπως π.χ. συμβαίνει τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου κάθε χρόνο, αλλά κυρίως εξαιτίας των τεχνικών προβλημάτων και τις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά (αν και για τις άδειες επίσης τίθεται ζήτημα από κάποιους για το αν θα πρέπει δίνονται όλες  ή οι περισσότερες  ημέρες ανάπαυσης  το καλοκαίρι και στην περίοδο αιχμής της τουριστικής σεζόν  στην Αθήνα).

Πηγές της ΣΤΑΣΥ με τις οποίες επικοινώνησε στο star.gr επιβεβαίωσαν ότι υπάρχουν προβλήματα, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και των αναγκαίων τεχνικών ελέγχων που πρέπει να γίνουν στους συρμούς, αν και υποστήριξαν ότι υπάρχει έλλειψη ενός μόνο δρομολογίου ανά ώρα και ότι η διαφορά μεταξύ των συρμών δεν ξεπερνά συνήθως, ακόμα και στον ΗΣΑΠ, τα οκτώ λεπτά σε ώρες αιχμής, εκτός κι αν υπάρξει βλάβη κατά την εκτέλεση δρομολογίου (που τελευταία όμως είναι συχνό φαινόμενο…). 

Οι ίδιες πηγές αποδίδουν τη ρίζα του προβλήματος στην προ διετίας  αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τις δημόσιες προμήθειες, που οδήγησε σε αλλεπάλληλες ακυρώσεις διεθνών διαγωνισμών για τα ανταλλακτικά, η διαδικασία της παραγγελίας των οποίων είναι μια εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. 

Για το θέμα  της ακινητοποίησης συρμών λόγω τεχνικών προβλημάτων  είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή  στις 28/3/2019, ως βουλευτής τότε της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο σημερινός υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης,  στην οποία ανέφερε:    «Πάνω από το 40% των συρμών του Μετρό της Αθήνας (28 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3) είναι εκτός λειτουργίας. Οι Αθηναίοι βιώνουν μία αφάνταστη καθημερινή ταλαιπωρία λόγω της αραίωσης των δρομολογίων του Μετρό, αλλά το αυτί της κυβέρνησης και της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ δεν ιδρώνει».  

Ο κ. Χατζηδάκης  επισήμανε ακόμη ότι «πριν ένα χρόνο, κυριακάτικη εφημερίδα είχε αποκαλύψει ότι βρίσκονταν εκτός λειτουργίας 22 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) προειδοποιούσε τότε για την τραγική έλλειψη ανταλλακτικών (από τροχούς και φρένα μέχρι λαμπτήρες και πυροσβεστήρες) και τη συνεχή υποβάθμιση των εργασιών συντήρησης του Μετρό που απειλούσε την ομαλή λειτουργία των δρομολογίων του. Ένα χρόνο μετά η κατάσταση χειροτέρεψε ακόμα περισσότερο. Με ανακοίνωσή του το ΣΕΛΜΑ στις 20 Μαρτίου 2019 αποκαλύπτει ότι λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και της κακής συντήρησης πλέον οι παροπλισμένοι συρμοί έφτασαν τους 28!». Έκτοτε η κατάσταση είναι προφανές ότι χειροτέρεψε κι άλλο, με τις πηγές της ΣΤΑΣΥ να  εκτιμούν ότι πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον στον Σεπτέμβριο για να αρχίσει να υπάρχει ουσιαστική βελτίωση, με την παραλαβή ανταλλακτικών και την  επισκευή συρμών. 

Το πρόβλημα πάντως ζητά επείγουσες λύσεις, καθώς η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού έχει φτάσει στο κατακόρυφο και έχει μειωθεί η αξιοπιστία Μετρό και Ηλεκτρικού,  που πέραν όλων των άλλων μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε μαζική  επιστροφή στη χρήση του ΙΧ και σε κομφούζιο στους δρόμους.

Ερωτηματικό παραμένει μέχρι στιγμής και το αν η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωρήσει σε αλλαγή των διοικήσεων σε ΣΤΑΣΥ, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ. 

Α.Δ.                                     
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top