ΕΕ: Τι ισχύει με τα ταξίδια που ακυρώνονται λόγω του κορωνοϊού;

Τι δικαιούνται οι καταναλωτές

αεροδρόμιο

Ο κορωνοϊός αποτελεί «πληγή» για τον τουρισμό, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναγκάζονται στην ακύρωση των ταξιδιών τους, η οποία τις ημέρες της καραντίνας είναι μονόδρομος. 

Παρόλα αυτά, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρέιντερς, έδωσε οδηγίες σχετικά με το τι θα κάνουν οι καταναλωτές σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού τους εξαιτίας του ιού. 

Κορωνοϊός: Έτσι θα γίνει συντονισμένα η άρση των περιορισμών στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ίδιος την Τρίτη, οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να δέχονται κουπόνια (voucher) ως επιστροφή των χρημάτων τους για ταξίδια που ακυρώνονται λόγω του κορωνοϊού, παρά μόνο εάν έχουν την εγγύηση ότι μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αργότερα.

Όταν κλήθηκε να μιλήσει μέσω τηλεδιάσκεψης ενώπιον της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο Ρέιντερς διαβεβαίωσε ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών πρέπει να γίνονται σεβαστά παρά τις εξαιρετικές περιστάσεις που πλήττουν τον τουριστικό τομέα.

Ορισμένα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκ των οποίων η Γερμανία, επιτρέπουν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες ή στις αεροπορικές εταιρίες να επιστρέφουν με κουπόνια την αξία των ταξιδιών που ακυρώνονται, αντί της άμεσης επιστροφής χρημάτων, κάτι που αντιβαίνει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Είναι δικαίωμα των καταναλωτών να έχουν επιστροφή των χρημάτων τους», δήλωσε ο Ντινιέ Ρέιντερς. Παρόλα αυτά διευκρίνισε πως είναι δυνατόν, στην παρούσα συγκυρία, για τους τουριστικούς φορείς ή τις αεροπορικές εταιρίες να το κάνουν με κουπόνια. Και αυτό χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει ο κανονισμός. «Σε αυτό το στάδιο, δεν φαίνεται ενδεδειγμένο να τροποποιηθεί η οδηγία», δήλωσε.

Κορωνοϊός: Δείτε τις πιο ασφαλείς χώρες - Η θέση της Ελλάδας

Ωστόσο, τρεις προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται: η επιστροφή των χρημάτων σε μετρητά πρέπει να παραμείνει δυνατή σε περίπτωση μη χρησιμοποίησης του κουπονιού μέσα στις καθορισμένες προθεσμίες, αυτό πρέπει να είναι η επιλογή του καταναλωτή και, κυρίως η φερεγγυότητα του κουπονιού πρέπει να διασφαλίζεται σε περίπτωση χρεοκοπίας ενός από τους εμπλεκόμενους φορείς στο ταξίδι.

Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων των καταναλωτών και της βιωσιμότητας των οργανισμών που συνδέονται με τον τουρισμό, επέμεινε.

Σύμφωνα με τον Ντιντιέ Ρέιντερς, κάθε ευελιξία έχει δοθεί στα κράτη μέλη για να στηρίξουν τους ταξιδιωτικούς φορείς, μέσω των διαφορετικών οικονομικών λύσεων στην κρίση υπό την αιγίδα της ΕΕ, κυρίως τις κρατικές ενισχύσεις και την στήριξη στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top