Γιατί η 1η Σεπτεμβρίου «τρομάζει» τους ιδιοκτήτες ΙΧ - Τι αλλάζει σε τέλη κυκλοφορίας

Τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, WLTP

Γιατί η 1η Σεπτεμβρίου «τρομάζει» τους ιδιοκτήτες ΙΧ - Τι αλλάζει σε τέλη κυκλοφορίας

Τα πάνω-κάτω αναμένεται να φέρει ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, ο οποίος θα ισχύσει υποχρεωτικά για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη από την 1η Σεπτεμβρίου.

Ο νέος Κύκλος Μέτρησης ή WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) έρχεται να αντικαταστήσει την απαρχαιωμένη μέθοδο με την οποία μετρούσαν οι κατασκευαστές τα καυσαέρια αλλά και την κατανάλωση των οχημάτων.

* Η νέα μέθοδος υπολογισμού είναι πιο αξιόπιστη και πολύ πιο κοντά στα πραγματικά δεδομένα - Πηγή πληροφοριών: http://wltpfacts.eu

Αποτελείται από διάφορες φάσεις, οι οποίες βασίζονται σε προφίλ καθημερινής οδήγησης οδηγών από ολόκληρο τον κόσμο.

Έτσι, οι μετρήσεις ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο στην πραγματικότητα, δηλαδή στην οδήγηση στον δρόμο. Κάτι που έγινε επιτακτική ανάγκη μετά το παγκόσμιο σκάνδαλο με τους diesel κινητήρες, στο οποίο πρωταγωνίστησε η Volkswagen.

 

Γιατί «τρομάζουν» οι ιδιοκτήτες οχημάτων – Τι αλλάζει σε τέλη κυκλοφορίας

Η νέα μέθοδος θεωρείται βέβαιο πως θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων δεκάδων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη.

Αυτό έχει φέρει έναν… πανικό στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) η φορολογία για την απόκτηση καινούργιου ή μεταχειρισμένου οχήματος αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας, εξαρτώνται (και) από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (Co2).

Ειδικά για τα τέλη κυκλοφορίας, έχει λούσει κρύος ιδρώτας πολλούς ιδιοκτήτες «καινούργιων» (τελευταίες διετίας ή τριετίας) ΙΧ στην Ελλάδα, που φοβούνται ότι θα αυξηθούν κατά πολύ τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων τους εν μια νυκτί.

«Δεν ισχύει κάτι τέτοιο», διαβεβαιώνει, μιλώντας στο star.gr, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, Δημήτρης Πάτσιος.

Όπως εξηγεί, ήδη το υπουργείο Οικονομικών έχει νομοθετήσει σχετικά ώστε κανείς να μη βρεθεί προ εκπλήξεως. Συγκεκριμένα, θα υπάρχουν δύο πίνακες, ένας με τις μετρήσεις καυσαερίων του παλαιού συστήματος και ένας με τις μετρήσεις του νέου συστήματος.

«Για ένα μεταβατικά διάστημα δύο ετών, θα λαμβάνονται υπόψη οι παλαιές μετρήσεις για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας,προκειμένου να μην  επικρατήσει σύγχυση αλλά και άδικες αυξήσεις» εξηγεί ο κ. Πάτσιος.

Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει με το τέλος ταξινόμησης, προκειμένου να μη βρεθούν ξαφνικά πολλά μοντέλα που ήδη υπάρχουν στην αγορά με μεγάλες αυξήσεις στην τιμή πώλησης ή εισαγωγής.

 

Έρχονται σαρωτικές αυξήσεις μετά τη διετή περίοδο προσαρμογής;

Τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά αυτοκίνητα, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010, υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όχι τον κυβισμό.

* Τα τέλη κυκλοφορίας όπως ισχύουν για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 1/11/2010 και μετά

Έτσι, ένα όχημα που αγοράστηκε τον Φεβρουάριου του 2018 με εκπομπές ρύπων125 γραμμάρια Cο2 ανά χιλιόμετρο, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 150 ευρώ. Εάν με τη  νέα μέτρηση, οι ρύποι του ίδιου οχήματος βεβαιωθούν στα 155 γραμμάρια Cο2 ανά χιλιόμετρο, τότε τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν είναι 286,75 ευρώ!

Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, η πάροδος της διετούς περιόδου προσαρμογής, δε σημαίνει ότι το υπουργείο Οικονομικών θα υιοθετήσει απλά «στα τυφλά» τις νέες μετρήσεις, καθώς αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να διπλασιαστούν σχεδόν τα τέλη κυκλοφορίας για όλους μας.

Αυτό που πιθανότατα θα συμβεί είναι στο μεσοδιάστημα να ανασχηματιστούν οι κλίμακες ώστε τελικά να βγαίνει ένα ποσό βάσει των νέων μετρήσεων που θα είναι κοντά στο σημερινό.

 

Πέτρος Κατσαβριάς

pkatsavrias@star.gr

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top