Γιατί είναι ξεχωριστή η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Μια δοκιμή θα σας πείσει

Γιατί είναι ξεχωριστή η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Όταν ασχολείσαι και με το ρεπορτάζ αυτοκινήτου γίνεται αμέσως ο άνθρωπος που ρωτάνε οι περισσότεροι για το ποιό αυτοκίνητο να προτιμήσουν να αγοράσουν. Εκεί βέβαια μπαίνεις σε μια διαδικασία να απαριθμήσεις τα προσόντα του κάθε μοντέλου και της κάθε μάρκας. Εκτός βέβαια αν ο «ερωτών» έχει καταλήξει στην μάρκα αλλά όχι στο μοντέλο. Ο «Μερσεντάκιας» φίλος μας ζητούσε να μάθει πληροφορίες για την  Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC προκειμένου να αποφασίσει για το αν θα προβεί στην αγορά της.

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Ξεσκονίσαμε τις...σημειώσεις μας, την στιγμή που είχαμε το συγκεκριμένο μοντέλο στα χέρια μας για δοκιμή. Μιλάμε για ένα  SUV, ιδιαίτερα πρακτικό σε σημείο που να παραπέμπει σε πολυμορφικό MPV. Άλλωστε και το σχήμα που σε αντίθεση με τα άλλα SUV της μάρκας είναι πιο τετραγωνισμένο και σε προδιαθέτει και για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους.

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Σχεδιαστικά η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC είναι ένα επιβλητικό αυτοκίνητο κυρίως μπροστά με την τεράστια σχεδόν κατακόρυφη μάσκα ψυγείου και τα ορθογώνια φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led. Τα τέσσερα νεύρα στο καπό το κάνουν να δείχνει ιδιαίτερα μυώδες ενώ κάθετη σχεδίαση έχει και το μπροστινό παρμπρίζ προσφέροντας μεγάλη ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες.

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Κάθετη είναι η σχεδίαση του πίσω τζαμιού αλλά και της πόρτας με την κατακόρυφη σχεδίαση. Οι μεγάλοι θόλοι και οι προστατευτικές ποδιές περιμετρικά του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο off-road εμφάνιση. 

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC λοιπόν είναι ξεχωριστη και στον τομέα της σχεδίασης.Είναι η απόδειξη πως ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι ελκυστικό και περιπετειώδες χωρίς να υπάρχουν extreme στοχεία για να δείχνει mucho. Επιπλέον «πατάει» σε μια εξαιρετική πλατφόρμα με την κωδική ονομασία  MFA2 η οποία είναι «πασπαρτού» σε 9 μοντέλα της αστεράτης εταιρείας. Διαστάσεις:4.634 x 1.834 x 1.659 mm.

Το ταμπλό της  Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC
Ξεχωριστό είναι και το εσωτερικό της, τόσο για την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής όσο και για την ψηφιακή τεχνολογία. Άψογη συναρμογή με αφρώδη ποιοτικότατα πλαστικά. Η ψηφιακή τεχνολογία προδιορίζεται από τις δύο οθόνες με το κοινό πλαίσιο που δίνουν την εντύπωση ότι είναι μια εννιαία.

Η τετρακίνηση της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Αριστερά μπροστά μας είναι ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με την μεγάλη παραμετροποίηση ενδείξεων και το πλούσιο μενού που χειρίζεσαι από τους διακόπτες αφής που βρίσκoνται πάνω στο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Η κάμερα οπισθοπορείας της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Δίπλα στην μέση του ταμπλό είναι η οθόνη όπου εμφανίζονται οι βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου αλλά και το σύστημα infotainment. και η κάμερα οπισθοπορείας. Ξεχωριστό είναι και το σύστημα πολυμέσων MBUX το οποίο εχει αναβαθμιστεί .

Η οθόνη τηςMercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Ας μην ξεχνάμε ότι η Mercedes πρώτη παρουσιάσε αυτή την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκίνητου με φωνητικές εντολές και στην συνέχεια ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές .

Το touchpad της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Ο χειροκίνητος χειρισμός σε αρκετά συστήματα βέβαια μπορεί να γίνει και με τα πλήκτρα αφής που βρίσκονται στο τιμόνι αλλά και με το touchpad που βρίσκεται στην κονσόλα.

Η λειτουργία αλλαγής χρωματισμού εσωτερικού της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Ξεχωριστή είναι και η δυνατότητα αλλαγής χρωματισμού στον εσωτερικό πρόγραμμα από την οθόνη αφής. Μια λειτουργία ιδιαίτερα φαντασμαγορική που δημιουργεί ένα πραγματικά ξεχωριστό περιβάλλον στο εσωτερικό αλλάζοντας ταυτόχρονα και την διάθεση σου. 

Οι χώροι επιβατών της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Οι χώροι είναι ιδιαίτερα άνετοι για πέντε επιβάτες με δυνατότητα μετακίνησης της δεύτερης σειράς καθισμάτων κατά τον διαμήκη άξονα.Έτσι μεταβάλλεται ανάλογα και ο χώρος αποσκευών από τα 570 λίτρα έως και τα 1.805 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων..

Ο χώρος αποσκευών της  Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για ώμους και πόδια και λόγω σχεδίασης μεγάλο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους. Να τονίσουμε εδώ ότι υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης εξτρά τρίτης σειράς καθισμάτων.

Ο κινητήρας της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Μπορεί το μέγεθος του αυτοκινήτου να είναι εντυπωσιακό όμως κάτω από το καπό δεν κρύβεται ένας κινητήρας μεγάλου κυβισμού αλλά ένα μοτέρ ιδαίτερα αγαπητό στην ελληνική πραγματικότητα και...«μισητό» στην εφορία. Ξεχωριστή επιλογή είναι ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας  1.3 λίτρων με την κωδική ονομασία  M 282 DE14. Αποτελεί προιόν συνεργασίας της Daimler- Renault-Nissan-Mitsubishi. Η τεχνολογία του είναι προηγμένη καθώς η κεφαλή του έχει σχήμα «Δέλτα», τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων έχουν υποστεί ειδκή επεξεργασία ώστε  να έχουν ελάχιστες τριβές. Επιπλέον η η πίεση υπερπλήρωσης ελέγχεται ηλεκτρονικά και υπάρχει φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. 

Ξεχωριστή είναι και η συνεργασία μοτέρ και κιβωτίου ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο εδώ σε αντίθεση με την προσθιοκίνητη έκδοση είναι 8άρι αντί για 7άρι και κατά  3,6 κιλά ελαφρύτερο. Το κιβώτιο ταχυτήτων αποδείχθηκε στον δρόμο σβέλτο στις αλλαγές ταχυτήτων.

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Στον ανοιχτό δρόμο κρατά υψηλότερες ταχύτητες για μεγάλο χρονικό διάστημα, βοηθώντας  τον βενζινοκινητήρα να έχει δύναμη, κρατώντας την ίδια στιγμή τις στροφές χαμηλότερες,προσφέροντας περισσότερη οικονομία και από ότι καταλαβαίνετε και μειωμένο θόρυβο. Υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής σχέσεων και χειροκίνητα μέσω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι. 

Η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα είναι 163 ίπποι  στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή να εμφανίζεται χαμηλά στις 1250 Nm από τις 1.620 σ.α.λ.Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε στην διάθεση μας και την ξεχωριστή  λειτουργία των προγραμμάτων Dynamic Select. Μέσω του διακόπτη επιλέγεις μεταξύ των Eco, Comfort ,Sport και Individual και Off road.. Με την επιλογή Individual μπορείς να ρυθμίζεις όπως επιθυμείς επιμέρους λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων ισορροπώντας μεταξύ άνεσης σπορ και οικονομικής οδήγησης. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονταν πιο άμεσα. 


Τα 0-100 χλμ./ώρα  έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα ,με  την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Επιλέγοντας τα προγράμματα  Comfort και Eco η οδήγηση είναι προσανατολισμένη προς την άνεση και την οικονομία.Η μέση κατανάλωση βενζίνης  δεν ξεπέρασε τα 7,5 με 8 λίτρα ανά 100 χλμ.με τις εκπομπές  CO2 στα  173 γρμ./χλμ. Ας μην ξεχνάμε ότι οι τιμές αυτές επιτυγχάνονται με το βάρος του αμαξώματος να είναι 1620 κιλά. 


Ξεχωριστή είναι και η οδική συμπεριφορά της Mercedes  GLB 200 .H θέση του οδηγού προσφέρει αμαφιθεατρική θέα χάρη στην  πολύ καλή ορατότητα από τις  μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στις κλειστές καμπές του δρόμου οι κλισεις είναι περιορισμένες. Το σύστημα διεύθυνσης μας παρείχε  πλήρη πληροφόρηση, είχε το σωστό βάρος ενώ με την επιλογή Sport γινόταν ακόμη πιο άμεσο. Το πλεονέκτημα της τετρακίνησης δίνει απόλυτο λέγχο με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι υψηλά χάρη και στα φαρδιά ελαστικά  235/50-R19 .

Τα συστήματα ασφαλείας της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Τα περιθώρια ασφάλειας αυξάνουν ακόμη περισσότερο χάρη στο πλούσιο μπουκέτο  ασφαλείας το οποίο μετακύ άλλων διαθέτει σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση, διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.   

Ξεχωριστή είναι και η άνεση της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC στον ανοιχτό δρόμο όπου «καταπίνει» μεγάλες αποστάσεις αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες. Ο θόρυβος από την χροιά του μοτέρ είναι αυξημένος όταν «ζοριστεί» στις υψηλές στροφές αλλά ας θυμηθούμε ότι έχουμε να κάνουμε με μοτέρ με μόλις 1,33 λίτρα χωρητικότητας.

Η τετρακίνηση της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Ξεχωριστή είναι και η τετρακίνηση 4MATIC . Σε κανονικές συνθήκες η Mercedes της δοκιμής μας λειτουργεί ως προσθοκίνητη .Όταν παραστεί ανάγκη είτε γαιτί χάνεται η πρόσφυση είτε γιατί κινηθήκαμε μέσα σε λασπώδεις και κακοτράχαλες επιφάνειες τότε η η ισχύς του κινητήρα και η ροπή μεταφέρεται έως και σε ποσοστό 50:50 μεταξύ των δύο «αξόνων», μέσω κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη. Εμείς από την θέση του οδηγού δεν χρειαστήκαμε να κάνουμε τίποτα καθώς όλα έγιναν χωρίς καμμία παρέμβαση μας.

Η τετρακίνηση της Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC
Ξεχωριστή είναι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (213 χλστ.)  και οι κοντοί πρόβολοι αλλά και οι γωνίες με 18ο προσέγγισης, 13,9ο ράμπας και 18,3ο φυγής.

Όλες οι ενδείξεις για την θέση του αυτοκινήτου και τις κλίσεις του κατά την διάρκεια των εκτός δρόμου διαδρομών εμφανίζονται στη κεντρική οθόνη.


Επιπλέον το Off Road πακέτου της GLB200 με  το σύστημα Downhill Speed Regulation (DSR), που ρυθμίζεται αυτόματα την ταχύτητα στις απότομες κατηφόρες σε ταχύτητες από 2-18 χλμ./ώρα σε βοηθά να κατέβεις κατηφορικές ανώμαλες επιφάνειες χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε τίποτα. Στα ίδια υψηλά επίπεδα είναι και τα φρένα του αυτοκινήτου.

Η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC
Ξεχωριστή είναι σε  όλες τις γραμμές η Mercedes  GLB 200 4MATIC. Με οικογενειακό προσανατολισμό με 7 θέσεις υποδειγματική ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό  άνεσης και ασφάλειας, αποδοτικό υπετρτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα μόλις 1,33 λίτρων, ικανή γαι περιπετειώδεις διαδρομές  εκτός δρόμου και με «βαρύ» όνομα χρειάζεστε για την απόκτηση της 55.450 ευρώ. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top