Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1,5 BlueHDi Αuto

Γιατί και η εμφάνιση παίζει ρόλο για την πρωτιά

Peugeot 308 1,5 BlueHDi Αuto δοκιμή

Τα τελευταία χρόνια οι σχεδιαστές της Peugeot παρουσιάζουν πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες. Κάτι που παραδέχονται όλοι. Και αυτοί που αγαπούν τη μάρκα αλλά αυτοί που δεν συμπαθούν γενικά τα γαλλικά αυτοκίνητα. Οι Γάλλοι στη νέα γενιά Peugeot 308 παρουσιάσαν ένα πραγματικά όμορφο αμάξωμα με γραμμές που θα ζήλευαν και οι Ιταλοί της Alfa Romeo.

Μάλιστα σε αντίθεση με το πνεύμα της εποχής που απαρνιέται την πετρελαιοκίνηση έβγαλε μια υπερτροφοδοτούμενη diesel έκδοση την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.Μιλάμε για την έκδοση Peugeot 308 1,5 BlueHDi με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τους 130 ίππους.


Ξεκινώντας από τα εξωτερικά προσόντα του αυτοκινήτου απλά θα πούμε ότι είναι άκρως εντυπωσιακά. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα επιθετικά στενά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led με τη τριγωνική μάσκα ψυγείου που φτάνει μέχρι το κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές. Και εδώ υπάρχουν οι έντονες κάθετες νυχιές στις άκρες των φώτων που σχηματίζουν οι φωτεινές λωρίδες led  

Οι ίδιες έντονες γραμμές ακολουθούνται σε όλη την φυσιογνωμία του αμαξώματος που καταλήγει σε ένα επίσης ελκυστικό πίσω μέρος με ανάγλυφο πορτμπαγκάζ στο οποίο κυριαρχούν τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα. Η νέα ταυτότητα της μάρκας απεικονίζεται και στα νέα σήματα της μάρκας μπροστά και πίσω.

Η σπορτίφ σιλουέτα τονίζεται τόσο με το αυξημένο πλάτος, όσο και με την  μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 20 mm.Όλα αυτά που μόλις σας αναφέραμε προσφέρουν  συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,28 cd. Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441mm με μεταξόνιο στα 2675 cm.


Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο όμορφα όταν περάσεις στο εσωτερικό και καθήσεις στα αναπαυτικά νέα καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη.

Το ταμπλό έχει οριζόντια αρχιτεκτονική με δυο επίπεδα όπου κυριαρχούν οι αιχμηρές γωνίες . Στο πάνω επίπεδο εντοπίζεις τους μακρόστενους αεραγωγούς που διαπερνούν όλο το ταμπλό μέχρι και τον πίνακα οργάνων, δημιουργώντας οπτικά μεγαλύτερο πλάτος στην καμπίνα.

Στο ποιοτικό ταμπλό με τα μαλακά πλαστικά την ματιά σου «τραβάει» αμέσως  η μοναδική φιλοσοφία  i-Cockpit της μάρκας που παραπέμπει σε...διαστημόπλοιο. Πίσω από το τιμόνι μικρής διαμετρου με τα «κομμένα» μέρη στη στεφάνη υπάρχει ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων με δυνατότητες διαμόρφωσης και την πλουσιότατη πληροφόρηση,

Στην μέση της κονσόλας υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10 ίντσες.Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης . 


Ιδιαίτερα  χρήσιμη και η περιμετρική κάμερα ασφαλείας.Ξεχωρίζουν επίσης  οι έξι διακόπτες αφής «i-toggle» με την κομψή σχεδίαση. Μέσω αυτών έχεις πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες άνεσης, μεταξύ των οποίων  είναι το σύστημα αυτόματης πλοήγησης τεχνολογίας 3D και ο αυτόματος κλιματισμός.


Οι χώροι είναι άκρως ικανοποιητικοί για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους   πορτμπαγκάζ χωρητικότητας  412 λίτρων.Τιμή η οποία διεκδικεί  τα πρωτεία στην μικρομεσαία κατηγορία και ανεβαίνει στα 1.323 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων.


Στην έκδοση της δοκιμής μας κάτω από το καπό υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας,  άμεσου ψεκασμού common rail των  1,5 lt BlueHDi με απόδοση 130 ίππους στις/3.750 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 300 Nm να εμφανίζεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ.

Η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 των 8 σχέσεων δίνει εξαιρετικά αποτελέσματα.Για πιο ενεργή συμμετοχή υπάρχουν και τα paddlies πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι.Η λειτουργία του μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού είναι αθόρυβη και τραβάει με προθυμία από χαμηλά και μέχρι τις 4000 σ.α.λ.. Εκπομπές CO2 στα 117 γρμ./χλμ.


Στην βάση της κονσόλας υπάρχει διακόπτης για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Υπάρχουν διαθέσιμα 3 προγράμματα με την κάθε επιλογή να συνοδεύται και με την παραμετροποίηση του πίνακα οργάνων και του φωτισμού. Το Eco που λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο προς όφελος της μειωμένης κατανάλωσης με το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται κάπως νωχελικά στις εντολές του οδηγού.
Στο normal (κανονική οδήγηση) που ουσιαστικά χρησιμοποιείς περισσότερο καθώς όπως θα δείτε η μέση κατανάλωση καυσίμου και εδώ κυμαινεται σε χαμηλά επίπεδα. Στο Sport πρόγραμμα οδήγησης τα πάντα αλλάζουν προς όφελος των επιδόσεων. Το λιοντάρι αρχίζει να ...βρυχάται.

Το Peugeot 308 γίνεται πιο άμεσο και υπάκουο στις εντολές μας με αποτέλεσμα οι ταχύτητες να πέφτουν στον σωστό χρόνο.Τα 0-100 έρχονται σε μόλις 10,6 δευτερόλεπτα με  την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 207 χλμ./ώρα.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οδηγώντας πολλά χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας όλα τα προγράμματα οδήγησης πετύχαμε μέση κατανάλωση γύρω στα 5,5 -6 λίτρα ανά 100 χλμ. τιμή η οποία δικαιολογεί την επιμονή της Paugeot στα υπερτροφοδοτούμενα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα. Eκπομπές CO2 στα 117 γρμ./χλμ.


Στον δρόμο η νέα γενιά του Peugeot  308 είναι πιο απολαυστική από ποτέ καθώς ο συνδυασσμός της τρίτης γενιάς  πλατφόρμας EMP2 και αναρτήσεων είναι ιδανικός. Η νέα γενιά είναι κατασκευασμένη κατά 70% από νέα μέρη με αποτέλεσμα να έχει αναβαθμιστεί η ασφάλεια και η ακαμψία του αυτοκινήτου.

Την ίδια στιγμή οι μηχανικοί της Peugeot έχουν ρυθμίσει τις αναρτήσεις με γόνατα McPherson μπροστά  και  πίσω ημιάκαμπτο άξονα με τέτοιοι τρόπο ώστε να αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την άνεση. Το αμάξωμα έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές χωρίς να έχει πλεύσεις στις υψηλές ταχύτητες .

Το τιμόνι ικανοποιεί με την πλούσια πληροφόρηση ενώ όταν μπήκαμε σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια το γαλλικό μοντέλο έδειξε αυτοπεποίθηση και σιγουριά στην ανταπόκριση των εντολών που δίναμε.Τα πλούσια συστήματα ασφαλείας με αναγνώριση εμποδίου, αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruice control , σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ανεβάζουν ακόμη περισσότεροι τα επίπεδα ασφαλείας. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από συνεχιζόμενη χρήση


Τελικά το νέο Peugeot 308 1,5 BlueHDi Αuto, όχιι απλά ωρίμασε αλλά ζει μια νέα  ζωή .Είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και φουτουριστικό εσωτερικό που θυμίζει όπως είπαμε...διαστημόπλοιο.

Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, επιλογή στην οποία επιμένουν οι Γάλλοικαι καλά κάνουυν  δίνει αυτονομία που ξεπερνάει τα 900 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα .Για να το αποκτήσετε ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία χάτσμπακ της αγοράς χρειάζεστε από 32800 ευρώ
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top