Renault Sport: Πάθος για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων

Μοντέλα που έκαναν την διαφορά

Renault Sport αυτοκίνητα υψηλές επιδόσεις

Η Renault Sport ενσαρκώνει την τόλμη της μηχανολογίας και της σχεδιαστικής έμπνευσης,  που ήταν και το όραμά της όταν το πρώτο μοντέλο πέρασε από τα χέρια των ειδικών της. Εμπνευσμένο από την επιτυχία του Clio Williams, το εντυπωσιακό διθέσιο roadster Spider της Renault Sport – με την κωδική ονομασία W94 –, προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 1995. 


To Renault Sport Spider συνδύαζε ένα αλουμινένιο πλαίσιο με έναν κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από την πλάτη του οδηγού, ενώ η συναρμολόγησή του γινόταν στο εργοστάσιο της Alpine στη Διέπη της Νορμανδίας, από το 1995 έως το 1999, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική δημιουργία της Renault Sport. 


Αξιοζήλευτη τεχνολογία 

Η φιλοσοφία που γέννησε το Spider, εφαρμόστηκε στη συνέχεια με την ίδια ασυμβίβαστη προσήλωση, στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, στα μοντέλα παραγωγής. Το 2000, τη σκυτάλη πήρε το Clio 2 στην έκδοση R.S. με επιδόσεις που ξεπερνούσαν εκείνες του Clio Williams, παρά την κάπως συγκρατημένη του εμφάνιση.

Τα Clio 3 και Clio 4 δέχτηκαν και αυτά τις περιποιήσεις της Renault Sport, αλλά η έκδοση που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της, ήταν το εντυπωσιακό Clio V6 – που επίσης κυκλοφόρησε το 2000 - του οποίου ο κινητήρας με τους 230 ίππους, η κίνηση στο πίσω μέρος και τα «πρησμένα» φτερά, προκαλούσαν από μόνα τους ταχυπαλμία!

Έκτοτε αυτό το Clio έχει γίνει ένα πολυπόθητο συλλεκτικό αντικείμενο, που αλλάζει χέρια για τιμές που ξεπερνούν τις 100.000€! Στη συνέχεια, η Renault Sport έστρεψε την προσοχή της στο Mégane, δείχνοντας το ίδιο πάθος για επιδόσεις, ενώ ο Laurent Hurgon ήταν μέρος της ομάδας που είχε επιφορτιστεί με την εξέλιξη των διαδοχικών εκδόσεων του μοντέλου.  


Η ώρα των ρεκόρ

Μέρος της εξέλιξης του διάσημου πυραύλου τσέπης, πραγματοποιήθηκε στο περίφημο Nordschleife των 73 στροφών, στην πίστα του Nürburgring της Γερμανίας. “ Το Nordschleife ήταν το τέλειο περιβάλλον για αυτό το σκοπό, καθώς περιλαμβάνει κάθε τύπο στροφής, αργές, μεσαίες και εξαιρετικά γρήγορες, ενώ καθίσταται εξαντλητικό για το σύνολο μετάδοση-κινητήρας-αμάξωμα. Εκεί πραγματοποιήσαμε ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών αντοχής πετυχαίνοντας πολλά νέα ρεκόρ για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο!”

Το πρώτο σημειώθηκε από τον Vincent Bayle το 2008, στο τιμόνι ενός R26R. 

Στη συνέχεια τη σκυτάλη των ρεκόρ πήρε ο Laurent Hurgon, σημειώνοντας άλλα τρία: το 2011 με το Mégane Trophy 3ης γενιάς, το 2014 με το Mégane Trophy-R 3ης γενιάς και το 2019 με το Mégane Trophy-R 4ης γενιάς“. 
Το μοντέλο που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2023, περικλείει όλο το φάσμα τεχνογνωσίας της Renault Sport, συμπεριλαμβανομένου του εξελιγμένου μπροστινού άξονα με ανεξάρτητους βραχίονες, του χαμηλωμένου πλαισίου Cup, των υδραυλικών bump stops και του συστήματος 4διεύθυνσης 4CONTROL, ενώ διατίθεται σε μια συλλεκτική έκδοση 1.976 αριθμημένων μονάδων (που παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Renault Sport), όλα τους υπογεγραμμένα από τον Laurent Hurgon.

Το Mégane R.S. Ultime κλείνει μια σελίδα ένδοξης ιστορίας, ανοίγει όμως μία καινούργια, γιατί η τεχνογνωσία της Renault Sport δεν θα χαθεί, καθώς τώρα θα ενσωματώνεται στα επερχόμενα μοντέλα της γκάμας Alpine!
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top