Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Fabia Style 1.0 TSI 110 ίπποι

Κερδίζει τις εντυπώσεις

Skoda Fabia Style 1.0 TSI 110 ίπποι δοκιμή

Τo Fabia έφτασε αισίως στην τέταρτη γενιά του. Οι Γερμανοί... συγνώμη οι Τσέχοι δημιούργησαν ένα μοντέλο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα «αδελφάκια»της VW και Seat. Η τελευταία γενιά που αποτελεί πλέον και το εισαγωγικό από τα μοντέλα της Skoda είναι η πιο σύγχρονη και με την μεγαλύτερη προίκα όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας.


Το νέο Skoda Fabia «πατάει» στην πλατφόρμα του ομίλου MQB A0, η οποία είναι και πιο άκαπτη με 80% περισσότερα ατσάλινα μέρη που έχουν υποστεί ειδκή επεξεργασία.Η νέα γενιά είναι σαφώς πιο ελκυστική με το τετραγωνισμένο σχήμα να αποτελεί παρελθόν. Οι σχεδιαστές είχαν τον «μπούσουλα» του Kamiq.

Μπροστά ξεχωρίζει η νέα μάσκα της εταιρείας με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led να «δένουν» αρμονικά μαζί της. Ξεχωρίζουν οι εντόνες νευρώσεις στο καπό ενώ εξίσου δυναμική  είναι η εικόνα και στα πλαϊνά μέρη του αυτοκίνητου με την έντονη γραμμή να τα διασχίζει και να καταλήγει στη φαρδιά πίσω κολώνα

.Όμως κια πίσω έχει γίνει πολύ καλή δουμειά.Τα φανάρια έγιναν τριγωνικά, έχουν πιο αιχμηρή σχεδίαση παραπέμποντας σε Audi.Το πιο σημαντικό είναι ότι η όλη σχεδίαση έχει σπορ αστοιχεία ακόμη και στην βασική έκδοση,κάτι που δεν συναντούσαμε στην προηγούμενη γενιά ακόμη και σε πιο ακριβότερες εκδόσεις.


Την ίδια στιγμή έχεις την δυνατότητα να κάνεις μοναδικό το δικό σου Fabia επιλέγοντας χαρακτηριστικά όπως είναι η διχρωμία οροφής και αμαξώματος σε μάυρη ή γκρι με συνδυασμό 9 χρωμάτων στυο αμάξωμα. Επιλογές μπορείς να κάνεις και στο χρώμα της γρίλιας της μάσκας ,στις ζάντες ααλουμινίου ενώ αν βάλιες το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη παίρνεις κααι την πανοραμική οροφή.

Όμως η σχεδίαση δεν είναι μόνο πουλ-άω μούρ-η καθώς ο συντελστής αεροδυναιμκής βρίσκεται στο 0,28, τιμή πολύ καλή για την κατηγορία στην οποία ανήκει το νέο Fabia.Μάλιστα όπως διατείνεται η εταιρεία η καλή αεροδυναμική σχεδίαση που οφείλεταικαι στα δώδεκα πάνελ που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κάτω τμήματος του δαπέδου, προσφέρει από μόνη της μείωση κατανάλωσης κατά 0,2 λίτρα /100χλμ και μείωση εκπομπών ρύπων κατά  5 γρ/χλμ CO2. 


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι και η ποιότητα κατασκευής είναι σε ανώτερα επίπεδα από πριν. Το ταμπλό με τις καθαρές γραμμές αποτελείται από σκληρά πλαστικά τα οποία όμως διαθέτουν πολύ προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα.

Υπάρχει λωρίδα από ραμμένο ύφασμα και  χρωματιστό πλαστικό που εκτείνεται στη μέση του ταμπλό και δίνει σαφώς πιο νεανικό τόνο.

Υπάρχουν λεπτομέρειες που δείχνουν ότι οι σχεδιαστές ενδιαφέρονται και για την ξεχωριστή εμφάνιση όπως είναι η αναγραφή του ονόματος του μοντέλου στο περίγραμμα του πίνακα οργάνων και οι ξεχωριστές χειρολαβές. 


Όσον αφορά την τεχνολογία υπάρχει ευδιάκρτη αρχικά στον πίνακα οργάνων Virtual Cockpit, με την ψηφιακή ανάλυση και την παραμετροποίηση ο οποίος  βρίσκεται πίσω από το  ιδιαίτερο τιμόνι των 2 ακτίνων.

Με διαγώνιο 10,25 ίντσες στην έκδοση της δοκιμής μας Style.Υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό οθόνη αφής διαστάσεων 9,2 ιντσών η οποία διαθέτει σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας.

Ο χειρισμός της είναι εύκολος. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Fabia υπάρχει διζωνικός κλιματισμός με ξεχωριστά χειριστήρια και κρυφός φωτισμός led που δημιουργεί τη νύχτα ένα εντυπωσιακό περιβάλλον.

Το σύστημα πολυμέσων, με την κάμερα οπισθοπορείας, διαθέτει Ελληνικό μενού, είναι άμεσο στις εντολές, μπορεί να γίνει έλεγχος με χειρονομίες όπως στην BMW. Υπάρχει και η ψηφιακή φωνητική βοηθός (Laura) η οποία μιλάει Ελληνικά και άλλες 14 γλώσσες. 


Στην πρακτικότητα ξεχωρίζουμε πρώτα αρκετές θύρες USB-C για την φόρτιση φορητών συσκευών και  σύστημα KESSY για εύκολη είσοδο στο αυτοκίνητο, Οι έξυπνες λύσεις «Simply Clever» όπως τις λέει η Skoda στο νέο Fabia είναι 42 συνολικά με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, αφιαρούμενες ποτηροθήκες και τις ...υπερβολές. Μιλάμε για την...ξύστρα  πάγου,με τον μετρητή βάθους πέλματος ελαστικού) και την ομπρέλα που κρύβεται στην πόρτα.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι με τις αποσκευές τους να «βολεύονται» στο πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων που νθεωρείται ότι είναι ίσως το καλύτερο της κατηγορίας, Η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1190 λίτρα με την αναεδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Διαστάσεις 4.108 x 1.780 x 1.459 mm.


Πάμε όμως στην «καρδιά» του νεόυ Skoda το οποίο παρά τις επιταγές της εποχής δεν διαθέτει κάποιο υβριδικό σύστημα.Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI βενζινοκινητήρας 12v με 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού με τούρμπο ,της «μαμάς» VW, ανήκει στην σύγχρονη γενιά, γιατί έχει δεχθεί μια σειρά βελτιώσεων.Η πιο χαρακτηριστική είναι η επικάλυψη των τοιχωμάτων των κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού.

Το μοτέρ αν και τρικλύνδρο δεν έχει κραδασμούς,είναι πολιτισμένο σε λειτοργία  συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτλητων με 6 σχέσεις που έχει ιδανική κλιμάκωση.Η απόδοση του είναι 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 200 Nm να εμφανίζεται στην κλίμακα 2.000-3.000 σ.α.λ.

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης Εco, Normal, Sport και Individual. Ουσιαστικά το μοτέρ «ζωντανεύει» μετά τις 2.000 στροφές  και απο εκίνο το σημείο η ισχύς είναι επαρκέστατη, με το κιβώτιο ταχυτήτων να ξαφνιάζει ευχάριοστα με τις γρήγορες αλλαγές.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με τα 0-100 να έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε ποερίπου στα 7 λίτρα /100 χλμ.τιμή η οποία κατεβαίνει στην επιλογή προγράμματος Eco.  Οι εκπομπές CΟ2 είναι στα 117 γρμ./χλμ. 


Πάμε τώρα στην οδική συμπεριφορά.Από τα πρώτα χιλιόμετρα είδαμε ότι οι αναρτήσεις με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω,έχουν σφιχτή ρύθμιση και σου επιτρέπουν να κινηθείς σβέλτα στις στροφές με μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση, γεγονός που σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες κινητήρα και πλαισίου.

Η ποιότητα κύλισης είναι σε καλά επίπεδα χωρίς όμως να αγγίζει την κορυφή κυρίως σε κακής ποιότητας οδοστρώματα. Παρά την οδική συμπεριφορά που παραπέμπει σε μεγαλύτερα μοντέλα υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν.

Αν το παρακάνεις με υποστροφή στα όρια ,έρχεται να σου συμπαρασταθεί η «ομπρέλα» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων αναγνώριση εμποδίων,,με αυτόματο φρενάρισμα και προειδοποίση -διατήρηση λωρίδας.

Τα φρένα τα οποία αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους μπροστα και ταμπούρα πίσω όποτε τα χρειαστήκαμε ανταποκρίθηκαν σωστά και με προοδευτική πέδηση. Το νεό Skoda Fabia έχει πάρτει αξιολόγηση  5 αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό φορέα αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων, τον EuroNCAP.


Το νέο Skoda Fabia Style 1.0 TSI  με τους 110 ίππους διαθέτει στην έκδοση Style πλούσιο εξοπισμό άνεσηςς και ασφάλειας.Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε  18.990 ευρώ ενώ για την βασική Abition η τιμή είναι στα 17.500 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top