ΕΦΚΑ: Πώς γίνεται η λήξη της ασφάλισης μη μισθωτών και επαγγελματιών

Δείτε τα πέντε βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε

Οι επαγγελματίες εκτός του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης, έχουν υποχρέωση να υποβάλουν και το έντυπο Ε3 με τα δεδομένα στοιχεία της επαγγελματικής τους δραστηριότητας

Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του ΕΦΚΑ δηλώνεται πια η λήξη της ασφάλισης των μη μισθωτών ασφαλισμένων, των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες.

Η φοροτεχνικός, φορολογικός σύμβουλος επιχειρήσεων και ιδιωτών και οικονομικός σύμβουλος της OneTax, Φιλοθέη Μακριδάκη περιγράφει τα βήματα της διαδικασίας:

Οι σημαντικές αλλαγές στις φετινές φορολογικές δηλώσεις

1. Κάνουμε είσοδο στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr, επιλέγουμε Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Ελεύθερους Επαγγελματίες /Αυτοαπασχολούμενους και μετά Λήξη Ασφάλισης

2. Γίνεται ταυτοποίηση του χρήστη με τη χρήση των κωδικών που χρησιμοποιεί στο taxisnet της ΓΓΠΣ για την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Ε3

3. Καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του

4. Μετά εμφανίζονται τα στοιχεία του ασφαλισμένου όπως έχουν καταγραφεί στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ

5. Εμφανίζονται στην οθόνη μας οι επαγγελματικές μας δραστηριότητες

Στην οθόνη εμφανίζονται όλοι οι ενεργοί ΚΑΔ, στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος έχει υπαχθεί στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Ο ασφαλισμένος πρέπει να κάνει δήλωση για λήξη της ασφάλισης του

Κατόπιν ενημερώνεται ο ΕΦΚΑ μέσω διαλειτουργικότητας από την ΑΑΔΕ σχετικά με την παύση των ασφαλιστέων δραστηριοτήτων και ολοκληρώνεται η λήξη της ασφάλισης

Μετά την επιβεβαίωση από την ΑΑΔΕ της διακοπής των ασφαλιστέων δραστηριοτήτων, διακόπτεται αυτοματοποιημένα η ασφάλιση και η ανάρτηση των εισφορών.

Και έχουμε στα χέρια μας την απόφαση της διαγραφής από το Μητρώο ασφαλισμένων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top