Στα επικριτικά σχόλια που προκάλεσαν στιγμές της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι την περασμένη Παρασκευή απάντησε ο σκηνοθέτης καλλιτεχνικός διευθυντής της βραδιάς, Τομά Ζολί. Παράλληλα, οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων ζήτησαν συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από την παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος» κατά την τελετή έναρξης.
Καθολική Εκκλησία: «Λυπούμαστε για τις σκηνές χλευασμού του Χριστιανισμού»
«Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα. Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή εντός της κοινότητας. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία. Λυπούμαστε πολύ αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η εκπρόσωπος της διοργάνωσης Παρίσι 2024 , Αν Ντεσάμπ.
Από την πλευρά του ο 42χρονος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης απάντησε σε όλους, ανάμεσά τους και σε εκείνους που έκαναν λόγο για χλευασμό του Χριστιανισμού ή αντέδρασαν στη συμμετοχή draq queens στο show.
Όπως είπε δεν είχε σκοπό να προσβάλει κανέναν.
«Αυτό που ήθελα, ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο “εμείς”», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε και να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».
Στη συνέχεια υπερασπίστηκε την παράστασή του, λέγοντας πως η πρόθεσή του δεν ήταν «να είναι ανατρεπτική, να κοροϊδέψει ή να σοκάρει» αλλά, μάλλον, «ήθελα να αποτυπώσω τη Γαλλία σε όλη της την ποικιλομορφία».
Επιπλέον, ο σκηνοθέτης σημείωσε πως το θέαμα που παρουσίασε - για το οποίο δούλευε μαζί με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια - προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης ένταξης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης».
Ολυμπιακοί αγώνες: Αυτός ήταν ο μασκοφόρος δρομέας στην τελετή έναρξης
«Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης, ένταξης, δεν επιθυμούσα να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός», είπε.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρθηκε στον Σενέκα, τον Ρωμαίο φιλόσοφο και θεατρικό συγγραφέα, με αφορμή τη βροχή που «χτύπησε» στο Παρίσι στη διάρκεια της τελετής.
Παρίσι: Όσα δεν έδειξαν οι κάμερες στη βάρκα της ελληνικής ομάδας
«Η ζωή δεν είναι να περιμένεις να περάσουν οι καταιγίδες, αλλά να μάθεις να χορεύεις στη βροχή. Αυτό είδα χθες, ανθρώπους να χορεύουν», είπε, και πρόσθεσε ότι ο ίδιος ένιωσε ότι «το καθήκον του εκπληρώθηκε, παρά τις πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες λόγω της βροχής, οι οποίες κυρίως ανάγκασαν να ακυρωθούν οι σκηνές χορού και μουσικής στις ταράτσες του Παρισιού».
«Όλοι ήταν μέσα στη βροχή. Ήμασταν μαζί γι' αυτή την κοινή πανανθρώπινη σκηνή στην οποία ο καθένας μπορούσε να αναγνωρίσει τον εαυτό του, να βρει τον εαυτό του και να πει “ναι, είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι μαζί”. Αυτή ήταν πραγματικά η ιδέα αυτής της τελετής», τόνισε.
Αναφερόμενος επίσης σε συγκεκριμένες καλλιτεχνικές επιλογές, ο Ζολί είπε πως επέλεξε τη Σελίν Ντιόν για να ερμηνεύσει το «Hymne à l'amour της Εντιθ Πιάφ, καθώς ήθελε να στείλει ένα «μήνυμα αγάπης», μια «γέφυρα μεταξύ των ηπείρων μας», έστω κι αν η κατάσταση της υγείας της Καναδέζας τραγουδίστριας για μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλούσε φόβους ότι δεν θα μπορούσε να εμφανιστεί στο Παρίσι.
Για την Αγιά Νακαμουρά τέλος, η οποία εμφανίστηκε να χορεύει με τη Προεδρική Φρουρά μπροστά από το Institut de France, την έδρα των ακαδημιών, είπε πως ήταν μια επιλογή που έγινε με σκοπό την προώθηση της «ζωντάνιας της Γαλλίας και της γλώσσας της».