Ένα νέο σενάριο έρχεται στο προσκήνιο γύρω από τις συνθήκες της σύγκρουσης δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο στη Βόρεια Θάλασσα. Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου ανέφερε πως δεν αποκλείεται τη σύγκρουση να την προκάλεσαν χάκερς.
Την ίδια ώρα μεγάλοι είναι οι φόβοι για μια τεράστια οικολογική καταστροφή από τους τόνους καυσίμου και διαλύτη που έπεσαν στη θάλασσα.
Σύγκρουση πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα – Τουλάχιστον 32 τραυματίες
Το δεξαμενόπλοιο «Stena Immaculate» με σημαία ΗΠΑ συγκρούστηκε, υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, με το φορτηγό πλοίο «MV Solong» με σημαία Πορτογαλίας στη Βόρεια Θάλασσα ανοιχτά των ακτών του Ανατολικού Γιορκσάιρ στην Αγγλία, προκαλώντας μια τεράστια πύρινη σφαίρα.
Συνολικά 36 ναυτικοί διασώθηκαν, αφού εγκατέλειψαν τα πλοία, καθώς σημειώνονταν εκρήξεις, ενώ αγνοείται ένας ναυτικός.
Το BBC επικαλείται Αμερικανούς αξιωματούχους, οι οποίοι φέρεται να δήλωσαν ότι το Stena Immaculate μετέφερε φορτίο για το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ. Μάλιστα, ανώτερος αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε στον ναυτιλιακό ιστότοπο gCaptain.com ότι δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας.
Σύμφωνα με την DailyMail, εκφράζονται εικασίες ότι χάκερς από τη Ρωσία ή άλλη εχθρική χώρα εξαπέλυσαν κυβερνοεπίθεση στο Solong και το μετέτρεψαν σε «δόρυ» κατά του τάνκερ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, μετέφερε περίπου 18.000 τόνους καυσίμων αεριοωθούμενων – κάπου 142.000 βαρέλια- όταν απέπλευσε από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων στον Σαρωνικό με προορισμό το Κίλινγκχολμ του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Ernst Russ – με έδρα το Αμβούργο – στην οποία ανήκει το φορτηγό πλοίο Solong, ανακοίνωσε πως από τα 14 μέλη του πληρώματός της, έχουν μεταφερθεί με ασφάλεια τα 13, ενώ αναζητείται ένας εργαζόμενος.
Σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence το Solong, που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Γκρέιντζμαουθ της Σκωτίας με προορισμό το Ρόντερνταμ της Ολλανδίας, μετέφερε 15 εμπορευματοκιβώτια με κυανιούχο νάτριο.
Το κυανιούχο νάτριο χρησιμοποιείται στη βιομηχανία για τον καθαρισμό μετάλλων, την επιμετάλλωση και την εκχύλιση και τη φωτογραφία. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή άλλων χημικών ουσιών.
Ο οργανισμός αναφέρει ότι η έκθεση σε άλατα κυανίου μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, ναυτία, ζάλη, νευρικότητα, σύγχυση, αλλαγές στον καρδιακό ρυθμό και υπνηλία. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να υπάρξουν καρδιακά και αναπνευστικά προβλήματα ή ακόμα και θάνατος, προσθέτει.
Βόρεια Θάλασσα: Πώς συγκρούστηκαν τα πλοία
Καθώς το Solong έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων παράλληλα με τις ανατολικές ακτές της Αγγλίας στη Βόρεια Θάλασσα, φαίνεται ότι το πλήρωμά του δεν είδε το πελώριο τάνκερ, που είχε αγκυροβολήσει, με αποτέλεσμα να το εμβολίσει στο πλάι.
Καθώς είναι σε εξέλιξη η έρευνα για τη σύγκρουση, ο καθηγητής της ναυτικής ιστορίας των ΗΠΑ, Σαλ Μερκολιάνο, είπε ότι «κανείς στο φορτηγό πλοίο δεν πρόσεχε», καθώς πλησίαζε το Stena Immaculate.
«Το μήκους 140 μ. Solong δεν έκοψε ταχύτητα καθώς τρύπησε τα πλευρά του μήκους σχεδόν 183 μ. τάνκερ όντας στον αυτόματο πιλότο», υποστήριξε και σε βίντεο στο YouTube που αναλύει την πορεία των δύο πλοίων πρόσθεσε: «Φαίνεται ότι το Solong έπεσε κατευθείαν πάνω στην πλευρά του Stena Immaculate».
Βόρεια Θάλασσα: Μεγάλη ανησυχία για περιβαλλοντική καταστροφή
Ειδικοί εκφράζουν φόβους για περιβαλλοντική καταστροφή από τη διαρροή κηροζίνης στη Βόρεια Θάλασσα.
Ο Μάρτιν Σλέιτερ του Yorkshire Wildlife Trust, είπε η διαρροή θα μπορούσε να είναι «καταστροφική» για το οικοσύστημα στις εκβολές του ποταμού Χάμπερ, απειλώντας τα πουλιά και τις φώκιες της περιοχής.
Ο Δρ. Τζόναθαν Πολ, λέκτορας Γεωπιστημών, είπε ότι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της διαρροής κυανιούχου νατρίου θα εξαρτηθεί από το αν διερράγησαν τα εμπορευματοκιβώτια, κάτι που δεν ήταν ξεκάθαρο χθες το βράδυ. Και πρόσθεσε: «Στο χειρότερο σενάριο μια μεγάλη διαρροή κυανιούχου νατρίου θα προκαλέσει τον θάνατο πολλών ενάλιων οργανισμών».
Ο Harj Narulla, δικηγόρος του περιβαλλοντικού δικαίου από το Doughty Street Chambers, είπε ότι το κόστος καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας μπορεί να ανέλθει σε δεκάδες εκατ. στερλίνες.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.