Ένα στα δέκα παιδιά υποφέρουν από το άγχος των μαθηματικών

Τους προκαλεί οργή, απελπισία και χαμηλή αυτοεκτίμηση

μαθηματικα μαθητες

Εφιάλτης είναι για ένα στα δέκα παιδιά το μάθημα των μαθηματικών, προκαλώντας τους «απόγνωση και απελπισία». Αυτό αναφέρει νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Cambridge.

Το δείγμα ήταν 1700 Βρετανοί μαθητές, ηλικίας από 8-13 ετών και το αντικείμενο της μελέτης ήταν τα συναισθήματά τους απέναντι στα μαθηματικά. Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το 10% των παιδιών υποφέρουν από το άγχος των μαθηματικών, συσσωρεύοντας πληθώρα αρνητικών συναισθημάτων, που ξεκινούν από την οργή και φτάνουν στην απόγνωση.

Επίσης, πολλά παιδιά εμφάνισαν κατά τη διάρκεια της μελέτης ανησυχία, ένταση και απογοήτευση, ενώ το άγχος των Μαθηματικών είχε αντανακλαστικές επιπτώσεις και στον οργανισμό τους προκαλώντας «πεταλούδες στο στομάχι», γρήγορους χτύπους της καρδιάς ή δυσκολία στην αναπνοή.

Τα Μαθηματικά χαρακτηρίζονται ως ένα δύσκολο μάθημα συγκριτικά με τα υπόλοιπα και οδηγούν σε απώλεια αυτοπεποίθησης και εμπιστοσύνης στις ικανότητες του εκάστοτε μαθητή. Μάλιστα, όπως λένε οι ερευνητές, δεν υποφέρουν μόνο οι κακοί μαθητές.

«Αυτός είναι ο πραγματικός κίνδυνος. Υπάρχουν παιδιά που τα πάνε καλά με τα μαθηματικά σε φυσιολογικά επίπεδα, αλλά μπορεί να τα απορρίψουν μόνο και μόνο επειδή τα φοβούνται», δηλώνει μία από τους ερευνητές.

Μεγαλύτερο άγχος έχουν τα κορίτσια

Η ίδια έρευνα καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα πως τα κορίτσια έχουν μεγαλύτερο άγχος για τα Μαθηματικά συγκριτικά με τα αγόρια.

Τα κορίτσια που υποφέρουν από το άγχος των μαθηματικών οδηγούνται σε έναν φαύλο κύκλο, με την αγωνία τους να οδηγεί σε κακά αποτελέσματα και τα κακά αποτελέσματα με τη σειρά τους να οδηγούν σε μεγαλύτερο άγχος.

Επιστήμονες κι ερευνητές του Tμήματος Εκπαίδευσης και του Κέντρου Νευροεπιστημών του πανεπιστημίου του Cambridge τονίζουν πως το φαινόμενο αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ' όψιν, καθώς θα μπορούσε να πυροδοτήσει μία εθνική κρίση με όλο και λιγότερους μαθητές να επιλέγουν να ακολουθήσουν τις θετικές επιστήμες.