Την Ανάσταση του Ιησού Χριστού εορτάζει η Εκκλησία την Κυριακή του Πάσχα.
«Τα χαράματα της Κυριακής, οι Μυροφόρες μαζί με την Παναγία στον τάφο του Ιησού. Ξαφνικά έγινε μεγάλος σεισμός και ένας Άγγελος κύλισε την πέτρα που έφραζε τον τάφο και κάθισε πάνω της. Οι στρατιώτες που φρουρούσαν τον τάφο, είχαν παραλύσει από το φόβο τους. Ο άγγελος απευθύνθηκε στις Μυροφόρες και την Παναγία να μην φοβούνται και ότι ο Ιησούς είχε αναστηθεί. Στο μήνυμά του ο Άγγελος είπε να πάνε να ειδοποιήσουν τους μαθητές Του, για το γεγονός της Ανάστασης και να τους πουν να πάνε στη Γαλιλαία όπου και θα τους εμφανιζόταν ο Ιησούς, και έτσι έγινε» αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος
Η γιορτή του Πάσχα είναι η μεγαλύτερη κινητή εορτή, δηλαδή δεν εορτάζεται κάθε χρόνο την ίδια ημερομηνία, όπως καθορίστηκε από την Α' Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας το 325 μ.Χ. Τότε ορίστηκε ότι η Κυριακή του Πάσχα θα ήταν η πρώτη Κυριακή που ακολουθεί την πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία στις 21 Μαρτίου.
Το Πάσχα ή Λαμπρή για τους Έλληνες είναι η κορυφαία γιορτή του χρόνου. Πέρα από τους θεολογικούς λόγους για τους οποίους αυτό συμβαίνει σε σύγκριση με Καθολικούς και Προτεστάντες (στους οποίους τα Χριστούγεννα είναι η σημαντικότερη εορτή), είχε αποκτήσει και συμβολική σημασία για την Ανάσταση του γένους, κατά τους αιώνες της σκλαβιάς στον οθωμανικό ζυγό.
Το Πάσχα εορτάζεται σε όλη την Ελλάδα με το σούβλισμα των αρνιών, το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών, με τραγούδια και χορούς. Όλη η εβδομάδα που ακολουθεί η λεγόμενη Διακαινήσιμη είναι γιορτινή και σύμφωνα με το Τυπικό της Εκκλησίας δεν τηρείται η νηστεία ούτε την Τετάρτη και την Παρασκευή αυτής της εβδομάδας.
Οι πιστοί για 40 μέρες μετά το Πάσχα όταν συναντιούνται έχουν αντί για «καλημέρα» ως συνηθισμένο τρόπο χαιρετισμού «το Χριστός Ανέστη» με ανταπάντηση το «Αληθώς Ανέστη».
Η Ορθόδοξη Εκκλησία για 40 μέρες μετά το Πάσχα έχει καθιερώσει και τη λεγόμενη Αναστάσιμη Προσευχή.