Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM

Μια καλλονή με προσόντα

Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM

Αλήθεια πόσες πιθανότητες έχεις για να βρεις μια καλλονή που να συνδυάζει ομορφιά , εξυπνάδα, προσόντα που σε απογειώνουν και ταυτόχρονα να σου εμπνέει εμπιστοσύνη ; Λίγες θα  μας πείτε . Εμείς όμως γνωρίσαμε μια ιδιαίτερα όμορφη κυρία με αριστοκρατική καταγωγή και μάλιστα δηλώνουμε περήφανοι έστω για την ολιγοήμερη συμβίωση μαζί της. Όχι δεν μιλάμε για γυναίκα αλλά για μια κουκλάρα  που πατάει στους 4 τροχούς, ονομάζεται Giulia  και μας ταξίδεψε  χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε βαθιά το χέρι μας στην τσέπη για να την χαρούμε. Βλέπετε στο τελευταίο βοήθησε ο υπερτροφοδοτούμενος  16v, 2 ΕΕΚ ,αποδοτικός και ιδιαίτερα οικονομικός diesel κινητήρας των 2, 2 λίτρων Για τη σιλουέτα της αριστοκρατικής Ιταλίδας …ευθύνεται ο Lorenzo Ramaciotti ο οποίος έχει βάλει την υπογραφή του στην σχεδίαση σούπερ αυτοκινήτων όπως είναι η Ferrari 550 Maranello, η Ferrari 456 GT, η Ferrari F430, η Ferrari 612 Scaglietti, Maserati Quattroporte, Maserati GranTurismo  και άλλων.

Η Giulia έχει  ένα εξαίσιο πρόσωπο με επιθετικά φωτιστικά σώματα , μια τεράστια τριγωνική μάσκα- σήμα κατατεθέν της εταιρείας- και αεραγωγούς έτοιμους να σε «καταπιούν»  όταν τους δεις από τον καθρέφτη του μπροστινού αυτοκινήτου. Άλλωστε στην Αττική οδό χωρίς να κάνουμε σινιάλο με τα φώτα  είδαμε αρκετές φορές τα προπορευόμενα αυτοκίνητα να παραμερίζουν για να περάσουμε. Μάλιστα στο πέρασμα ,κοιτούσαν με θαυμασμό και με κάποια δόση …ζήλιας την επιβλητική Ιταλίδα με τα θεόρατα …πόδια, συγνώμη 18άρηδες αλουμινένιους τροχούς ,να κυλούν «αέρινα» στο οδόστρωμα. Το προφίλ του με τους μικρούς πρόβολους, το μακρύ καπό και τα μακριά μπροστινά φτερά του Ιταλικού σεντάν μαρτυρούν  και την κίνηση στον πίσω άξονα. Τα …οπίσθια της Giulia είναι εξίσου ελκυστικά με στενά φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα φτερά.

 Η Alfa Romeo Giulia «πατάει»  στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα “Giorgio” που έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία και ουσιαστικά μπορεί να στηρίζει με άνεση δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.  Ο όμιλος Fiat  επένδυσε πάνω από 1 δις ευρώ για να την αναπτύξει ,ποσό που δεν θα πάει χαμένο καθώς πάνω σε αυτή την πλατφόρμα θα βασιστούν και άλλα μοντέλα της . Με μήκος 4.643 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ, ύψος 1.436 χλστ. και  μεταξόνιο που  αγγίζει τα 2.820 χλστ η Giulia αν μη τι άλλο σε προδιαθέτει για τους σαφώς μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους σε σχέση με τους προγόνους της αλλά και σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Εντυπωσιακά  είναι και τα μήκη των μετατροχίων με το μπροστινό να αγγίζει τα 1557  χλστ. και το πίσω τα 1625 χλστ. Η νέα Giulia όμως δεν είναι μόνο « φρου- φρου και αρώματα» καθώς κάτω από την ελκυστική σιλουέτα της κρύβεται μια στιβαρή κατασκευή στην οποία έχει γίνει ..δίαιτα Στο καπό, στα φτερά στις πόρτες και στην ανάρτηση έχει χρησιμοποιηθεί  αλουμίνιο, ενώ ο κεντρικός άξονας µετάδοσης είναι από ανθρακόνηµα.. Τα συστήματα ασφάλειας αλλά και ο τρόπος κατασκευής του αμαξώματος,  της δίνουν με άνεση τα 5 αστέρια  στις δοκιμές πρόσκρουσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού  με τιμές που εντυπωσιάζουν.  Πήρε  98% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 69% στη προστασία πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας. Έτσι κοιτάει στα μάτια τον Γερμανικό, Γαλλικό και Σουηδικό  ανταγωνισμό που τόνιζε πάντα την ασφάλεια των αυτοκινήτων του.

Περνώντας στο εσωτερικό διακρίνεις αμέσως την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την προσοχή που έχει δοθεί στην συναρμογή των υλικών με την γνωστή Ιταλική φινέτσα στην σχεδίαση του ταμπλό αλλά και στην δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα με τον Ιταλικό θυρεό στα προσκέφαλα. Το δερμάτινο τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος και το μπουτόν εκκίνησης πάνω του παραπέμπει σε Ferrari όχι μόνο οπτικά αλλά όπως θα δούμε και πιο κάτω και ουσιαστικά. Η διπλή γυάλινη οροφή φωτίζει τον κάπως σκούρο διάκοσμο ο οποίος εκπέμπειι μια …αγριάδα . Άλλωστε η Giulia  είναι εργαλείο οδήγησης που θα προτιμήσουν οι άντρες.Εντυπωσιακοί είναι και οι μεταλλικοί μοχλοδιακόπτες του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι,οι οποίοι αντίθετα με τον ανταγωνισμό έχουν μεγαλύτερο μήκος, έτσι ώστε στα στροφιλίκια να μπορείς να πάσα στιγμή να έχεις τα δάκτυλα σου πάνω τους για τις γρήγορες σειριακές αλλαγές.

Στο μέση του ταμπλό υπάρχει ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη. Εκεί προβάλλονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Ανάμεσα τους, το σύστημα πλοήγησης αλλά και το ολογράφημα του DNA που αφορά τις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης .Μιλάμε για ένα πιο εξελιγμένο σύστημα, όπου μπορείς να επιλέξεις- μέσω περιστροφικού διακόπτη - μεταξύ οικονομικής, «a» (Advanced Efficiency ).νορμάλ (Normal)και σπορ οδήγησης(Dynamic) με αλλαγές χρωμάτων στα μηχανικά μέρη με πράσινο, μπλε και κόκκινο για τους ανήσυχους οδηγούς. Όσο για τα συστήματα ασφαλείας υπάρχουν όλα με εύκολο τον χειρισμό τους και με ιδιόρρυθμο τρόπο ειδοποίησης του οδηγού ,όπως είναι ο βόμβος στα ηχεία με την αλλαγή λωρίδας χωρίς φλας. Δεν θα επιμείνουμε τόσο στα ηλεκτρονικά συστήματα απλά γιατί η Giulia είναι τόσο καλά στημένη ώστε ακόμη και αν απουσίαζαν πολλά από αυτά ,ο οδηγός θα είχε υψηλά επίπεδα ασφαλείας την ώρα της οδήγησης ακόμη και σε οριακούς ρυθμούς αρκεί να ξέρει από πισωκούνητο αυτοκίνητο.

Την ίδια στιγμή την όμορφη εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνουν τα σπορ στρογγυλά αναλογικά όργανα που «δένουν» με την έγχρωμη ψηφιακή  οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα τους, Η τελευταία προβάλλει τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών είπαμε εξ αρχής ότι είναι σαφώς άνετοι ενώ όπως ορίζει κάθε πισωκίνητο μοντέλο το μεσαίο τούνελ μετάδοσης θα δημιουργήσει κάποια προβλήματα στον τρίτο μεσαίο επιβάτη. Στο πορτμπαγκάζ που έχει σχετικά μικρή πόρτα εισόδου αλλά μεγάλο εσωτερικό μήκος , υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα τιμή, που είναι συνηθισμένη για την κατηγορία.

Στην «καρδιά» της όμορφης Ιταλίδας κρύβεται ο υπερτροφοδοτούμενος  τετρακύλινδρος σε σειρά diesel  των 2,2 λίτρων ο οποίος είναι εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο   με το σύστημα  ψεκασµού του τελευταίας γενιάς MultiJet II να λειτουργεί έως και µε 2.000 bar. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 180 άλογα στις 3750 σ.α.λ. με την μεγάλη ροπή των 450 Nm να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α. Στην πράξη η Giulia αποδεικνύει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που έχει τον τρόπο της να σε ενθουσιάζει. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος στο πάτημα του γαζιού και με την βοήθεια του αυτόματου ,σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού με ελαχιστοποιημένους τους χρόνους απόκρισης χάρη  στον ηλεκτρικό συμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας

Στην επιλογή Sport ο εργοστασιακός χρόνος των 7,2” είναι δυνατός ενώ η τελική ταχύτητα του αυτόφωρου και άμεσης σύλληψης επιτυγχάνεται εύκολα . όμως όλα τα λεφτά είναι στον τρόπο που συμπεριφέρεται η Giulia στον δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει και μοιάζει να είναι προέκταση των χωριών σου. Άμεσο , υπάκουο σε κάθε εντολή σου , με εξαιρετική πληροφόρηση, σωστό βάρος ανεξαρτήτως ταχύτητας, κυριολεκτικά μας εντυπωσίασε. Μάλιστα αυτό έγινε σε τέτοιο σημείο που θελήσαμε να το …χαρούμε όσο το δυνατόν περισσότερο επιλέγοντας κλειστές στροφές και κάνοντας αλλεπάλληλα ζιγκ-ζάγκ .

Την ίδια στιγμή το εξαιρετικό άκαμπτο πλαίσιο παίζει και αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο  στην ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά ενώ όπως είπαμε η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης απλά σε κάνει οδηγό… αγώνων. . Με διπλά  ψαλίδια μπρός και µια διάταξη µε πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Giulia κρύβει έξοχα το βάρος των 1529 κιλών αλλά και το μέγεθος της. Το  άψογο ζύγισα και το µηχανικό µπλοκέ διαφορικό Q2, σου χαράζει την πορεία όπως επιθυμείς ενώ κάθε φορά που πας να παίξεις με την ουρά τα ηλεκτρονικά συστήματα σε επαναφέρουν στην τάξη.

Όσο για τα φρένα στάθηκαν στο ύψος τους και αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και ακούραστα σε σκληρή χρήση αλλά και… όμορφα με τις κόκκινες αγωνιστικές δαγκάνες. Η κατανάλωση έφτασε τα 9 λίτρα αλλά με το γκάζι να βρίσκεται αρκετές φορές στα …πατώματα.. Η τιμή των 6,5 λίτρων επιτυγχάνεται απλά όταν θελήσεις να μην γευτείς τα θέλγητρα της Giulia αλλά απλά να πας μια …βόλτα μαζί της. Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής Η Giulia ξεκινάει από 37.900€ για την έκδοση 2.2 150hp diesel και προσφέρεται με  5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια και χρηματοδοτικό πρόγραμμα 6,95% μέσω FCA Bank. Η  έκδοση με τα 2,2 λίτρα  και τα 180 άλογα ξεκινά από τα 42000 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο και 44750 ευρώ για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τιμές που αντιπροσωπεύουν ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή προσωπικότητα.

Βαγγέλης Γκούμας.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top