Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai 1,5 diesel

Επιλογή...ζωής

Nissan Qashqai 1,5 dci δοκιμή

θα  σας πω την..."αμαρτία" μου.Το δεύτερο αυτοκίνητο που είχα αγοράσει στην ζωή μου ήταν ένα Nissan Cherry  το οποίο ήταν κατασκευασμένο στον Βόλο από τα έμπιστα Ελληνικά χέρια του Θεοχαράκη. Το είχα αγοράσει γιατί ήταν φθηνότερο σε σχέση με άλλα μοντέλα και δεν το μετάνοιωσα ποτέ. Θυμάμαι ότι δεν χαλούσε με τίποτα, ήταν οικονομικό και είχε "τσαντίσει" έναν φίλο μου "συνεργειά "ο οποίος  με ρωτούσε συνέχεια γιατί δεν του έδινα...φράγκο. Ο λόγος που σας κάνω αυτή την "ιστορική αναδρομή" είναι για να "δικαιολογήσω" τον τίτλο του ρεπορτάζ. Το Nissan "δεν σπάει δεν χαλάει" και το κρατάς για πολλά απροβλημάτιστα χρόνια, δηλαδή πάνω- κάτω είναι επιλογή...ζωής. Αν δίπλα στην φίρμα βάλεις και την λέξη Qashqai ,τότε έχεις ένα SUV που βρίσκεται στην κορυφή πωλήσεων στην χώρα μας από το 2008.

Παρά την μεγάλη επιτυχία του μοντέλου που αποτέλεσε ο προπομπός για άλλους κατασκευαστές στην κατηγορία ,η Nissan δεν επαναπαύτηκε.Εκτός από τις αισθητικές αλλαγές τώρα το πριμοδότησε με ένα diesel μοτέρ που διακρίνεται για την οικονομία του αλλά και για την κάλυψη των σύγχρονων αυστηρών προδιαγραφών ρύπων.


H τελευταία ανανέωση του Qashqai εκτός από τις εξωτερικές λεπτομέρειες είχε και ουσία. Η μεγάλη μάσκα ψυγείου με τα νικελένια ένθετα δίνει τόνο πολυτέλειας.Το "μυώδες" καπό και οι καμπύλες που διατρέχουν το αμάξωμα συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο. Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό αναβαθμίστηκε σημαντικά.Τα καθίσματα Monoform είναι σαφώς πιο αναπαυτικά ενώ σημαντική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της τεχνολογίας.

Μιλάμε για τον ψηφιακό κόσμο του Qashqai που σκούει στην κωδική ονομασία Nissan Connect που προβάλλεται σε οθόνη αφής 7 ιντσών. Αποτελεί ένα προηγμένο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας το οποίο συνοδεύεται από το σύστημα πλοήγησης TomTom Premium Traffic, που δίνει ακριβή δεδομένα κίνησης κια μάλιστα σε πραγματικό χρόνο. Με την μέθοδο OverTheAir μπορείς να ενημερώνεις συνεχώς τους χάρτες.

Επιπλέον έχουμε και τις εφαρμογές Android Auto και Apple CarPlay που συνδέουν το smartphone σας με το σύστημα. Με την λειτουργία ''πλοήγηση από πόρτα σε πόρτα" (Door to Door Navigation), στο smartphone μπορείτε να προγραμματίσετε μια διαδρομή στο τηλέφωνο σας και να στείλει τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο, για να ξεκινήσει την πλοήγηση με το που θα βρεθείτε πίσω από το τιμόνι του.

Όσον αφορά τους χώρους είναι άνετοι για 5 άτομα τα οποία έχουν στην διάθεση τους από 430 λίτρα έως 840 λίτρα για τις αποσκευές τους, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.Το διπλό δάπεδο δίνει αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης. 

Ξεκινάμε γνωρίζοντας ότι στην καρδιά του Qashqai είχαμε τον βελτιωμένο υπερτροφοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων.To μοτέρ έχει δεχθεί την φροντίδα των μηχανικών της εταιρείας  η οποία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει πάρει ενίσχυση 6 ίππων φτάνοντας πλέον τους 116 ίππους στις 3700 σ.α.λ. Στην πράξη το μοτέρ είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές χάρη στην ροπή των 260 Nm που κάνει την εμφάνιση της στις 2000 σ.α.λ. Η συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων με την κάπως λαστιχένια αίσθηση δείχνει ιδανική.

Το μοτέρ είναι πολιτισμένο, αθόρυβο ακόμη και με κατεβασμένα τα παράθυρα και το κυριότερο οικονομικό στην λειτουργία του. Οι πραγματικές τιμές πλησιάζουν πολύ τις εργοστασιακές ,με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,3 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 181 χλμ./ώρα.Τιμές ικανοποιητικές για ένα αμάξωμα βάρους σχεδόν 1400 κιλών. Όπως σας είπαμε και στην αρχή ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα καθαρός με τις εκπομπές CO2 να είναι σύμφωνα με τον κύκλο WLTP στα  139-143 γρμ. ανάλογα με την διάσταση των τροχών.


Στον δρόμο το πρώτο πράγμα που εκτιμάς είναι η ποιότητα κύλισης. Στην συνέχεια τα κρατήματα ακόμη και όταν κινηθείς στα όρια. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ μια σειρά συστημάτων ασφάλειας διορθώνουν τις οποίες υπερεκτιμήσεις των ικανοτήτων σας ή κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Αναφερόμαστε στο σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος, στο Blind Spot Warning το οποίο σας προειδοποιεί έγκαιρα για όχημα που έρχεται από τη "νεκρή" γωνιά του αυτοκινήτου αλλά και στο Lane Departure Warning που σας προειδοποιεί όταν ξεφύγετε από την λωρίδα κυκλοφορίας ,σπρώχνοντας σας στην σωστή πορεία με ένα ελαφρύ τρέμουλο στο τιμόνι. Υπάρχει ακόμη to hill assist που σας βοηθά στις ανηφόρες. Ακόμη η περιφερειακή όραση με προβολή  του περιβάλλοντος γύρω από το Qashqai  βοηθά τόσο στο παρκάρισμα όσο και στο να περνάτε ...ανέγγιχτοι σε στενάκια.

Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου, όπου είδαμε ότι το αυξημένο ύψος και η ρύθμιση της ανάρτησης σε βοηθά να περνάς ανώμαλες χωμάτινες επιφάνειες με ευκολία και χωρίς να χαθεί η άνεση για τους επιβάτες καθώς φιλτράρονται οι θόρυβοι.Τα φρένα στάθηκαν στο ύψος τους σε όλες τις περιστάσεις .


Για να το αποκτήσετε στη βασιική του έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει μεταξύ άλλων  6 αερόσακους , 4 ηλεκτρικά παράθυρα ηλεκτρικούς καθρέφτες , ηχοσύστημα χρειάζεστε 21790 ευρώ .

Η  έκδοση Acenta που θεωρούμε ιδαίτερα συμφέρουσα κοστίζει 22.370 ευρώ, έχει και την οθόνη αφής 7 ιντσών με τη κάμερα οπισθοπορείας ,τις 17άρες ζάνετς αλουμινίου και πολλά άλλα.Συμπληρώστε στα ατού και την παροιμιώδη αξιοπιστία ης φίρμας.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top