Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Ηλεκτρική και υβριδική κίνηση χωρίς το άγχος της...πρίζας

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Η πρώτη ερώτηση που μας έκανε ένα φίλος όταν του είπαμε ότι θα δοκιμάσουμε το Renault Arkana είναι τιο σημαίνει το όνομα του. Το όνομά του προκύπτει από το λατινικό «Arcanum», το οποίο σημαίνει «μυστικό», μία λέξη που χρησιμοποιούσαν για αιώνες προκειμένου να υποδηλώσει γεγονότα και φαινόμενα ιδιαίτερης σημασίας. Η ονομασία αυτή υποδηλώνει τη μοναδικότητα του μοντέλου, καθώς και τον μαγνητισμό που εκπέμπει μέσα από το πρωτοπόρο πνεύμα του.

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
Το Renault  Arkana ανήκει στην κατηγορία των C-SUV. Βασίζεται  στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B της Alliance πάνω στην οποία «πατάνε»ι τα Clio και Captur. Μπροστά ξεχωρίζουν τα εντυπωσιαακά  LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C»που «δένουν» αρμονικά με την μεγάλη μάσκα και τον εξίσου μεγάλο αεραγωγό στον προφυλακτήρα.

Το πίσω μέρος του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Ουσιαστικά το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά κομμάτι του αυτοκινήτου εντοπίζεται στο πίσω μέρος όπου η έντονη κλίση της οροφής  ταυτοποεί τον coupe χαρακτήρα του. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα με υπογραφή «C» στο πίσω μέρος  ενώνονται μεταξύ τους με μια λωρίδα.

Δοκιμάζουμε το Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Το Arkana έχει μήκος 4.568 χιλιοστά, το πλάτος του 1.800 χιλιοστά, το ύψος  είναι 1.571 χιλιοστά και το μεταξόνιο του είναι στα 2.720 χιλιοστά και μεταξόνιο 2,72 m .

 Το εσωτερικό του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι σύγχρονη με τα υλικά κατασκευής να παραπέμπουν σε premium κατηγορία. Όσον αφορά τον τομέα της τεχνολογίας εδώ συναντάμε ψηφιακή οθόνη οργάνων 10,2 ίντσων και μια δεύτερη κατακόρυφα τοποθετημένη- οθόνη αφής των 9,3 ιντσών.

Η οθόνη αφής του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Μέσω αυτής γίνεται ο  χειρισμός του συστήματος πολυμέσων Renault EASY LINK το οποίο  υποστηρίζει υπηρεσίες  Google με ενσωματωμένης κάρτα sim.Το μενού είναι εύχρηστο η συνδεσιμότητα με Android Auto/Apple Car Play είναι διαθέσιμη ενσύρματα.

Η κάμερα οπισθοπ[ορείας του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Στην οθόνη προβάλλεαι το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και η κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος. Στον επιπλέον εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και οι 4  θύρες USB. 

Τα συστήματα ασφαλείας του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας.

Τα συστήματα ασφαλείας του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Υπάρχει αυτόματος κλιματισμός  και η κάρτα κλειδί της Renault με αυτόματο ίκλείδωμα και ξεκλείδωμα μόλις απομακρυνθείς ή πλησιάσεις το αυτοκίνητο αντίστοιχα.Στα θετικά είναι ότι ο αυτόματος κλιματισμός έχει ξεχωριστό πάνελ ελέγχου με φυσικούς διακόπτες , μια επιλογλή που δεν σε κάνει να «χάνεσαι» μέσα στο πλούσιο μενού της οθόνης.

Οι χώροι επιβατών του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Οι επιβάτες έχουν άνετους χώρους στην διάθεση τους με τους πίσω να περιορίζονται κπάπως λόγω της κλίσης της οροφής.

Ο χώρος αποσκευών του Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Στις E-Tech Hybrid εκδόσεις του Arkana  οι μπαταρίες που υπάρχουν στον πάτωμα του πορτμπαγκάζ μειώνουν τον συνολικό όγκο στα 480 λίτρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
Το Renault Arkana συνοδεύεται από την κωδική ονομασία E-Tech hybrid καθώς υπάρχουν δυο ηλεκτροκινητήρες που εργάζονται ξεχωριστά και συνεργάζονται.To υβριδικό σύστημα κίνησης E-TECH  ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες. Αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με ισχύ 94 ίππουςσ στις 5.600 σ.α.λ., έναν ηλεκτροκινητήρα με 49 ίππους  και έναν ακόμη μικρότερο ηλεκτροκινητήρα  HSG (High-voltage Starter Generator) με απόδοση 20 ίππους. 

Ο κινητήρας του νέου Renault Arkana E-Tech Hybrid 145
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με υβριδική λειτουργία. Η 100% ηλεκτρική κίνηση γίνεται μέσω του ισχυρότερου από τους δυο ηλεκτροκινητήρες ο οποίος κινεί τα αμάξωμα  των 1495 κιλών σε ταχύτητες πόλης ή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Η επιλογή της ηλεκτρικής κίνησης γίενται και με επιλογή από τον οδηγό μέσω του διακόπτη EV που υπάρχει στο ταμπλό. Το Renault Arkana E-TECH κάνει εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας έχοντας ως  αποτέλεσμα την κίνηση ηλεκτρικά για απόσταση  3 χιλιομέτρων..Επιπλέον η τεχνολογία που υπάρχει επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια όπτε χρειάζεται οπότε έχεις επιπλέον ρεύμα για να διανύσεις  Ηεκτρικά μεγαλύτερη απόσταση.


Ο δεύτερος μικρότερος ηλεκτροκινητήρας, έχει ενσωματωθεί στο 6άρι Multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων με κύριο χαρακτηριστικό την έλλειψη συμπλέκτη.Η τεχνολογία είναι υιοθετημένη από την F1 και οι αλλαγές στην υβριδική λειτουργία  γίνονται χωρίς να το καταλαβαίνεις , Η φόρτιση της μπαταρίας χωρητικότητας 1,2 kWh του υβριδικού συστήματος γίνεται είτε μέσω της πέδησης είτε μέσω του ρολαρίσματος του αυτοκινήτου.. 


Πατώντας το δεξί πεντάλ το Renault Arkana E-Tech ηλεκτρικά και μέχρι τα 75 χλμ./ώρα και συνεχίζει υβριδικά ή και μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα . Αυτό γίνεται όπως είπαμε όταν το επιτρέψουν οι περιστάσεις ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες.

Στην πραγματικότητα το όλο συστημα που αποδίδει 145 ίππους συνεργάζεται με απώτερο σκοπό τις καλύτερες επιδόσεις και την χαμηλότερη μέση κατανάλωση καυσίμου. Η ροπή 148 Nm του θερμικού κινητήρα και η ροπή των 205 Nm του ηλεκτροκινητήρα σου δίνει μεγαλύτερη ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και καλύτερη ώθηση την ώρα που πατάς το γκάζι.

Η επιλογή Sport μέσω των προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος συστήματος Multisense προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα στις; αλλαγές του κιβωτίου ταχυτήων και ταυτόχρινα στην απόκριση του γκαζιού.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε σε 10,8 δευτερόλπετα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 172 χλμ./ώρα. Και όλα γίνονται ομαλά χωρίς κραδασμούς με πολιτισμένο τρόπο και με μέση κατανάλωση μεταξύ 4,5 και 5 λίτρων ανά 100 χλμ. τιμή που πέφτει ακόμη περισσότερο μέσα στην πόλη. Ο λόγος είναι ότι μέσα στην πόλη κινείσαι περισσότερη ώρα αμιγώς ηλεκτρικά. Εκπομπές CO2: στα 117 γρμ./χλμ. 


Το Renault Arkana E-Tech είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο στον ανοιχτό δρόμο που προσφέρει άνεση και ασφάλεια  σε οδηγό και συνεπιβάτες. Με υψηλή ποιότητα κύλισης και περιορισμένες πλεύσεις ή κλίσεις ακόμη και στην κίνηση σε στενά επαρχιακά δρομάκια.

Αυή η οδική συμπεριφορά αποτελεί συνδυασμό του άκαμπτου πλαισίου ,της ρύθμισης των αναρτήσεων που αποτελούνται από γόνατα MacPherson μπροστά  και ημιάκαμπτο άξονα πίσω,,αλλά και του συστήματος διεύθυνσης που παρέχει αμεσότητα και επαρκή πληροφόρηση.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 20 cm και τα προστατευτικά στους προφυλακτήρες   μας παρακίνησε να βγούμε και να κινηθούμε σε χωματόδρομους με αρκετές λακκούβες χωρίς προβλήματα. Βέβαια δεν υπάρχει τετρακίνηση για το κάτι παραπάνω αλλά ούτως ή άλλως δεν αγοράζεις το Arkana για αυτόν τον λόγο.

Το σύστημα πέδησης είναι δυνατό με την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας για την τροφοδότηση της μπαταρίας να επηρεάζει ελάχιστα την αίσθηση την ώρα που φρενάρεις. 

Το  νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 με την γαλλική φινέτσα και τον πλούσιο εξοπλισμό προσφέρει ηλεκτρική και υβρδική κίνηση χωρίς να χρειαστείς να το βάλεις στην πρίζα. Την  ίδια στιγμή  εξασφαλίζει μειωμένα ετήσια πάγια έξοδα. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 34.990 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top