Γράφει ήδη ιστορία: το νέο Volkswagen Golf GTI EDITION 50 κατακτά το Nürburgring πριν καν κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά. Στις 20 Ιουνίου 2025, στο πλαίσιο του 24ωρου αγώνα στη θρυλική πίστα του Nordschleife, η Volkswagen παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα την επετειακή έκδοση του GTI, τιμώντας τα 50 χρόνια του εμβληματικού compact σπορ αυτοκινήτου. Πρόκειται για το ισχυρότερο GTI παραγωγής όλων των εποχών – ένα μοντέλο-ορόσημο που σηματοδοτεί μισό αιώνα οδηγικής απόλαυσης.
Η εμπορική του διάθεση έχει προγραμματιστεί για το 2026, όμως το EDITION 50 άφησε το αποτύπωμά του πολύ νωρίτερα. Ο Γερμανός οδηγός αγώνων Benny Leuchter σημείωσε έναν εκπληκτικό χρόνο 07:46.13, ολοκληρώνοντας γύρο στο Nürburgring με σχεδόν εργοστασιακή έκδοση του μοντέλου. Το αποτέλεσμα ήταν ένα νέο ρεκόρ για τη Volkswagen: ποτέ στο παρελθόν μοντέλο εγκεκριμένο για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους δεν κινήθηκε ταχύτερα στη φημισμένη και ιδιαίτερα απαιτητική πίστα του Nürburgring.
Με ενεργό ρόλο στην εξέλιξη του πλαισίου του μοντέλου, ο Leuchter συμμετείχε όχι μόνο ως οδηγός αλλά και ως τεχνικός συνεργάτης του project. Ο χρόνος-ρεκόρ δεν ήταν μια στιγμιαία επίδοση, αλλά αποτέλεσμα μακράς τεχνικής ωρίμανσης. Το Golf GTI EDITION 50 απέδειξε τις δυνατότητές του σε συνθήκες έντασης, υψηλών φορτίων και συνεχούς πίεσης.
Από τεχνικής πλευράς, το αυτοκίνητο που συμμετείχε στη δοκιμή ήταν ουσιαστικά ταυτόσημο με την έκδοση που θα φτάσει στους πελάτες. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με το προαιρετικό πακέτο Performance, το οποίο ενσωματώνει εξελιγμένο πλαίσιο υψηλών επιδόσεων, ημι-σλικ ελαστικά Bridgestone Potenza Race 19 ιντσών, κατασκευασμένα ειδικά για το EDITION 50, και σφυρήλατες ζάντες που συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση του βάρους, περιορίζοντας τόσο τις μη αναρτημένες όσο και τις περιστρεφόμενες μάζες, ενισχύοντας την οδηγική απόκριση και τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η συνολική ρύθμιση του GTI EDITION 50 έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη ακρίβεια στην ιδανική αγωνιστική γραμμή του Nordschleife. Το προηγμένο στήσιμο του πλαισίου και η ικανότητά του να απορροφά τις χαρακτηριστικές ανωμαλίες της πίστας επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινείται σταθερά και αποτελεσματικά ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες μέσα στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτος έλεγχος σε ολόκληρη τη διαδρομή των 20,8 χιλιομέτρων.
Η πορεία του GTI EDITION 50 στο Nürburgring έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά ιστορία εξαιρετικών επιδόσεων της Volkswagen. Πριν από περίπου δέκα χρόνια, ο ίδιος οδηγός είχε σημειώσει τον πρώτο γύρο-ρεκόρ για Golf GTI παραγωγής με το Clubsport S4 (228 kW / 310 PS), με χρόνο 07:49.21. Το 2022, ήρθε ένα ακόμη βήμα με το τετρακίνητο Golf R 20 Years (245 kW / 333 PS), με επίδοση 07:47.31.
Αξίζει να σημειωθεί πως στους παραπάνω χρόνους, ο μετρημένος γύρος άρχιζε μετά την έξοδο από την κερκίδα T13, ενώ ο επίσημος χρόνος του EDITION 50 περιλαμβάνει και αυτό το τμήμα των περίπου 200 μέτρων. Εάν εφαρμοστεί η ίδια μεθοδολογία μέτρησης, το Golf GTI EDITION 50 πέτυχε ανεπίσημα χρόνο 07:41.27, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη διαφορά από οποιοδήποτε άλλο GTI στην ιστορία. Το επίτευγμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν λάβει κανείς υπόψη τις καιρικές συνθήκες της ημέρας, καθώς ο γύρος πραγματοποιήθηκε σε άστατο καιρό.
Μέχρι την επίσημη έναρξη της εμπορικής διάθεσης, το GTI EDITION 50 θα καταγράφεται στην κατηγορία «Μοντέλα πριν τη γραμμή παραγωγής» στην επίσημη βάση δεδομένων του Nürburgring.
Golf GTI EDITION 50 – πρωτότυπο αυτοκίνητο σχεδόν παραγωγής. Μη αναρτημένες μάζες: Τα μέρη του οχήματος που βρίσκονται κάτω από το σύστημα ανάρτησης, όπως οι τροχοί, τα φρένα και τα ελαστικά. Η μείωση αυτών των μαζών συμβάλλει σε καλύτερη επαφή με το οδόστρωμα, αυξάνοντας την άνεση και τη σταθερότητα.
Περιστρεφόμενες μάζες: Τα εξαρτήματα που περιστρέφονται μαζί με τον τροχό (όπως η ζάντα και ο δίσκος φρένου). Όσο πιο ελαφριά είναι, τόσο λιγότερη ενέργεια απαιτείται για επιτάχυνση και επιβράδυνση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις.
Golf GTI Clubsport S – το όχημα δεν διατίθεται πλέον στην αγορά.
Golf R 20 Years – το όχημα δεν διατίθεται πλέον στην αγορά.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.