Κρύβονται εξωγήινοι σε φεγγάρι του Κρόνου; Η σπoυδαία ανακάλυψη της NASA

Το James Webb εντόπισε τεράστιο πίδακα νερού

NASA: Ανακάλυψη Γιγάντιου Πίδακα Νερού Στον Εγκέλαδο

Σε μια σπουδαία ανακάλυψη βρίσκεται η ΝΑSΑ, αφού το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb εντόπισε ένα γιγαντιαίο πίδακα νερού στην επιφάνεια του Εγκέλαδου, ενός από τα φεγγάρια του Κρόνου!

Εάν υπάρχουν εξωγήινοι στο ηλιακό μας σύστημα θα μπορούσαν να βρίσκονται στο έκτο μεγαλύτερο φεγγάρι του Κρόνου, τον Εγκέλαδα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που έρχονται από τους γειτονικούς μας πλανήτες.

Όπως ανακοίνωσε η ΝΑSΑ, το τηλεσκόπιο James Webb εντόπισε ένα «απροσδόκητα μεγάλο» πίδακα νερού που προέρχεται από τον νότιο πόλο του Εγκέλαδου. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι εκτείνεται σε περισσότερα από 6.000 μίλια, μια απόσταση σχεδόν όσο εκείνη από το Λος Άντζελες έως το Μπουένος Άιρες!

Ο Κρόνος έχει περισσότερα από 100 γνωστά φεγγάρια, αλλά ο Εγκέλαδος είναι ο μόνος στον οποίο έχουν καταγραφεί ωκεανοί με αλμυρό νερό και άλλες συνθήκες που, σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μπορούσαν να υποστηρίξουν εξωγήινη ζωή!

Ο Εγκέλαδος εμφανίζεται στο διάστημα ως μια όμορφη λευκή σφαίρα, καλυμμένη με ένα στρώμα πάγου πάχους τουλάχιστον 12 μιλίων.

Εγκέλαδος: Το φεγγάρι του Κρόνου κρύβει τεράστιο πίδακα νερού

Ο Εγκέλαδος είναι ο μόνος δορυφόρος του Κρόνου στον οποίο έχουν καταγραφεί ωκεανοί με αλμυρό νερό / Φωτογραφία αρχείου AP (NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute)

Οι πίδακες στην επιφάνειά του είναι ήδη γνωστοί από το 2008, όταν εντοπίστηκαν από το διαστημικό σκάφος Cassini που εξερευνούσε το σύστημα του Κρόνου. Αλλά το τηλεσκόπιο Webb δίνει περισσότερες πληροφορίες και μεγαλύτερη ευκρίνεια.

«Όταν κοίταζα τα δεδομένα, στην αρχή, σκεφτόμουν ότι μάλλον έκανα  λάθος. Ήταν τόσο σοκαριστικό ότι ανιχνεύσαμε ένα νέφος νερού 20 φορές μεγαλύτερο από το μέγεθος του φεγγαριού», είπε ο Geronimo Villanueva, μέλος της ομάδας στο Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Goddard της NASA στο Greenbelt του Μέριλαντ.

Οι υδρατμοί αναβλύζουν με ρυθμό περίπου 79 γαλόνια ανά δευτερόλεπτο, ποσότητα αρκετή για να γεμίσει μια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων μέσα σε λίγες μόνο ώρες! Για να γίνει αυτό με έναν εύκαμπτο σωλήνα στη Γη θα χρειαζόταν περισσότερες από δύο εβδομάδες.