Pac-Man: Το πιο δημοφιλές παιχνίδι όλων των εποχών έκλεισε τα 40!

Εμφανίστηκε σαν σήμερα το 1980 στο Τόκιο

Pac-Man

Πριν από 40 χρόνια ένα νέο παιχνίδι εμφανίστηκε στο Τόκιο, με πρωταγωνιστή ένα μεγάλο κίτρινο στρογγυλό αδηφάγο κεφάλι που τρέχει ιλιγγιωδώς σε ένα αλληλοκυνηγητό με φαντάσματα, μέσα σε έναν λαβύρινθο: έτσι γεννήθηκε ο Pac-Man που έμελλε να γίνει το πιο διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι.

Ο σκοπός του παιχνιδιού

Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν πολύ απλός: «βουλιμικό» Pac-Man έπρεπε να «καταπιεί» όλες τις μικρές τελίτσες σαν χαπάκια στους διαδρόμους του λαβυρίνθου, όπως και τα φρούτα που εμφανίζονταν σε διάφορες στιγμές και να μαζέψει όσο περισσότερους πόντους μπορεί, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ξεφύγει από τα φαντάσματα, τα οποία γίνονται όλο και πιο γρήγορα όσο ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδα.

Η μεγαλύτερη χαρά των παικτών ήταν όταν έπρεπε να καταδιώξουν και να «φάνε» τα φαντάσματα όταν εμφανίζονταν όλα στη σειρά για λίγα δευτερόλεπτα, μόλις ο Pac-Man κατάπινε ένα από τα μαγικά «χάπια» που βρίσκονταν στις εσοχές του λαβύρινθου.

Η έμπνευση

Το παιχνίδι αρχικά ονομαζόταν «Puck-Man», από ένα λογοπαίγνιο με τον όρο «paku», που στα ιαπωνικά σημαίνει «καταπίνω».

Όμως το παιχνίδι μετονομάσθηκε σε Pac-Man όταν άρχισε να κυκλοφορεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπό το φόβο ότι οι παίκτες θα διασκέδαζαν και με το όνομα του παιχνιδιού, αντικαθιστώντας το αρχικό «P» με το «F».

Ο δημιουργός του παιχνιδιού, Τόρου Ιουατάνι, εμπνεύσθηκε το σχήμα του Pac-Man όταν έπιασε για να φάει μία μικρή φέτα πίτσας και συνειδητοποίησε ότι το υπόλοιπο έμοιαζε με ένα κεφάλι με ανοιχτό στόμα.

Το Pac-Man θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών. Φωτογογραφία AP

Αρχικά το Pac-Man ήταν ένα παιχνίδι που προοριζόταν για γυναίκες και ζευγάρια, ένα τελείως διαφορετικό κοινό, από εκείνο, συνήθως αρσενικού γένους, που αρεσκόταν να πυροβολεί εξωγήινους σε παιχνίδια, όπως το Space Invaders, το οποίο έκανε θραύση στην Ιαπωνία και σε όλον τον κόσμο εκείνη την εποχή.

Το πρώτο μηχάνημα του παιχνιδιού αυτού είχε εγκατασταθεί σε έναν κινηματογράφο στη μοντέρνα συνοικία Σιμπούγια του Τόκιο, αντί για μία αίθουσα ηλεκτρονικών παιχνιδιών με τα άλλα βίαια παιχνίδια. Και η επιτυχία ήταν άμεση, σύμφωνα με τον ίδιον.

Η σύνδεση με τον… Ποπάυ

Όσο για την ιδέα του να κάνει τον Pac-Man να αλλάζει από κυνηγός σε λεία, αυτή προήλθε από τον Ποπάυ (Popeye), χαρακτήρα των αμερικανικών κόμικς και του ομώνυμου κινούμενου σχεδίου, του δυνατού ναυτικού του οποίου οι δυνάμεις πολλαπλασιάζονται μόλις καταπιεί ένα κουτί σπανάκι.

Ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια όλων των εποχών

Δημιουργία της ιαπωνικής εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Namco, η οποία συγχωνεύτηκε το 2005 με τον αντίπαλό της Bandai, το Pac-Man μεταφέρθηκε στη συνέχεια σε όλες τις συσκευές υποστήριξης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, από τις κονσόλες έως τους υπολογιστές και τα smartphone.

Η Bandai Namco αναφέρει ότι η μάρκα Pac-Man είναι μία από τις πιο γνωστές στον κόσμο, με τον δείκτη αναγνωσιμότητάς της να φθάνει το 90%.

Το 2010, για την 30ή επέτειο του αρχικού παιχνιδιού, η Google είχε προσφέρει στους χρήστες του Διαδικτύου απεριόριστη δυνατότητα παιχνιδιού του Pac-Man στην αρχική της σελίδα στη θέση του συνηθισμένου λογότυπου της μηχανής αναζήτησης: το πρώτο "Doodle" από την Google που μπορούσε κανείς να παίξει.Επιπλέον, ο γεωγραφικός ιστότοπος Google Maps είχε μετατρέψει επίσης τους χάρτες του σε ένα τεράστιο παιχνίδι Pac-Man.

Σύμφωνα με το περιοδικό Wired, η υψηλότερη δυνατή βαθμολογία για το παιχνίδι είναι 3.333.360 πόντοι, στο τέλος του 256ου και τελευταίου επιπέδου. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχετε καταβροχθισθεί ποτέ από τα φαντάσματα και έχετε "φάει" όλες τις τελείες-χαπάκια, τα φρούτα και τα φαντάσματα.

Σήμερα, για την 40ή επέτειο του παιχνιδιού, ένα hashtag αφιερωμένο στην εκδήλωση κυκλοφορεί στο Twitter στην Ιαπωνία, το οποίο υιοθετούν όλοι οι θαυμαστές του παιχνιδιού.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top