Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Kona 1,0T-GDI 120 ίπποι

Έχει δυναμική εμφάνιση και πολλά προσόντα 

Hyundai Kona 1,0T-GDI δοκιμή

Το Hyundai Kona μας συστήθηκε με δυναμικό τρόπο το 2017 με μια εμφάνιση που προκάλεσε θετικές αντιδράσεις. Το crossover της Κορεάτικης εταιρείας συνοδευόταν από πλούσιο εξοπλισμό και τιμή που επίσης προκαλούσε. Όμως οι Κορεάτες δεν επαναπαύτηκαν και προχώρησαν σε αισθητικές  βελτιώσεις και τεχνολογικές, εξωτερικά και εξωτερικά θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ανέβουν θέση στις πωλήσεις. Αλλωστε δεν είναι λίγες οι πλέον των 288.000 πωλήσεων που σημείωσε το μοντέλο σε όλες τις εκδόσεις του μεταξύ των οποίωΝ η υβριδκή και η αμιγώς ηλεκτρική.


Το Kona που μας παραχώρησε για δοκιμή η πανταχού παρούσα κυρία Μαρία Φίλου ήταν η ανανεωμένη έκδοση 1.0 T-GDI με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του 1 λίτρου με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη  7 σχέσεων με απόδοση 120 ίππους. 


Οι αισθητικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη μάσκα ,τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος  με τις ράγες οροφής προσδιορίζουν και τον off road χρακτήρα του παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Η πίσω αεροτομή τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του Kona.Σηματική είναι και η αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.600 χιλιοστά.   


Περνώντας στην καμπίνα βλέπουμε ότι στο νέο Hyundai Kona το ταμπλό παραμένει το ίδιο με πριν. Τα πλαστικά είναι  σκληρά δείχνουν όμως πιο ποιοτικά σε σχέση το προηγούμερνο μοντέλο. Η συναρμογή μεταξύ τους είναι ιδιαίτερα προσεγμένη όπως και το φινίρισμα τους.

Η προσεγμένη δουλεία στους  τομές που αναφέραμε γίνεται αντιληπτή από την έλλειψη ενοχλητικών θορύβων όταν κινείσαι πάνω σε κακοτράχαλα οδοστρώματα ή χωματόδρομους. Νέες  λεπτομέρεις απιοτελούν τα διακοσμητικά δακτυλίδια στους αεραγωγούς και οι μικρές  σχεδιαστικές αλλαγές στην κεντρική κονσόλα.

Στα hi tech στοιχεία εντάσσεται ο νέος  ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 που διέθετε η έκδοση της δοκιμής μας . Σε αυτόν βλέπεις πληροφορίες από την χρήση συστημάτων υποβοήθησης  του οδηγού, τις τιμές κατανάλωσης και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες.


Η δεύτερη οθόνη η οποία είναι εύκολη στον χειρισμό και διαθέτει πλήρη διασύνδεση με smartphone, καθώς είναι συμβατή με Apple Car Play και Andoid Auto.Στο μενού περιλαμβάνεται και η ευκρινέστατη εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας.

Ο οδηγός έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ασφαλής χάρη στο πλούιο πακέτο  “SmartSense” . Το μπουκέτο ασφαλείας περιλαμβάνει μεταξύ  άλλων  σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος (LVDA),αύστημα ανίχνευσης πεζών και δίτροχων ή τετράτροχων οχημάτων με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης και διατήρησης λωρίδας , και hill assist  .

Όσον αφορά τους χώρους επιβατών είναι άνετοι ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 374 λίτρα,τιμή η οποία αγγίζει τα 1159 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (διαιρούμενο και 60:40).

Οι διαστάσεις είναι μήκος x πλάτος x ύψος αντίστοιχα: 4.205Χ1.800×1.565 χλστ.


Στην «καρδιά» του ανανεωμένου Kona συνανατάμε τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,0 λίτρων με υπερτροφοδότη. Η απόδοση του είναι 120 ίπποι στις 6.000 στροφές  με την ροπή στρέψης των 200 Nm εμφανίζεται μεταξύ 2000-3500 στροφών .Στην πράξη το μηχανικό σύνολο εντυπωσιάζει με την ευστροφία του. Μάλιστα ανεβάζει τις στροφές με γραμμικό τρόπο χωρίς ο ήχος του μοτέρ -παρά την τρικύλινδρη διάταξη του- να γίνεται ενοχλητικός.

Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων  που δεν αφήνει τον κινητήρα να...κομπιάσει στις αλλαγές . Αν θέλετε να έχεετε μεγαλύτετρη συμμετοχή στην οδήγηση αρκεί να πρώξετε ελαφρά τον λεβιές προς τα αριστερά και να το γυρίισετε το κιβώτιο σε χειροκίνητη λειτουργία. Μπορείτε ακόμη να κάνετε τις αλλγές και με τα  paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Με την συγεκριμένη επιλογή ή με αυτόματη λειτουργία και kick down στο δεξί πεντάλ γκαζιού, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλπετα . Στον ανοιχτό δρόμο βλέπεις την βελόνα του ταχύμετρου να σκαρφαλώνεισ τα 182 χλμ./ώρα. Ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα μηχανικό σύνολο ενός λίτρου.

Βέβαια το δεξί βαθύ πάτημα του γκαζιού στοιχίζει σε κατανάλωση καυσίμου καθώς βλέπεις μέση  τιμή στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Με... ταξιτζίδκη οδήγηση η τιμή (σε κύκλο WLTP0 πέφτει στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.( Εκπομπές CO2 στα 132-137 γρμ./χλμ.)


Η  ποιότητα κύλισης του Kona  βρίσκεται σε υψηλά.Οι αναρτήσεις με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχουν βελτιωμένες ρυθμίσεις ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ με ότι αυτό συνεπάγεται στην πληροφόρηση όταν κινηθείς σε οριακούς ρυθμούς.

Το Kona είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με μειωμένεςς κλίσεις στις στροφές παρά την αυξημένη απόσταση των 170 χιλιοστών από το έδαφος,

Η αυξημένη απόσταση είναι αυτή που σε βηθά να κινηθείς με άνεση σε χωματόδρμους με αρκετές λακκούβες χωρίς να έχεις φόβο μπήως βρεις ααπό κάτω.. Στα συν είναι και το Traction  με τις επιλογές Snow-Mud-Sand που βοθά στην κίνηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο αντίστοιχα. Βέβαια η έλλειψη τετρακίνησης δεν σου επιτρέπει να ξεπερνας τα όρια. Για τον χειρισμό του Traction χρησιμοποιείς τον ίδιο περιστροφική διακόπτη για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης αρκεί να τον πατήσεις δυο φορές. 


Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι πολύτιμο όπλο που επεμβαίνει στην οδική συμπεριφορά αλλά και στις επιδόσεις αποτελεί η επιλογή  των τριών προγραμμάτων οδήγησης  ECO, Normal, Sport , τα οποία παραμετροποιούν ανάλογα την απόδοση του Kona.  Για να τα επιλέξετε υπάρχει περιστροφικός διακόπτης διαγώνια μπροστά από τον λεβιέ,ταχυτήτων στο κάτω μέρος του ταμπλό.Η απόδοση των φρένων  (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω)σημειώνει πολύ καλά αποτελέσματα ακόμη και σε συνεχή χρήση.

Η Hyundai με το ανανεωμένο  Kona πέτυχε τον σκοπό της που δεν ύηταν άλλος από το να βελκτιώσει ένα αυτοκίνητο που ήδη είχε αποκτήσει το δικό του κοινό. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε την έκδοση Exclusive 20490 ευρώ , για την Premium 21590 ευρώ. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top