Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου απέπλευσε από το Μαϊάμι για το παρθενικό του ταξίδι, όμως υπάρχουν ανησυχίες για τις εκπομπές μεθανίου του πλοίου.
Το Icon of the Seas της Royal Caribbean Group που έχει διάσταση 365 μέτρα, διαθέτει 20 καταστρώματα και μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 7.600 επιβάτες ξεκίνησε το επταήμερο ταξίδι σε νησί στην Καραϊβική.
Κατασκευασμένο σε ένα ναυπηγείο στο Τουρκού της Φινλανδίας, το πλοίο με νηολόγιο στις Μπαχάμες διαθέτει επτά πισίνες και έξι νεροτσουλήθρες. Η κατασκευή του κόστισε 2 δισεκατομμύρια δολάρια (1,6 δισεκατομμύρια £) και διαθέτει επίσης περισσότερα από 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια.
«Καμπανάκι» από τους περιβαλλοντολόγους για το Icon of the Seas
Ωστόσο, οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι το πλοίο που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα διαρρεύσει επιβλαβές μεθάνιο στον αέρα.
Αν και το LNG καίγεται πιο καθαρά από τα παραδοσιακά καύσιμα πλοίων, όπως το μαζούτ, υπάρχει ο κίνδυνος να διαφύγει κάποιο αέριο, προκαλώντας διαρροή μεθανίου στην ατμόσφαιρα, αφού το μεθάνιο είναι πολύ πιο ισχυρό αέριο θερμοκηπίου από το διοξείδιο του άνθρακα.
«Είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση», δήλωσε ο Μπράιαν Κόμερ, διευθυντής του Θαλάσσιου Προγράμματος στο Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters και πρόσθεσε:
«Θα εκτιμούσαμε ότι η χρήση LNG ως θαλάσσιο καύσιμο εκπέμπει πάνω από 120% περισσότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από ό,τι το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης πλοίων».
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.