Στο τιμόνι της Skoda Octavia 1.0 TSI

Δεν σταματά να μας εκπλήσσει 

Skoda Octavia

Η Skoda ανανέωσε πριν από λίγο καιρό το πιο επιτυχημένο μοντέλο της το οποίο έχει γίνει αγαπητό όχι  μόνο από οικογενειάρχες αλλά και από επαγγελματίες. Μιλάμε για τη Skoda Octavia η οποία στην έκδοση της δοκιμής μας, φορούσε ένα κινητήρα « διαμάντι» που δεν είναι άλλος από τον τρικύλινδρο  υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα  του 1.0 λίτρου που αποδίδει 116 ίππους. Πήραμε για δοκιμή την Octavia και πήγαμε μια μικρή βόλτα με κάποιους  φίλους και  όταν τους είπαμε για τον κυβισμό του κινητήρα που κινεί το εντυπωσιακό οικογενειακό αυτοκίνητο  είπαν :«αποκλείεται, πλάκα κάνεις.»

 

 

Βλέπετε  ο τρόπος που αποδίδει την δύναμη των 116 ίππους στις  5500 σ.α.λ. η ροπή των  200 Nm στις 2000 σ.α.λ. που χαρίζει δύναμη και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και με μια παραπάνω σχέση στο καλά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις. Η εντύπωση που σχηματίζεις πατώντας το γκάζι  είναι ότι το μοτέρ είναι το λιγότερο 1600 κ.εκ. Το σημαντικό είναι ότι η δύναμη συνεχίζεται σε όλη την κλίμακα των στροφών μέχρι τα «κόκκινα»  με αποτέλεσμα και τις επιδόσεις  να εντυπωσιάζουν με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα.

 

 

Όσο για την τελική είδαμε στον ανοιχτό δρόμο την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με ευκολία τα 200 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου ; Με χαμηλές στροφές  και αμυντική οδήγηση- στην αρχή -νομίσαμε ότι η βελόνα της μέτρησης καυσίμου είχε χαλάσει καθώς δεν κουνιόταν από την θέση της. Με 6η ταχύτητα ΄στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή κλιμάκωση και με 120 χλμ./ωρα στο ταχύμετρο η μέση κατανάλωση όπως αναγραφόταν στη οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα δυο στρογγυλά όργανα στον πίνακα ελέγχου δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα. Τι άλλο να ζητήσεις. ‘Άλλωστε οι μηχανικοί της «μαμάς» VW ήταν οι πρώτοι που εφάρμοσαν το downsizing στους κινητήρες παίρνοντας πολλά άλογα από λίγα κυβικά και μάλιστα χωρίς προβλήματα στους υπερτροφοδότες όπως  συνέβαινε στο παρελθόν.

 

 

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής  συμπεριφοράς όπου τηγ ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα μακ Φερσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω )είναι μαλακή και προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών χωρίς όμως να ανησυχεί στις κλειστές καμπές του δρόμου όπου τα «πατήματα» είναι ασφαλή. Ίσως κάποια μικρά αναπηδήματα στις εγκάρσιες ανωμαλίες να ενοχλήσουν λίγο. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, τα φρένα δείχνουν ακούραστα και αποτελεσματικά  ενώ σε περίπτωση που ξεπεράσεις τα όρια έρχεται το  στάνταρ σύστημα XDS+ το οποίο  βελτιώνει την πρόσφυση των κινητήριων τροχών .Η Octavia «πατάει» στην  πλατφόρμα MQB που αποτελεί και την βάση των μοντέλων του ομίλου VW . Επιπλέον η ακαμψία του αμαξώματος έδωσαν 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ με 66% στα συστήματα ασφαλείας, 93% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών και  66% στην προστασία των πεζών .Η Octavia διαθέτει  άνετους χώρους για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές τους  με χώρο αποσκευών από 550 έως και 1580 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργώντας ένα χώρο που είναι αρκετός για να… ξαπλώσεις.  Η πέμπτη πόρτα επιπλέον βοηθά στο άνετο  φόρτωμα και ξεφόρτωμα.

 

 

Όσον αφορά την σχεδίαση του εσωτερικού είναι απλή με αναβαθμισμένη ποιότητα και αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό . Στα hi tech περιλαμβάνεται η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος  infotainment  που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα(  ηχοσύστημα Swing SD και θύρες aux-in και USB. Πλατφόρμα SmartLink+ τις εφαρμογές  Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate. Apple CarPlay & ή Android Auto). Επιπλέον στην οθόνη εμφανίζονται και όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.

 

 

Η τελευταία ανανέωση της Octavia έδωσε νέο πρόσωπο με νέα διπλά φωτιστικά σώματα  διαθέσιμα και με τεχνολογία full LED , ανασχεδιασμένη μάσκα,  νέους προφυλακτήρες  και νέες ζάντες 16, 17 και 18 ιντσών. Η Octavia μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι μια limo που στέκεται επάξια απέναντι σε ακριβότερα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας.
Όσο για τις τιμές:
Οι OCTAVIA ACTIVE 1.0 TSI 116PS στα 17.380 ευρώ.
OCTAVIA AMBITION 1.0 TSI 116PS στα 19.380 ευρώ.
OCTAVIA STYLE 1.0 TSI στα  20.380 ευρώ


 Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top