10 top τροφές με προβιοτικά

Kαι το έντερό σου θα σε ευγνωμονεί για πάντα

10 top τροφές με προβιοτικά

Συντάκτης : Αλεξάνδρα Παπαδάκη

Τα ακούς αλλά δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι, οπότε, πώς μπορείς να ξέρεις επίσης εάν τα έχει ανάγκη ο οργανισμός σου και πού θα τα βρεις; Λογικό μου ακούγεται.

Για αυτό θα σου πω ότι τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που περιέχονται σε ζυμωμένα τρόφιμα ή διατροφικά συμπληρώματα, και βοηθούν σημαντικά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. 

Εάν δεν θες να καταφύγεις στα συμπληρώματα και επιλέγεις τις πηγές φυσικών προβιοτικών, εδώ θα δεις τις 10 τροφές που θα σε βοηθήσουν ώστε το έντερό σου να δουλεύει ρολόι:

1. Γιαούρτι

Όχι όμως οποιοδήποτε γιαούρτι. Έχε το νου σου να μην έχει πρόσθετα σάκχαρα και να γράφει πάνω ότι έχει προβιοτικά ή ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια γιαούρτης. 

2.Τσένταρ, γκούντα, παρμεζάνα

Αυτά τα μαλακά ωριμασμένα τυριά είναι τα μόνα που διατηρούν τα ευεργετικά βακτήρια που περιέχουν. Και να ξέρεις ότι όσο περισσότερο ωριμάζει ένα τυρί, τόσο πιο ωφέλιμα είναι τα βακτήριά του για το έντερό σου.

3. Κεφίρ

Ιδανικό εάν έχεις δυσανεξία στα γαλακτοκομικά, είναι ό,τι πρέπει και για τη σωστή λειτουργία του εντέρου σου.  

4. Αρακάς

Όσο περίεργο κι αν σου φαίνεται, ισχύει καθώς περιέχει το Leuconostoc mesenteroides, ένα ισχυρό προβιοτικό.

5. Ξινολάχανο

Πλούσιο σε βακτήρια Lactobacillus, που προωθούν την υγιή χλωρίδα στην εντερική οδό και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

6. Κρασί και μπύρα

Αρκεί βέβαια να τα καταναλώνεις με μέτρο. 

7. Ελιές

Πέρα από τους δεκάδες λόγους για να τρως ελιές, τώρα ξέρεις ότι περιέχουν και προβιοτικά.

8. Πίκλες

Δεν περιέχουν όλες προβιοτικά και οι διατροφολόγοι συστήνουν να τις φτιάχνουμε καλύτερα μόνες μας σπίτι με νερό και αλάτι.

9. Μίσο

Θα το έχεις ακούσει σίγουρα στο Masterchef! Πρόκειται για μία πάστα που φτιάχνεται από τη ζύμωση της σόγιας με ειδικούς μύκητες, που αναπτύσσουν λακτοβάκιλους και ένζυμα, πολύ ωφέλιμα για την πέψη. 

10.  Μαύρη σοκολάτα 

Δεν έχει μόνο προβιοτικά αλλά και πρεβιοτικά, που είναι διαιτητικές ίνες με τις οποίες τρέφονται τα φιλικά βακτήρια που βρίσκονται στο έντερο. Πρόσεξε να μην έχει όμως ζάχαρη και το κακάο της να είναι τουλάχιστον 70% σε περιεκτικότητα.

Πηγή:allyou.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top