Dating apps: O έρωτας στα χρόνια της πανδημίας και της app-ιστίας

Ψυχολόγος μιλάει στο star.gr για το προφίλ των χρηστών

Όλα όσα είπε η Αργυρώ Μαρκοπούλου, ψυχολόγος, για τα dating apps 

Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε δραματικά την καθημερινότητά μας, ενώ η παρατεταμένη καραντίνα και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που επιβλήθηκαν, είχαν ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος της πραγματικής ζωής να μεταφερθεί στο ψηφιακό περιβάλλον. Δεδομένου ότι τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκε μία πρωτόγνωρη έκρηξη της χρήσης του διαδικτύου, θα περίμενε κανείς κάτι ανάλογο να έχει συμβεί και με τη χρήση των dating apps. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα με τις εφαρμογές γνωριμιών; 

«Η έρευνα δεν καταγράφει μία πιο εκτεταμένη χρήση των dating apps από τους χρήστες μέσα στην πανδημία», είπε στο star.gr η ψυχολόγος Αργυρώ Μαρκοπούλου, εξηγώντας ότι το τελευταίο διάστημα το έδαφος δεν είναι τόσο πρόσφορο για έρωτες.

Η Αργυρώ Μαρκοπούλου, ψυχολόγος, μίλησε για τα dating apps μέσα στην πανδημία

Πρόσθεσε δε, ότι το κύμα απαισιοδοξίας, η ανασφάλεια, η στέρηση της ελευθερίας των πολιτών και οι αλλαγές στην καθημερινότητα μας μάς καθιστούν λιγότερο λειτουργικούς από το παρελθόν και σίγουρα δε μας αφήνουν πολλά περιθώρια να σκεφτούμε τον έρωτα.

Δεν ξέρω κατά πόσο η θέληση ή η διάθεση είναι τόσο μεγάλη, ώστε να στραφεί κάποιος σε αναζήτηση συντρόφου την τρέχουσα περίοδο

Όπως συμπλήρωσε, σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον 15 dating apps στη χώρα μας, ενώ είναι πάρα πολύ εύκολο για κάποιον να φτιάξει λογαριασμό και να κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό του.

«Αν βέβαια κάποιος επιθυμεί να επικοινωνεί με όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες και να μην περιμένει σε μία σειρά προτεραιότητας στην εφαρμογή, τότε θα πρέπει να αγοράσει κάποιο πακέτο και να δώσει κάποια συνδρομή που θα του το επιτρέπει. Αυτομάτως, δηλαδή, η επικοινωνία γίνεται πιο άμεση και πιο ανοιχτή και ο ίδιος ο χρήστης έχει περισσότερες επιλογές», είπε.

Dating app: Η αναζήτηση του έρωτα έγινε... επιχείρηση

Το προφίλ των χρηστών των dating apps 

Αναφερόμενη στο προφίλ των χρηστών, η κ. Μαρκοπούλου σημείωσε ότι καταγράφεται μία απόκλιση ανάμεσα στην εικόνα που έχει η κοινή γνώμη και σε αυτήν που αποτυπώνουν οι έρευνες.

«Η κοινή γνώμη «θέλει» όσοι χρησιμοποιούν τα dating apps να είναι singles, άντρες, οι οποίοι ανήκουν στη σεξουαλική μειονότητα (bi/ gay) και αναζητούν μέσα από αυτές τις εφαρμογές κυρίως το περιστασιακό σεξ. Ωστόσο, ενδεικτικές έρευνες δείχνουν ότι χρήστες είναι τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες, οι οποίες μάλιστα αποδεικνύονται αποτελεσματικότερες στη χρήση των εφαρμογών αυτών», είπε.

«Η έρευνα δεν καταγράφει μία πιο εκτεταμένη χρήση των dating apps, στην πανδημία»

Συγκεκριμένα, έρευνες έδειξαν ότι το 89% των χρηστών ήταν ετεροφυλόφιλοι, ενώ μόλις το υπόλοιπο 11% αφορούσε στους ανθρώπους που ανήκουν στη σεξουαλική μειονότητα.

«Επίσης, όχι μόνο δεν είναι single οι χρήστες, αλλά βρίσκονται και σε σχέση την ώρα που χρησιμοποιούν τα dating apps, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να προκύψει μία απιστία μέσω διαδικτύου», τόνισε.

Απιστία: Οι λόγοι που παραβιάζουμε την 7η εντολή!

Πότε υφίσταται μία απιστία στα dating apps;

Σύμφωνα με την κ. Μαρκοπούλου, η ψηφιακή απιστία αποτελεί μία ευρεία έννοια που επιδέχεται πολλές ερμηνείες και κατά περίπτωση εξαρτάται από τα όρια που θέτει ο καθένας στο σύντροφό του. 

«Για παράδειγμα η επικοινωνία, το φλερτ ή η συζήτηση με κάποιον τη στιγμή που βγήκες έξω για να διασκεδάσεις σε ένα μπαρ, μπορεί να θεωρηθεί απιστία; Όχι... Έτσι ακριβώς, το ίδιο μοτίβο ισχύει και στην εικονική πραγματικότητα. Ψηφιακή απιστία δε θεωρείται λοιπόν το like, αλλά η ολοκλήρωση της σεξουαλικής πράξης και όχι το φλερτ και το παιχνίδι μέσα στα applications», είπε.

Facebook όπως λέμε… Tinder: Πώς θα λειτουργεί η νέα υπηρεσία γνωριμιών

Τι ψάχνουν οι χρήστες στα dating apps

Σύμφωνα με ενδεικτικές έρευνες που δίνουν μία συνολική εικόνα, οι άνθρωποι δε συμμετέχουν στα dating apps μόνο για το περιστασιακό sex.

«Το 54% χρησιμοποιούσε τα dating apps για λόγους επικοινωνίας και γνωριμίας, ενώ μόλις το 5% για το σεξ. Τα υπόλοιπα ποσοστά, που επίσης ήταν χαμηλά, ενδεικτικά αφορούσαν στη χρήση των apps λόγω πλήξης, διασκέδασης ή κοινωνικοποίησης», σημείωσε η κ. Μαρκοπούλου.

Πώς να καταλάβεις «τι θέλει» μέσα από τα μηνύματά του

«Δαιμονοποιούμε τα dating apps, θεωρώντας ότι η χρήση τους είναι μόνο για περιστασιακό έρωτα»

Όπως ανέφερε, άνδρες και γυναίκες ψάχνουν το ίδιο για περιστασιακό σεξ στις εφαρμογές γνωριμιών, αλλά την ίδια ώρα έχουν και την ίδια ανάγκη για επικοινωνία. 

Δαιμονοποιούμε τα dating apps ότι χρησιμοποιούνται για την ικανοποίηση του περιστασιακού σεξ, ωστόσο χρησιμοποιούνται και για την εύρεση μιας σταθερής σχέσης.

Σύμφωνα με την κ. Μαρκοπούλου, τα dating apps ικανοποιούν μία καθολική, οικουμενική ανάγκη να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε.

«Το 1967 οι Beatles τραγούδησαν “All you need is love”. Αυτή η ανάγκη καλυπτόταν μέσω προξενιού ή με ένα ραβασάκι εκείνη την εποχή και σήμερα μέσω των dating apps. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα, στο να συνυπάρξουμε, να επικοινωνήσουμε και να μπούμε σε μία σχέση. Επομένως η ανάγκη είναι ίδια διαχρονικά, ενώ αυτό που αλλάζει είναι το μέσο ικανοποίησής της. Στην προκειμένη περίπτωση γίνεται με το “κλικάρισμα”», είπε.

«Τα dating apps χρησιμοποιούνται και για την εύρεση μιας σταθερής σχέσης» (φωτογραφία unsplash) .

Τι πρέπει να προσέχουν οι νεαρές ηλικίες στα dating apps

H έκθεση στον κυβερνοχώρο καθιστά το χρήστη περισσότερο ευάλωτο σε ποικίλους κινδύνους, όπως η κλοπή των προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών.

Σύμφωνα με την κ. Μαρκοπούλου, κομβικής σημασίας είναι η ύπαρξη μίας στενής υποστηρικτικής σχέσης με τον γονέα και η διαθεσιμότητα του τελευταίου όταν χρειαστεί το ανήλικο παιδί να του αναφέρει κάποιο συμβάν στο διαδίκτυο.

Οι κυβερνοαπάτες της πανδημίας: Πόσο αυξήθηκαν - Τι πρέπει να προσέχουμε

«Γενικά θα πρέπει να αποφεύγεται να μοιραζόμαστε οτιδήποτε μας εκθέτει, είτε μιλάμε για γύμνια, είτε για προσωπικά δεδομένα, όπως η διεύθυνσή μας, το τηλέφωνό μας και οι αριθμοί των τραπεζικών μας λογαριασμών. Όλα αυτά μας καθιστούν πιο ευάλωτους στο διαδίκτυο και θα πρέπει να προσέχουμε», σημείωσε.

Όπως πρόσθεσε, στο πλαίσιο της πρόληψης ανεπιθύμητων καταστάσεων, σημαντική είναι επίσης, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των χρηστών στα ζητήματα ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από ενημερωτικές καμπάνιες, μέσω ίντερνετ, αλλά και μέσα από το σχολείο.

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top