Κορωνοϊός: Δημιούργημα Κινέζων επιστημόνων - Προσπάθησαν να το κρύψουν

Αποκαλύπτική έρευνα που δημοσίευσε η Daily Mail

Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι ο κορωνοϊός να ξέφυγε από εργαστήριο της Ουχάν

Νέα έρευνα που παρουσιάζει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail υποστηρίζει πως ο κορωνοϊός δημιουργήθηκε από Κινέζουνς επιστήμονες, οι οποίοι μετά προσπάθησαν να καλύψουν τα ίχνη τους.

Η έκθεση των επιστημόνων που αναφέρει πως ο κορωνοϊός είναι δημιούργημα Κινέζων επιστημόνων

Το δημοσίευμα επικαλείται έκθεση 22 σελίδων του Βρετανού καθηγητή Angus Dalgleish και του Νορβηγού Birger Sørensen, η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί στο επιστημονικό περιοδικό Quarterly Review of Biophysics Discovery.

έρευνα για προέλευση κορωνοϊού

Οι Βρετανοί και Νορβηγοί επιστήμονες εκτιμούν πως οι Κινέζοι επιστήμονες προσπάθησαν να καλύψουν τα ίχνη τους.

Κορωνοϊός: «Σαρώνουν» οι μεταλλάξεις - Η διασπορά στη χώρα

Η έκθεση αναφέρει πως ο κορωνοϊός φαίνεται να προήλθε από Κινέζους επιστήμονες σε εργαστήριο στην Ουχάν, που έκαναν πειράματα σε έναν ιό που εντόπισαν σε νυχτερίδες, αυξάνοντας την μεταδοτικότητά του, με σκοπό να μπορέσουν να προετοιμαστούν καλύτερα για μια πιθανή πανδημία.

Μαγιορκίνης: Σε αποκλιμάκωση η πανδημία - Ο καιρός βοηθά κατά 20%

Στη συνέχεια, οι Κινέζοι επιστήμονες φέρεται να προσπάθησαν με «ανάστροφη μηχανική» να δείξουν ότι ο ιός προήλθε από νυχτερίδες. Μάλιστα, σύμφωνα με την έκθεση Κινέζοι επιστήμονες που ήθελαν να μοιραστούν τα ευρήματά τους φέρεται να έχουν εξαφανιστεί.

Κορωνοϊός έκθεση: Κινέζοι επιστήμονες δημιούργησαν έναν πολύ πιο μολυσματικό ιό

Στην μελέτη των 22 σελίδων οι δύο επιστήμονες περιγράφουν την έρευνά τους στα πειράματα που έγιναν στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν μεταξύ του 2002 και του 2019 και υποστηρίζουν ότι Κινέζοι επιστήμονες, μερικοί από αυτούς μάλιστα συνεργάστηκαν και με αμερικανικά πανεπιστήμια, φέρεται να βρήκαν τα εργαλεία για τη δημιουργία του ιού.

Έκθεση ΠΟΥ: Το πιθανότερο είναι ο κορωνοϊός να μεταδόθηκε από κάποιο ζώο

Μεγάλο μέρος της εργασίας επικεντρώθηκε στην αμφιλεγόμενη έρευνα «Gain of Function» - η οποία απαγορεύτηκε στις ΗΠΑ υπό την κυβέρνηση Ομπάμα.

Με τη συγκεκριμένη διαδικασία οι επιστήμονες προσπαθούν να τροποποιήσουν ιούς που εντοπίζονται στη φύση, κάνοντάς τους περισσότερο μολυσματικούς, ώστε να μπορούν να αναπαραχθούν σε ανθρώπινα κύτταρα σε ένα εργαστήριο, με σκοπό να κατανοήσουν καλύτερα την πιθανή επίδρασή τους στους ανθρώπους.

Κορωνοϊός: Ενδείξεις ότι ο ιός προήλθε από ατύχημα σε εργαστήριο της Ουχάν

Στην προσπάθειά τους να αναλύσουν τον κορωνοϊό ώστε να παρασκευάσουν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο, εντόπισαν «αποτυπώματα» που, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, δείχνουν ότι ο ιός έχει εργαστηριακή προέλευση.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η βασικότερη ένδειξη για την εργαστηριακή προέλευση του ιού ήταν μια σειρά αμινοξέων που βρήκαν στην ακίδα του SARS-Cov-2.

ΗΠΑ και ΠΟΥ ζητούν στοιχεία από την Κίνα σχετικά με την προέλευση του ιού

Οι συντάκτες της έκθεσης προσπάθησαν να δημοσιεύσουν τα ευρήματά τους, αλλά, όπως είπαν, συνάντησαν την αντίδραση μεγάλων επιστημονικών περιοδικών, καθώς η κυρίαρχη άποψη ήταν ότι ο ιός έχει φυσική προέλευση.

Κορωνοϊός: Πληθαίνουν οι φωνές που λένε ότι «ξέφυγε» από εργαστήριο

Μέχρι πρόσφατα οι περισσότεροι ειδικοί υποστήριζαν ότι ο κορωνοϊός προήλθε από μολυσμένο ζώο, όμως πριν από λίγες μέρες ο Αμερικανός επιδημιολόγος, Άντονι Φάουτσι, παραδέχθηκε ότι οι ΗΠΑ χρηματοδοτούσαν με 600.000 δολάρια το Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν για πέντε χρόνια, ώστε να μελετηθεί να οι κορωνοϊοί της νυχτερίδας μπορούν να προσβάλουν τον άνθρωπο.

Σύμφωνα με την Daily Mail, πλέον όλο και περισσότεροι επιστήμονες και πολιτικοί εξετάζουν την πιθανότητα ο ιός να «ξέφυγε» από το εργαστήριο στην Ουχάν της Κίνας.

Ουχάν: Ποια είναι τα κύρια σενάρια προέλευσης του κορωνοϊού

Πριν λίγες μέρες δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκάλυψε πως τρεις εργαζόμενοι στον Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν νοσηλεύτηκαν τον Νοέμβριο του 2019 με συμπτώματα που έμοιαζαν με αυτά του κορωνοϊού, δηλαδή ένα μήνα πριν από την επίσημη αναγνώριση κρουσμάτων της λοίμωξης.

Επίσης ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, διέταξε τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες να διεξάγουν έρευνα για την προέλευση του ιού.