Οι ημέρες καλοκαιριού έστω και προς το τέλος τους προφέρονται για δοκιμές καθώς έχεις την δυνατότητα να κάνεις μεγαλύτερες διαδρομές και να εκτιμήσεις τα προσόντα του κάθε μοντέλου. Έτσι είχαμε την δυνατότητα να δούμε τα ατού του Citroen C3 με το νέο diesel κινητήρα των 1,5 lλίτρων ο οποίος αντικατέστησε τον προηγούμενο των 1,6 λίτρων .Οι διαδρομές ήταν μεγαλύτερες και σε χωματόδρομους και με το αυτοκίνητο φορτωμένο.
Το βασικό χαρακτηριστικό των μοντέλων είναι η άνεση και σε αυτή είναι προσανατολισμένη το C3. Ατού τα μαλακά καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη αλλά και η ρύθμιση των αναρτήσεων που απορροφά τους κραδασμούς σε κακοτράχαλα οδοστρώματα. Παρά την μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες με αποτέλεσμα να μην χάνεται το αίσθημα της ασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες. Στην πόλη εκτιμήσαμε την ευελιξία του με το γρήγορο και καλό σε πληροφόρηση τιμόνι με (κύκλο στροφής 10,6 m ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά. Η άνεση και η σταθερότητα είναι υποδειγματική και στις μεγάλες αποστάσεις ,γεγονός που προσφέρει πόντους σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους και ένα ιδιαίτερα πρακτικό χώρο αποσκευών που ξεκινά- με α καθίσματα στις θέσεις τους- από τα 300 λίτρα και φτάνει στα 922 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων . Σημαντική παράμετρος είναι το τετράγωνο σχήμα του χώρου αποσκευών που σου επιτρέπει να τοποθετήσεις μεγάλες βαλίτσες στη σειρά. Δεν λείπουν και οι ποτηροθήκες για τους καφέδες οι οποίες για να πούμε την αλήθεια θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερες.
Όσον αφορά το «κέντρο ελέγχου» του αυτοκινήτου στα ατου ανήκει η μεγάλη οθόνη αφής με το ευκολόχρηστο σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav on 7" Touch Drive (με λειτουργία αφής ή φωνητικές εντολές)και του ηλεκτρονικού κλιματισμού. Στα ατού είναι και η συνδεσιμότητα με την τεχνολογία Mirror Screen με εμφάνιση των smartphone εφαρμογών στην οθόνη. Η ποιότητα κατασκευής με ντεσαβαντάζ τα σκληρά πλαστικά στο τετραγωνισμένο ταμπλό έχ3ι ως ατού την πολύ καλή συναρμολόγηση με έλλειψη τριγμών ακόμη και όταν περάσαμε πάνω από χωματόδρομους.
Το μεγάλο ατού του Citroen C3 είναι ο νέος diesel κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό common rail, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 3750 σ.α.λ. ιπποδύναμη η οποία είναι ακριβώς η ίδια με τον προηγούμενο 1600άρη πετρελαιοκινητήρα. Η ροπή των 25,5 κιλών στις 1.750 σ.α.λ. δίνει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά . Έτσι έχεις την δυνατότητα με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις που έχει ως ατού την καλή κλιμάκωση να πετυχαίνεις και μειωμένη τιμή κατανάλωσης καυσίμου . Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με τους μειωμένους επίσης ρύπους να είναι μόλις 97 γρμ./χλμ.CO2 τιμή από τις χαμηλότερες της αγοράς. Ατού και τα τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται στα 87,3 ευρώ το χρόνο. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.. Το μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του με το γνωστό κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα όταν επιταχύνεις . Όταν σταθεροποιήσεις στροφές και ταχύτητα επικρατεί ησυχία,.
Ατού είναι και η σχεδίαση του ειδικά στο μπροστινό μέρος με τα λεπτά φώτα ημέρας μπροστά και τους μεγαλύτερους προβολείς ομίχλης να βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Το C3 με τους ογκώδεις προφυλακτήρες crossover σε συνδυασμό με τους ογκώδεις προφυλακτήρες. Ατού είναι και η δυνατότητα εξατομίκευσης με εννέα επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα και τρεις επιλογές οροφής (λευκή, μαύρη, κόκκινη). Συνολικά έχεις την δυνατότητα 36 πιθανοί συνδυασμών και για το εσωτερικό και 4 επιλογές πακέτων χρωματισμού και υλικών. Το ταξίδι μας τελείωσε με ξεκούραστους οδηγούς και επιβάτες Για την απόκτηση του χρειάζεσθε 15690 ευρώ.
Βαγγέλης Γκούμας