Andreas Sieben: Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου του BMW Group Hellas

Τι λέει για την οικονομία , τα νέα μοντέλα και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Andreas Sieben Πρόεδρος BMW Group Hellas συνέντευξη

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής αντιπροσωπείας της BMW κύριος Andreas Sieben απάντησε σε δύσκολα ερωτήματα που αφορούν τις μάρκες της εταιρείας. Τον είχαμε γνωρίσει όταν ήρθε για πρώτη φορά στη χώρα μας και μας έκανε εντύπωση η ευγένεια του αλλά και το ενδιαφέρον του να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα για την Ελλάδα, όπου ξεκινούσε να εργαστεί. Πάμε, λοιπόν, να δούμε μαζί τι λέει, μεταξύ άλλων, για την αγορά της Ελλάδας και τις προοπτικές της οικονομίας μας. 

Κύριε Andreas Sieben πριν φτάσουμε στο σήμερα θα θέλαμε να μάθουμε μερικά πιο...προσωπικά πράγματα για εσάς. Ποιος είναι ο Andreas Sieben;

Λοιπόν, είμαι 45 ετών, έχω έναν ευτυχισμένο γάμο, δύο κόρες,16 και 18 ετών, ένα πιστό σκύλο και μία γάτα. Οι γονείς και τα αδέλφια μου είναι από το Σαντιάγκο της Χιλής και εγώ γεννήθηκα στη Γερμανία. Σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός και εργάζομαι στο BMW Group επί 21 χρόνια, ενώ όλο αυτό το διάστημα έχω θητεύσει σε πολλές, διαφορετικές θέσεις. Ξεκίνησα ως μηχανικός στην παραγωγή οχημάτων και στη συνέχεια ανέλαβα διάφορους ρόλους στο After Sales, την ανάπτυξη στρατηγικής στα κεντρικά γραφεία, την υποστήριξη πελατών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τώρα έχω το προνόμιο να είμαι υπεύθυνος για ολόκληρο το BMW Group στην Ελλάδα. Επαγγελματικά, έχω αυτή την πολύπλευρη εμπειρία στη βιομηχανία αυτοκινήτου που με βοηθά πολύ στην εκτέλεση των τωρινών καθηκόντων μου. Στην ιδιωτική μου ζωή είμαι λάτρης των μοτοσικλετών, απολαμβάνω το snowboarding, τη σκοποβολή και αγαπώ τα ταξίδια.

Καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της οικογένειας στη ζωή σας; Πώς αντέδρασαν οι δικοί σας άνθρωποι όταν τους είπατε ότι θα αναλάβετε την διοίκηση της BMW στην χώρα μας;

Τα παιδιά μου βρίσκονταν ήδη στην εφηβεία, και το ενδεχόμενο ανάληψης μιας θέσης εργασίας στο εξωτερικό είναι κάτι που συζητάς με την οικογένειά σου εκ των προτέρων. Πριν ληφθεί η απόφαση να μετακομίσουμε στην Ελλάδα, ήταν κοινή απόφαση της οικογένειας να μην επιστρέψουμε στη Γερμανία, αλλά να μείνουμε στο εξωτερικό. Συζητήσαμε αρκετές πιθανές χώρες για μετεγκατάσταση και στο τέλος, αυτή ήταν η Ελλάδα, κάτι για το οποίο χαρήκαμε τρομερά. Επειδή είμαι λάτρης της ιστορίας, η Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον ως μία χώρα με πλούσια ιστορία.

Ποια ήταν η δική σας αντίδραση όταν μάθατε ότι θα έρθετε στην Ελλάδα; Τι γνωρίζατε μέχρι τότε για τη χώρα μας;

Ήμουν ευτυχής όταν μου είπαν ότι αποφασίστηκε να πάω στην Ελλάδα. Ο αδερφός μου έχει παντρευτεί Ελληνίδα και συχνά κάναμε διακοπές σε αυτή την όμορφη χώρα τα τελευταία χρόνια. Καθώς έχω καταγωγή από τη Ν. Αμερική, για μένα ήταν κάτι σαν «επιστροφή στις ρίζες» όσον αφορά την κουλτούρα του νότου, τους ανθρώπους, τον καιρό, τη φύση, το φαγητό – και την τρελή κυκλοφορία.

Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο στην Ελλάδα; Πως περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας;

Εκτός από τα προφανή, όπως ο καιρός, το φαγητό, οι άνθρωποι, η θάλασσα και τα πολλά πανέμορφα νησιά, αυτό που πραγματικά εκτιμώ είναι η «προσωπική αλληλεπίδραση» στις σχέσεις, σε επαγγελματικό ή ιδιωτικό επίπεδο. Στην Ελλάδα, όλα είναι θέμα ανθρώπων και προσωπικών επαφών. Οι Έλληνες είναι ιδιαιτέρως πρόθυμοι να βοηθήσουν, είναι φιλικοί και τους αρέσει να είναι τέλειοι οικοδεσπότες. Το άλλο που μου αρέσει πολύ ίσως ξαφνιάσει ορισμένους. Είναι η ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο εμβολιασμός κατά της Covid, που λειτούργησε άριστα σε ψηφιακό επίπεδο, ενώ στη Γερμανία η τεκμηρίωση των εμβολιασμών εξακολουθούσε να γίνεται σε αναλογική μορφή σε σχετικά βιβλιάρια. Μου αρέσει να περνώ τον ελεύθερο χρόνο μου οδηγώντας μοτοσικλέτες και εξερευνώντας τη χώρα.

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε όταν αναλάβατε τη διοίκηση της εταιρείας στην Ελλάδα;

Ασφαλώς έπρεπε να προσαρμοστώ σε προσωπικό επίπεδο, επειδή η Γερμανική εργασιακή κουλτούρα είναι πολύ διαφορετική από την Ελληνική. Αλλά δεν θέλω να το κρίνω αυτό με οποιονδήποτε τρόπο – υπάρχουν διαφορές αλλά εάν θέλεις να είσαι αποτελεσματικός, πρέπει να προσαρμοστείς. Ασφαλώς είχαμε τις περισσότερες δυσκολίες με την πανδημία, τους περιορισμούς στην παραγωγή και την ισχυρή ζήτηση για τα αυτοκίνητά μας που ακολούθησε την όξυνση της πανδημίας. Δεν μπορούσαμε πλέον να συντονιστούμε με την εφοδιαστική αλυσίδα, που περιέπλεξε πολύ τα πράγματα. Αλλά δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερη δυσκολία να αναλάβω διοικητικά καθήκοντα καθώς είχα και έχω μία έμπειρη ομάδα διοίκησης.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση νέων αυτοκινήτων. Υπάρχουν εταιρείες που λένε στους πελάτες ότι θα κάνουν ακόμα και μήνες για να πάρουν το αυτοκίνητο που παρήγγειλαν. Πώς το χειρίζεστε εσείς και ποιος είναι ο αναμενόμενος χρόνος παράδοσης για ένα νέο μοντέλο, όπως για παράδειγμα η νέα BMW X1;

Ολόκληρη η βιομηχανία έχει πληγεί άσχημα για διάφορους λόγους. Οι κύριοι λόγοι είναι οι ελλείψεις ημιαγωγών, η έλλειψη δυναμικότητας στον τομέα logistics, τα lockdowns στην Ασία και ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αντιμετωπίζουμε αυτή την κατάσταση μέσω βραχυπρόθεσμου προγραμματισμού, γρήγορων αποφάσεων και συνεχώς εργαζόμαστε σκληρά σε καθημερινή βάση, προκειμένου να προσφέρουμε το υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης στους πελάτες μας υπό αυτές τις ασυνήθιστες συνθήκες. Ο χρόνος αναμονής εξαρτάται από τις επιλογές στον εξοπλισμό και τις εκδόσεις κινητήρων της X1 αλλά κατά μέσο όρο είναι 6-8 μήνες.

Πότε πιστεύετε ότι θα λυθεί το πρόβλημα; Αυτό επηρεάζει και τις τιμές των αυτοκινήτων σας;

Αδυνατώ να κάνω μία ακριβή πρόβλεψη για το πότε η κατάσταση θα βελτιωθεί, καθώς επικρατεί μία γενικότερη αστάθεια στον πλανήτη και κάθε φορά που επιλύουμε ένα ζήτημα προκύπτει κάτι καινούργιο. Ο πόλεμος στην Ευρώπη με όλα όσα συμπαρασύρει, όπως οι τιμές της ενέργειας και ο ελλείψεις σε πρώτες ύλες, συνεχίζουν να προκαλούν αβεβαιότητα στον προγραμματισμό της παραγωγής. Μαθαίνουμε συνεχώς να το αντιμετωπίζουμε καλύτερα και έχουμε βελτιώσει πολλές διαδικασίες, αλλά με αυτήν την αβεβαιότητα δεν είμαι σε θέση να υποθέσω με ακρίβεια πότε θα είμαστε σε θέση να ξαναγίνουμε στις παραδόσεις μας τόσο αξιόπιστοι όσο πριν. Και ναι, οι τιμές πολλών οχημάτων έχουν αυξηθεί, καθώς δυστυχώς έπρεπε να αντιδράσουμε κι εμείς. Η παραγωγή των οχημάτων είναι τώρα πολύ πιο δαπανηρή και περίπλοκη για όλους τους κατασκευαστές. Πολλά από τα υλικά και τα εξαρτήματα των προμηθευτών έχουν ακριβύνει πολύ. Επιπλέον, σε μία ελεύθερη αγορά, η ζήτηση και η διαθεσιμότητα προϊόντων ρυθμίζει την τιμή. Και οι δύο αυτοί παράγοντες προκαλούν αυξήσεις τιμών.

Πιστεύετε στην ηλεκτροκίνηση; Η BMW θα διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Προσωπικά, δεν πιστεύω σε μία λύση που βασίζεται κατά 100% στην ηλεκτροκίνηση καθώς ο πόλεμος στην Ευρώπη μας απέδειξε ότι δεν πρέπει να εξαρτώμεθα από μία μόνο μορφή ενέργειας. Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε μία ποικιλομορφία στις τεχνολογίες συστημάτων κίνησης. Η ηλεκτροκίνηση είναι ασφαλώς η σημαντικότερη αυτή τη στιγμή, αλλά το υδρογόνο και άλλες νέες τεχνολογίες που πρόκειται να έρθουν θα μας επιτρέψουν να μη βάλουμε όλα τα αυγά μας στο ίδιο καλάθι. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα παραμείνει επιλογή για τους πελάτες μέχρις ότου πιο αποδοτικές τεχνολογίες τον αντικαταστήσουν πλήρως. Το κρίσιμο σημείο είναι ότι οι εκπομπές ρύπων και CO2 θα πρέπει να μειωθούν δραστικά σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, από την παραγωγή ενέργειας μέχρι τη χρήση. Πιστεύω όλοι συμφωνούμε σε αυτό και εδώ είναι που η ηλεκτροκίνηση μπαίνει στο παιχνίδι, αλλά δεν αποτελεί τη μία και μοναδική λύση.

Ποιο μοντέλο της BMW και της MINI σας αρέσει περισσότερο;

Το αγαπημένο μου μοντέλο BMW είναι μία μαύρη X6 και το αγαπημένο μου MINI είναι ένα πράσινο John Cooper Works hatch. Από απόψεως μοτοσικλετών, αγαπημένη μου μοτοσικλέτα είναι μία BMW R nineT Scrambler.

Ποιο αυτοκίνητο οδηγείτε αυτή τη στιγμή;

Μία κατάμαυρη BMW X6 με σπορ ‘μυώδη’ σχεδίαση και εντυπωσιακές οδηγικές επιδόσεις.

Ποιο ήταν το πρώτο σας αυτοκίνητο;

Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν μία BMW 316i (E46) σε μαύρο χρώμα που αγόρασα μεταχειρισμένη.

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πείτε πώς βλέπει το BMW Group στο Μόναχο την αγορά της Ελλάδας και τις προοπτικές της οικονομίας μας;

Βλέπουμε το μέλλον της Ελλάδας πολύ θετικά, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο στην εξέλιξη των πωλήσεων των οχημάτων. Την τελευταία διετία, η εισροή νέων παραγγελιών έχει αυξηθεί αισθητά και είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτό θα συνεχιστεί για μεγαλύτερο διάστημα. Η Ελλάδα, ειδικά τώρα, έχει πολλά πλεονεκτήματα που καθιστούν αυτή τη χώρα ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις, ενώ η Ευρώπη αντιμετωπίζει στην παρούσα φάση πλείστες νέες προκλήσεις. Πρώτα απ’ όλα, η Ελλάδα έχει νόμισμα το EURO, ο τουρισμός επιστρέφει μετά την πανδημία πολύ δυνατά και είναι απίθανο να αποδυναμωθεί. Και αυτό επειδή η Ελλάδα είναι μία θαυμάσια χώρα για διακοπές, ο πόλεμος απέχει περισσότερο από όσο για παράδειγμα από την Πολωνία, και τέλος οι Έλληνες μπορούν να διαχειρίζονται μία κρίση πιο αποτελεσματικά συγκριτικά με άλλα έθνη, λόγω της εμπειρίας του παρελθόντος. Γενικά, για εμάς η Ελληνική αγορά είναι μία αναπτυσσόμενη αγορά και προσβλέπουμε με σιγουριά στη θετική της εξέλιξη και το μέλλον.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Sieben για τη συνέντευξη.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top