Διακοπές με το νέο Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Η άνεση σε όλο της το μεγαλείο  

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 δοκιμή

Όταν ετοιμάζεσαι να πας διακοπές ή ακόμη να ξεκινήσεις για αποδράσεις   γνωρίζεις ε ξ αρχής ότι πρέπει να «κουβαλήσεις» το μισό σπιτικό για να έχεις τις ανέσεις σου .Ειδικά όταν έχεις παιδιά όπως άλλωστε γνωρίζουν οι περισσότεροι πρέπει να το κουβαλήσεις… ολόκληρο. Ποδήλατα, ξαπλώστρες, βαλίτσες  τσάντες, παιχνίδια κλπ. Στην περίπτωση των δημοσιογράφων ειδικού τύπου συνδυάζεις και την δοκιμή σου επιλέγοντας ένα μοντέλο που να τα χωράει όλα όσα αναφέραμε  να έχει άνετους χώρους για τους επιβάτες. Φυσικά δεν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο μόνο για τις διακοπές αλλά και για όλες τις υπόλοιπες ημέρες .

Για τον οικογενειάρχη λοιπόν δανική λύση αποτελεί το ολοκαίνουργιο πολυμορφικό  Citroën C5 Aircross  το οποίο μάλιστα φορούσε  και τον οικονομικό  πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων που καλύπτει τις σύγχρονες  αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος ,.εξοπλισμένο με το σύστημα Grip Control  που… μηδενίζει  τα άσκοπα σπιναρίσματα δίνοντας την αίσθηση μπλοκέ (δεν είναι) σε λάσπη και χιόνι και άμμο καλύπτει όσους επιζητούν  την περιπέτεια .Άλλωστε το συγκριμένο σύστημα μας έδωσε την δυνατότητα να κατεβούμε στην αμμουδιά όπου βγάλαμε και τις πρώτες φωτογραφίες με τον «άνετο» Γάλλο.


Το Citroen C5 Aircross κάθε άλλο παρά αδιάφορο είναι σε σχέση με άλλα  ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.  Μπροστά ξεχωρίζει η εντυπωσιακή τεράστια μάσκα με τα λεπτά φωτιστικά  σώματα που ενώνονται μεταξύ τους με τις δυο λεπτές νικελένιες λωρίδες που καταλήγουν στο σήμα της Citroen. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν  οι διπλοί προβολείς ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχουν τα πλαστικά μαύρα ένθετα   που τονίζουν τον  Off Road χαρακτήρα του. Τον ίδιο ρόλο παίζουν και τα  πλαστικά προστατευτικά airbumps περιμετρικά στο ύψος των μαρσπιέ .

Στο πίσω μέρος ακολουθείται η ίδια σχεδιαστική συνταγή με  τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Το υπερυψωμένο αμάξωμα ,οι  μπάρες οροφής και η αυξημένη  απόσταση από το έδαφος ,οι  μπάρες οροφής είναι χαρακτηριστικά που όπως είπαμε  «φωνάζουν» για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Το  Citroen C5 Aircross  ως  ένα ξεχωριστό μοντέλο πρέπει να  διαθέτει και  ξεχωριστά στοιχεία εξατομίκευσης .Έτσι έχεις την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα  30 (!) συνδυασμούς για το εξωτερικό με 7 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και οροφής

.
Ας ξεκινήσουμε όμως από τα εσωτερικά του πλεονεκτήματα που είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους μεγάλους χώρους . Η μεγάλη μαγκιά όμως είναι  στις δυνατότητες που έχεις για να διαμορφώσεις τους εσωτερικούς χώρους με τα καθίσματα που θυμίζουν …πολυθρόνες. Μιλάμε για τον κωδική ονομασία  Advanced Comfort  που αφορά την  διαμόρφωση  των καθισμάτων  που προσφέρουν εξαιρετική άνεση και στήριξη σώματος.  με τον επιπλέον αφρό υψηλής πυκνότητας και την ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης-.Τα πίσω καθίσματα είναι τρία, ξεχωριστά.

Το καθένα τους σύρεται μπροστά-πίσω, η πλάτη του ανακλίνεται σε 4 θέσεις Μπορείς να κλείσεις το κάθε κάθισμα ξεχωριστά  ή και όλα μαζί δημιουργώντας χώρο αποθήκευσης  ,από τα 720 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση έως  1.630 λίτρα σε διθέσια διάταξη .Έτσι  μπορείς να μεταφέρεις από ποδήλατα μέχρι σανίδες του σερφ  ή ακόμη και . οικιακό εξοπλισμό. Όμως σκεφθείτε ότι  αυτή η δυνατότητα διαμόρφωσης του CItroën C5 Aircross σε… βαν, με μήκος φόρτωσης 1,9 μέτρων καλύπτει ακόμη και τον επαγγελματία. Ο τελευταίος μπορεί με την επιλογή του συγκεκριμένου μοντέλου να έχει δυο σε ένα και μάλιστα έναν  κομψότατο και πολυτελή  επαγγελματικό βοηθό .

Έτσι η «Comfort class SUV» που δίνει η Citroen  για το  C5 Aircross δικαιολογείται και με το παραπάνω. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετές ενώ όλα τα λεφτά είναι η πολύ βαθιά θήκη στην μέση της κονσόλας  η οποία ψύχεται και χωράει αναψυκτικά και νερά για…10 άτομα. Αν κινείστε στην …άμμο ή έχετε κολλήσει στην κίνηση σας βεβαιώνουμε ότι το σύστημα καθαρισμού του αέρα της καμπίνας, το  AQS (“Air Quality System”), αναγνωρίζει τη μόλυνση στον εξωτερικό αέρα, τον φιλτράρει αυτόματα μέσω της επιλογής ανακύκλωσης πριν αυτός εισχωρήσει στην καμπίνα, Η ορατότητα ενισχύεται και από την πανοραμική γυάλινη οροφή η οποία την νύχτα φωτίζεται περιμετρικά με μια λεπτή λεύκή λωρίδα .


Η σχεδίαση του ταμπλό παραπέμπει  στα υπόλοιπα μοντέλα της  Citroen . Στα hi tech στοιχεία είναι ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3", που προσφέρεται από την έκδοση Inspire . Εδώ ο οδηγός με τον κυλιόμενο διακόπτη που βρίσκεται πάνω στο σχεδόν «τετράγωνο» τιμόνι , αλλάζει την εμφάνιση του σε5  διαφορετικές versions  με όμορφα γραφικά  

Στο κέντρο υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του η οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Σε αυτή προβάλλονται τα σύγχρονα συστήματα του αυτοκινήτου με το σύστημα πλοήγησης , την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας που διαθέτει και περιμετρική ορατότητα.  Η συνδεσιμότητα να διατηρεί κυρίαρχο  ρόλο.


Ο υπερτροφοδοτούμενος  κινητήρας diesel  των 1.500 κ.εκ είναι εντελώς νέος  και καλύπτει όλες τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων . Αποδίδει  131 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. και  30  κιλά στις 1.750 σ.α.λ.  Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις της Aisin  με “Efficient Automatic Transmission” και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο “Shift and Park by wire.) είναι ένα από τα καλύτερα  που έχουμε δοκιμάσει. Αλλάζει σχέσεις και σειριακά  με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Νομίζουμε ότι είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει και δίνει πολύ καλές επιδόσεις με τα   0-100 χλμ./ώρα  να έρχονται σε σε 10,4 δευτερόλεπτα  και την τελική να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Όσο για την μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το νέο Citroen C5 Aircross είναι ιδανικό για να καλύπτει μεγάλες ς αποστάσεις προσφέροντας εξαιρετική άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Πέρα από τα αναπαυτικά καθίσματα και η ρύθμιση των αναρτήσεων  είναι μαλακή , προσανατολισμένη  στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος . Τα προηγμένα αμορτισέρ  διαθέτουν την λειτουργία Progressive Hydraulic Cushions, με ελατήρια στη θέση των bump stops. Έτσι το αυτοκίνητο μοιάζει να κινείται πάνω σε  «χαλί» με την προσεγμένη ηχομόνωση να «καθαρίζει»  τους θορύβους. Βέβαια η μαλακή ρύθμιση έχει και τα αποτελέσματα της που είναι οι σχετικά  αυξημένες κλίσεις στις στροφές  ενώ η βύθιση του μπροστινού μέρους στο φρενάρισμα είναι μικρότερη του αναμενόμενου.

Το σύστημα διεύθυνσης  διαθέτει  καλή πληροφόρηση και αίσθηση όταν το… κρατάς καθώς υπάρχει και το σύστημα διατήρησης του οχήματος ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας με την αυτόματη διόρθωση πορείας . Το τελευταίο μαζί με το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης Active Safety Brake, που λειτουργεί ως τα 145 χλμ./ώρα  με αναγνώριση πεζών και έλεγχο τυφλών σημείων και το. adaptive cruise control , αποτελούν στοιχεία ημιαυτόνομης  οδήγησης. Οι τιμές ξεκινούν από τις 25000 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και από 29850 ευρώ για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Για ένα μοντέλο ποιυ μας συντρίφευσε στις ολιγοήμερες διακοπές προσφέροντας μας ξεκούραση σε πολύωρη οδήγηση και συστήματα ασφαλείας που συγχωρούν  αφηρημάδα και… ηλίαση.

Βαγγέλης Γκούμας 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top