Στο τιμόνι του νέου MINI Clubman 1,5 d Steptronic 116 PS 

Για …ψαγμένους οδηγούς

MINI Clubman 1,5 d Steptronic

Η πραγματικότητα είναι μια. Τα ΜΙΝΙ είναι μια κατηγορία από μόνα τους Αρέσουν, είναι νεανικά και απευθύνονται σε ανθρώπους οι οποίοι έχουν διαφορετική προσέγγιση  στην εμφάνιση  του αυτοκινήτου που επιλέγουν. Βέβαια η MINI τα τελευταία χρόνια έχει καλύψει με τις εκδόσεις  της όλα τα γούστα. Όμως  έπρεπε να καλύψει και τις ανάγκες ενός  οικογενειάρχη που θέλει όχι μόνο να ξεχωρίζει αλλά και να έχει ασφάλεια ,ποιότητα ,άνεση ,ασφάλεια, κύρος και οικονομικό κινητήρα. Όλα αυτά τα βρίσκεις στο  MINI Clubman 1,5 d Steptronic 116 PS  το οποίο αποτελεί και την βασική(!) έκδοση του μοντέλου αν μπορείς να ονομάσεις βασική κάποια που τα έχει σχεδόν όλα. Μετά από 7 ημέρες δοκιμή δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε να ξεδιπλώνουμε τις αρετές του αυτοκινήτου. Από την εμφάνιση ή από τον τρόπο που κινείται στον δρόμο. Αυτή την φορά θα ξεκινήσουμε από το δεύτερο καθώς η οδική συμπεριφορά του θυμίζει καρτ. Βάζουμε μπροστά ΤΟ μοτέρ με την βοήθεια του κόκκινου φωτιζόμενου αεροπορικού τύπου διακόπτη που βρίσκεται στην κονσόλα.

 

Η καρδιά του MINI Clubman μπαίνει σε λειτουργία και ο τρικύλινδρος  diesel κινητήρας, χωρητικότητας 1.496 cc αρχίζει να δείχνει τις δυνατότητες του.Νομίζουμε ότι ο κάθε ένας μας που θα βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου που ροπιάζει από το… ρελαντί των 1750 σ.α.λ. εώς τις 2250 σ.α.λ. με την τιμή των 270 Nm, θα αισθανόταν όχι απλά ικανοποιημένος αλλά ευτυχισμένος. Η ελαστικότητα του κινητήρα είναι εξαιρετική. Δύναμη από χαμηλά και αλλαγές άμεσες του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις. Τα 116 άλογα  στις 4000 σ.α.λ. δείχνουν πολύ περισσότερο ,ειδικά στην επιλογή Sport ,των προγραμμάτων οδήγησης εκεί όπου όλα γίνονται πιο άμεσα και πιο… επικοινωνιακά. Μιλάμε για το σύστημα  διεύθυνσης που «βαραίνει» δίνοντας εξαιρετική πληροφόρηση αλλά και  για το μοτέρ που επιτυγχάνει  αξιοζήλευτες επιδόσεις.

 

 

Το  MINI Clubman 1,5 d κινείται με γρήγορους ρυθμούς δίνοντας σου την δυνατότητα να αλλάζεις και σειριακά τις ταχύτητες  και πιάνοντας τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει με άνεση κοντά στα 200 χλμ./ώρα. Βέβαια δεν έχουμε επιδόσεις τύπου John Cooper Works αλλά ρε απιδιά μιλάμε για βασική έκδοση diesel .Για αυτό τον λόγο μην μας παρεξηγείτε αν σας φαινόμαστε κάπως ενθουσιασμένοι.  Στο τελευταίο συνεισφέρει και η οδική συμπεριφορά του …station wagon ΜΙΝΙ. Ακόμη και στο μεσαίο πρόγραμμα οδήγησης MID  το οποίο είναι προσανατολισμένο  στην άνεση των επιβατών. Η στιβαρότητα της όλης κατασκευής , η έλλειψη κλίσεων κόμη καις τις κλειστές καμπές του δρόμου το άμεσο τιμόνι και τα δυνατά φρένα θα ικανοποιήσουν όχι μόνο τον οικογενειάρχη αλλά και όποιον θελήσεις να κινηθεί σε ρυθμούς που μας συνηθίζουν χατς μπακ γρήγορα μοντέλα.

 

 

Επιπλέον το σύστημα αποφυγής ανεπιθύμητων συγκρούσεων μέσω περιφερειακών αισθητήρων  με αυτόματο φρενάρισμα  συμπληρώνει το πακέτο ασφαλείας. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι ότι η μέση κατανάλωση παρά την ...βίαιη συμπεριφορά μας δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100χλμ. Δυστυχώς  ή ευτυχώς δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε την επιλογή Eco Pro που είναι συνυφασμένη με την οικονομία καθώς  η μέση κατανάλωση καυσίμου  στις δυο άλλες επιλογές  ήταν χαμηλή. Την ίδια στιγμή ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι σε υψηλά επίπεδα ,η οποία σε συνδυασμό με τον πολιτισμένη λειτουργία του μοέρ να σε κάνει να νομίζεις ότι δεν έχεις να κάνεις με τρικύλινδρο diesel αλλά με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα.

 

 

Πάμε όμως στα υπόλοιπα. Τι σημαίνει Clubman.Σημαίνει μια station έκδοση του MINI με σαφώς μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές  η οποία όπως είπαμε καλύπτει τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη. (ΜXΠXΥ (mm): 4.253X1.800X1.441) Τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν με άνεση, ο  πέμπτος θα βολευτεί με μικρές παραχωρήσεις  ενώ ο χώρος για αποσκευές τους ξεκινά από τα 360 λίτρα για να φτάσει στα 1250 λίτρα παρακαλώ, τιμή που εξυπηρετεί και τους επαγγελματίες.Φυσικά ξεχωριστός είναι και ο τρόπος που έχεις πρόσβαση στο χώρο αποσκευών καθώς υπάρχουν δυο πόρτες  που ανοίγουν  διάπλατα ξεχωριστά στα πλάγια.

 

 Όσον αφορά την διαμόρφωση  του εσωτερικού είναι αυτό που γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα MINI με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής με αφρώδη πλαστικά ,με εξαιρετική συναρμογή και φιλέτα αλουμινίου ή άλλου υλικού που δίνει τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας. Στα hi lights είναι η μεγάλη έγχρωμη στρογγυλή οθόνη  αφής στην μέση του ταμπλό  με τα νέα γραφικά , την συνδεσιμότητα και το εύχρηστο σύστημα πλοήγησης και τον περιφερειακό φωτιζόμενο δακτύλιο με την αλλαγή χρωμάτων ανάλογα την οδήγηση.Στην οθόνη προβάλλονται όλες οι ηλεκτρονικές λειτουργίες του αυτοκινήτου ο χειρισμός των οποίων γίνεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην βάση της κονσόλας με τους  περιφερειακούς διακόπτες.Και πάμε στο ζητούμενο πόσα ευρώ χρειάζεστε για να αποκτήσετε όλα όσα διαβάσατε. Η τιμή για την βασική έκδοση MINI Clubman 1,5 d με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι στα 27750 ευρώ η MINI Clubman 1,5 d Steptronic 116 PS είναι στα 31725 ευρώ.


Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top