Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Πολεμικό όχημα  

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Η ενημέρωση ότι θα έχουμε για δοκιμή το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 ήχησε ευχάριστα στα αυτιά μας. Οδηγούμε λοιπόν την θρυλική πλέον έκδοση ενός μοντέλου, το οποίο πολύ άνετα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως πολεμικό όχημα, λόγω της τετρακίνησης και των δυνατοτήτων να κινείται με άνεση σε ιδιαίτερα δύσβατες διαδρομές. Μιλάμε για τη νέα γενιά ενός μοντέλου της Dacia που είναι best seller. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Η πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και και αυτό συνεχίστηκε με την σχεδίαση του νέου Duster,το οποίο όμως είναι και δείχνει σαφώς πιο μεγάλο με πιο δυναμική εμφάνιση. Η απλότητα του αμαξώματος με το κάθετο μπροστινό μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα, δένουν αρμονικά με την πλατιά μάσκα, όπου δεσπόζει το νέο λογότυπο της μάρκας. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Η σχεδίαση του μπροστινού μέρους θυμίζει σε πολλά σημεία την Jeep .Οι προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω με την απουσία βαφής, προδίδει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του οχήματος. Η επιλογή αυτή σε γλυτώνει από την επίσκεψη σε φανοποιείο για να αποκαταστήσεις τα μικροχτυπήματα από πέτρες, την ώρα της κίνησης σε χωματόδρομους και σε πιο σκληρές επιφάνειες. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά του Duster ακόμη και τα φρύδια στα φτερά είναι κατασκευασμένα από ένα πολύ ανθεκτικό υλικό το Starkle το οποίο ανακυκλώνεται σε ποσοστό έως και 20%. Η σύνθεση τους  με λευκά σωματίδια δίνουν και τον ιδιαίτερο χρωματισμό που ταιριάζει με το προιφίλ του Duster. Οι κρυφές χειρολαβές στο πίσω μέρος δίνουν μια πιο σύγχρονη νότα στο παρουσιαστικό του Duster, θυμίζοντας τα μοντέλα της Alfa Romeo.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Στο πίσω μέρος έχει διατηρηθεί η ίδια σχεδίαση, πιο δυναμική βέβαια με τα φωτιστικά σώματα όπως και συμβαίνει και με τα μπροστινά να αποτυπώνουν το σχήμα «Υ». 

 Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4
To ολοκαίνουργιο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B ,με την προηγμένη αρχιτεκτονική της να μειώνει τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών ακόμη και όταν περνάς πάνω από...κατσικόδρομους.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Οι διαστάσεις του αμαξώματος παρέμειναν σχεδόν ίδιες με αυτές της προηγούμενης γενιάς. Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,343 μέτρα, το πλάτος στα 1,813 μέτρα και το ύψος στα 1,616 μέτρα. Με τις μπάρες της οροφής ανεβαίνει στα 1,656 μέτρα.. Μεταξόνιο 2657 χλστ. και βάρος: 1.390 κιλά.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά σε ταμπλό και επιμέρους τμήματα. Η επιλογή των σκληρών πλαστικών μπορεί να ενοχλήσει κάποιους, όμως αντισταθμίζεται από την απουσία θορύβων ακόμη και όταν περνάς με ταχύτητα πάνω από χωματόδρομους. Ας μην ξεχνάμε ότι η Dacia έπρεπε να διατηρήσει και το κόστος χαμηλότερα από τους ανταγωνιστές της, άρα δικαιολογείται η συγκεκριμένη επιλογή. Πάντως σε σύγκριση  με τον προκάτοχο του η αναβάθμιση είναι σαφώς πιο εμφανής όσον αφορά τα υλικά κατασκευής και τον διάκοσμο. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας αλλά και στον τομέα της τεχνολογίας. Ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, διαθέτει αρκετές παραμετροποιήσεις εμφανίζοντας  τις πληροφορίες που εσύ θεωρείς πιο χρήσιμες.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Σε αυτόν τον πίνακα οργάνων επίσης ξεχωρίζει η προβολή της ενεργειακής ροής του ήπια υβριδικού συνόλου ενώ τα  νέα χειριστήρια  είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Η κεντρική ψηφιακή οθόνη των 10,1 ιντσών η οποία  είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον.Το νέο σύστημα infotainment περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω: Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία. Το Media Control, στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, δίνεται η δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone. Για πρώτη φορά  έχει τοποθετηθεί ψηφιακός πίνακας οργάνων σε μοντέλο της εταιρείας. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Όμως η Dacia προίκισε με νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης το νέο Duster, τα οποία ανεβάζουν επίπεδο στον τομέα της ασφάλειας. Ο κατάλογος περιλαμβάνει συστήματα όπως είναι το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), ,

 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4Υπάρχει ακόμη η αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορειας , πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, η ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση και η αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Συμμπεριλαμβάνονται επίσης  η προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls). Για να διευκολύνει τη ζωή των πελατών της, η Dacia προσθέτει ένα έξυπνο πλήκτρο, το My Safety, που δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης διαμόρφωσης των προτιμήσεών τους, αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Οι χώροι των επιβατών χαρακτηρίζονται άνετοι. στον τομέα της πρακτικότητας η καμπίνα έχει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι  συνδυάζονται με  αξεσουάρ με την ονομασία «Youclip». Το πίσω κάθισμα είναι διαρούμενο σε ποσοστό 70:30.Τέλος  το πορτμπαγκάζ που έχει έξυπνη σχεδίαση έχει χωρητικότητα 450 λίτρων λόγω του συστήματος τετρακίνησης.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 

Στην «καρδιά» της τετρακίνητης έκδοσης έχει τοποθετηθεί το ήπια υβριδικό σύνολο με υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 4.500-5.500 και 230 Nm ροπής από τις 2.100-3.500 σα.λ. Η μετάδοση γίνεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς. Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έχει δεχθεί τροποποιήσεις, για να γίνει πιο «σφιχτή» ειδικά για την τετρακίνητη έκδοση.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Το ήπια υβριδικό σύνολο 48V συνεισφέρει στις χαμηλές στροφές σε μια κλίμακα από τις 1.700-2.000 σ.α.λ. και στην καμπύλη ροπής, από τις 2.100-3.500 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ.ώρα. Η μέση κατανάλωση με χαλαρούς ρυθμούς  κυμάνθηκε στα 6 με 7 λίτρα./100 χλμ.τιμή ικανοποιητική. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 135 γρ./χλμ.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4
Το Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και χάρη στο νέο άκαμπτο πλαίσιο που μοιράζεται με το ομογάλακτο Jogger, αλλά και τα νέα Renault Clio και Captur. Εμφανίζεται πιο στιβαρό, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Oι μηχανικοί της Dacia για να αντισταθμίσουν το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, κατάφεραν σφίγγοντας τις αντιστερπτικές δοκούς κατά 20% να μειώσουν τις κλίσεις στις στροφές, δίνοντας ακόμη περισσότερα περιθώρια ασφαλείας αν θελήσεις και κινηθείς γρήγορα σε κλειστές καμπές του δρόμου.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Το τιμόνι αν και ελαφρύ στην αίσθηση δίνει καλή πληροφόρηση ενώ η επιλογή AUTO στα προγράμματα οδήγησης φέρουν την ουρά του αυτοκινήτου στην σωστή τροχιά εμπλέκοντας την τετρακίνηση όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να γλιστράει, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο δεν έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις 2WD Mode .Ουσιαστικά δηλαδή το  Duster είναι κατά μόνιμα τετρακίνητο, καθώς το ποσοστό της ροπής μπορτεί να είναι και 1%  στους πίσω τροχούς.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Με την παραμετροποίηση του λεγόμενου Terrain Control, δηλαδή των οδηγικών προγραμμάτων οδήγησης, Eco, Snow, Mud/Sand, Off Road μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην βάση της κονσόλας έχεις την δυνατότητα να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες του τετρακίνητου Dacia Duster. Η επιλογή του κάθε προγράματιος έχει επίδραση αντίστοιχα στο γκάζι, στο σύστημα διεύθυνσης, στην απόδοση της ισχύος, και στην κατανομή της μεταξύ αξόνων και τροχών στην τετρακίνηση.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Το Duster δείχνει να μην σταματάει πουθενά. Κινηθήκαμε σε χωμάτινα αλλά και πετρώδη κομμάτια εκεί όπου η ρύθμιση της ανεξάρτητης ανάρτησης σε όλους τους τροχούς με τοιυς πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρει απίστευτη απορρόφηση των ανωμαλιών και μάλιστα χωρίς ενοχλητικούς τριγμούς. Αυτό δείχνει και την στοιβαρότητα της όλης κατασκευής. Με βάση και την τιμή είναι ένα από τα καλύτερα τετρακίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά και αυτό χωρίς υπερβολή.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Στην κεντρική οθόνη αφής ή  εμφανίζονται ενδείξεις για το αλτίμετρο, για την κλίση του εδάφους και για την κατανομή της ροπής στην τετρακίνση, χάρη στο νέο σύστημα All Road Info. Οι ρυθμοί ανέβηκαν όταν ο χωματόδρομος έγινε πιο στρωτός

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 217 χλστ.και αφήσαμε έκπληκτους οδηγούς άλλων σαφώς πολύ πιο ακριβών τετρακίνητων μοντέλων που δεν περίμεναν ότι το Duster έχιε τέτοιες ικανότητες εκτός δρόμου. Φυσικά σε κοφτερές και πιο απότομες επιφάνειες κατεβάσαμε ρυθμούςμ ενώ τα σκληρά προστατευτικά φάνηκαν ιδιαίτερα ανθεκτικά στα πετραδάκια που χτυπούσαν πάνω τους.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Οι κορυφαίες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, που αγγίζουν τις 31 και 36 μοίρες αντίστοιχα μας βοήθησαν να μπούμε σε δύσβατα μονοπάτια ακόμη και λασπώδη εκεί όπου σπάνια κλειδώσαμε την τετρακίνηση.Η  κάμερα στην κεντρική οθόνη διαθέτει περιμετρική θέαση χάρη στις ξεχωριστές κάμερες οι οποίες  βρίσκονται τοποθετημένες περιμετρικά του αμαξώματος

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Την ίδια στιγμή όταν κατεβήκαμε απότομες πλαγιές το Hill Descent Control μας έδωσε πολύτιμη βοήθεια, όταν οι κατωφέρειες έγιναν ιδιαίτερα ανησυχητικές. Επιλογή 1ης ταχύτητας στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και χρησιμοποιώντας το πεντάλ φρένου όλα γίνονται σχεδόν αυτόματα.Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες ακόμη και σε συνεχή απότομη κατάβαση.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.2 TCe 4x4

Το Dacia Duster είναι καλύτερο από ποτέ. Πιο δυναμικό στην εμφάνιση, με πιο πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, σας υπόσχεται ότι δεν πρόκειται να πάει χαμένο, το κάθε ευρώ που θα δώσετε. Μάλιστα η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας δεν έχει να ζηλέψει πολλά όπως είπαμε, σε σύγκριση άλλα ακριβότερα τετρακίνητα αυτοκίνητα. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 26990 ευρώ. Τιμή που σε προσκαλεί να το γνωρίσεις από κοντά.     

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top