Δοκιμάζουμε τη νέα υβριδική BMW X3 xDrive30e

Υψηλή ποιότητα , πολυτέλεια και καινοτόμος τεχνολογία

BMW X3 xDrive30e δοκιμή

Η BMW X3 αποτελούσε πάντα ένα δυνατό χαρτί για την Βαυαρική εταιρεία. Δεν θα μπορούσε να αφήσει έξω το πετυχημένο μοντέλο και το πριμοδότησε με όλες τις ηλεκτρικές εκδόσεις. Η «ψυχή» της ελληνικής αντιπροσωπείας Κωσταντίνος Διαμαντής μας παραχώρησε για δοκιμή τη νέα BMW X3 xDrive30e.


Η «μπέμπα» με τον κωδικό X3 είναι ένα εντυπωσιακό  αυτοκίνητο το οποίο στην έκδοση xDrive30e διατηρεί την σχεδιαστική ταυτότητα που γνωρίζαμε μέχρι τώρα τουλάχιστον στο μπροστινό μέρος. Έτσι η ανανεωμένη έκδοση φέρει την κλασσική μάσκα,  η οποία αν και είναι μεγαλύτερη δεν καταλαμβάνει όλη την... μούρη. Διαθέτει το πλαίσιο με τα νίκελ ενώ η μαύρη μπάρα στην μέση της καλύπτει την κάμερα που υπάρχει για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η μάσκα δένει αρμονικά  με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full LED ενώ προαιρετικά μπορείτε να έχετε Led Matrix ή Laser Lights με εμβέλεια τα 650 μέτρα, επιλογές που κάνουν τη νύχτα-ημέρα.  Ο προφυλακτήρας έχει πιο επιθετική σχεδίαση με περισσότερες ακμές και νέους αεραγωγούς.

Υψηλής ποιότητας στοιχεία X, όπως προστασία κάτω μέρους αμαξώματος και ειδικές πλαϊνές ποδιές στο στυλ της προηγούμενης σχεδίασης X Line περιλαμβάνονται τώρα  στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το σπορ DNA του Sports Activity Vehicle αναδεικνύεται με το M Σπορ πακέτο εξοπλισμού. Το πίσω μέρος περιλαμβάνει νέες οριζόντιες γραμμές στην πόρτα του πόρτμπαγκάζ, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED, που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου και προεξέχουν εντυπωσιακά από το αμάξωμα με την τρισδιάστατη σχεδίασή τους. Ακόμη ξεχωρίζουν οι μεγαλύτερες απολήξεις στις εξατμίσεις για τον βενζινοκινητήρα. 


H υβριδκή τεχνολογία κάνει εμφανή την παρουσία της  με το σήμα electrified by i το οποίο βρίσκεται στο μπροστινό φτερό, με την τάπα φόρτισης στην πλευρά του οδηγού και στα μπλε δακτύλια που βρίσκονται σε όλα τα λογότυπα της BMW που υπάρχουν στο αυτοκίνητο.


Με το που περνάς στο εσωτερικό βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με ένα γνώριμο περιβάλλον που συναντάς σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Υψηλή ποιότητα κατασκευής , πολυτέλεια με δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες, επενδύσεις ξύλου στην κονσόλα  και σύγχρονη τεχνολογία.

Η τελευταία κάνει εμφανέστατη την παρουσία της με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος παραμετροποιείται και φέρει μεταξύ άλλων και πληροφορίες για την υβριδική λειτουργία του αυτοκινήτου αλλά και την ηλεκτρική αυτονομία. Στην κεντρική κονσόλα σε περίοπτη θέση βρίσκεται η κλασσική οθόνης αφής Full HD διάστασης  10,25 ιντσών  μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων.

 Αποτελεί και πηγή πληροφοριών για αυτά αλλά και για την συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου. Σε αυτή εμφανίζεται και η κάμερα οπισθοπορείας η οποία διευκολύνει το παρκάρισμα .

Η τρισδιάστατη απεικόνιση του περιβάλλοντος χώρου Assisted View και το Parking Assistant Plus προσφέρει επίσης υποβοήθηση οπισθοπορείας (reverse assistant), που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης όταν το όχημα κινείται με όπισθεν καταγράφοντας επακριβώς την αντίστροφη πορεία. 


Ο έλεγχος βέβαια γίνεται και με φωνητικές εντολές στα αγγλικά  αλλά και μέσω του πιο εύχρηστου περιστροφικού διακόπτη για το iDrive, ο οποίος βρίσκεται στην βάση της κονσόλας. Εδώ συναντάμε τη νέα  έκδοση του Operating System 7 (υπάρχει έκδοση για τις  αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με κυρτές οθόνες). Αν βάλετε κάτι παραπάνω παίρνετε και την επιλογή αλλαγής σταθμών και αυξομείωσης έντασης ήχου με χειρονομίες  που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.  


Στην ίδια οθόνη υπάρχει και η επιλογή να βλέπετε τον τρόπο της υβριδικής λειτουργίας του αυτοκινήτου την ώρα που κινείστε με την ακτινογραφία των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου με την γαλάζια ένδειξη για την ηλεκτρική λειτουργία ή την πορτοκαλί για την λειτουργία του βενζινοκινητήτα ή και τον συνδυασμό των δύο.    

  
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 450 λίτρα, τιμή η οποία έχει μειωθεί  κατά 110 λόγω της ύπαρξης μπαταριών του υβριδικού σστήματος.

Στον στάνταρ εξοπλισμό όσον αφορά στην πόλυτέλεια είναι τα μπάκετ καθίσματα με την επένδυση με συνθετικό δέρμα . Εντυπωσιακή είναι και η πανοραμική ηλεκτρική οροφή. Διαστάσεις: 4.708/1.891/1.676 mm.


Πάμε, όμως, στο πιο σημαντικό τμήμα της νέας BMW X3 xDrive30e που δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύστημα. Αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος είναι υπερτροφοδοτούμενος  twin-scroll  με τεχνολογία VALVETRONIC και Double-VANOS για το βύθισμα και το χρονισμό των βαλβίδων. Η απόδοση του είναι 184 ίπποι στις 5.000-6.500 σ.α.λ. με την ροπή των 300 Nm να εμφανίζεται στις 1.350-4.000 σ.α.λ.  

Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα των 109 ίππων με 265 Nm ροπής από το...μηδέν Τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων -λιθίου χωρητικότητας 12 KWh.Η συνεργασία των δυο κινητήρων  στη λειτουργία XtraBoost του προγράμματος Sport,προσφέρει ιπποδύναμη 292 ίππων με 420 Nm ροπής.

Υπάρχει ένα ειδικά σχεδιασμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF με άμεσες αλλαγές, χωρίς κρεμάσματα. Και εδώ συναντάμε τα γνωστά προγράμματα οδήγησης Sport, Comfort και Eco Pro με διαφοροποιήσεις βέβαια λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος. Σε αυτά έχει προστεθεί το Hybrid  αλλά και το σύστημα διατήρησης της φόρτισης μπαταρίας σε όλη την διαδρομή.

Το Hybdid πρόγραμμα οδήγησης συνδυάζει τους δυο κινητήρες με τελικό σκοπό τον καλύτερο συνδυασμό οικονομίας, ηλεκτρικής κίνησης αλλά και επιδόσεων. Στην επιλογή Electric  η κίνηση είναι μόνο ηλεκτρική όσο φυσικά είναι φορτισμένη η μπαταρία.

Για την πλήρη φόρτισή της απαιτείται 3,5 ώρες από wallbox ή λιγότερο από 6 ώρες σε οικιακή πρίζα. Όπως είδαμε στην επιλογή κίνησης με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια μπορείς να φτάσεις την ανώτερη ταχυτητα των 135 χλμ./ώρα με την ακτίνα δράσης κοντά στα 50 χλμ. αλλά μόνο αν χρησιμοποιείς το δεξί πεντάλ με φειδώ.  


Στην υβριδική επιλογή προγράμματος, η οποία εμφανίζεται με τα μπλε ελεκτρίκ γραφικά του προγράμματος Hybrid τον κύριο ρόλο αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας με τον ηλεκτρικό να συμπαραστέκεται όποτε χρειαστεί τόσο στην εκκίνηση όσο και κατά την διάρκεια της κίνησης μειώντας την μέση κατανάλωση καυσίμου.Στην πράξη όλα γίνοντα χωρίς να το καταλαβαίνεις καθώς και η λειτουργία του βενζινοκινητρήρα είναι μεταξένια, με τη δύναμη να έρχεται πλουσιοπάροχα σε όλη την κλίμακα στροφών.

H επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή στο σπορ πρόγραμμα όπου ο ήχος γίνεται πιο έντονος. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα με την μπαταρία φορτισμένη και με τους ρυθμούς στην προσπέραση να είναι καταιγιστικοί. Η επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σου δίνει ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή και κάνει την οδήγηση περισσότερο διασκεδαστική. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ.ώρα.Τιμές που ικανοποιούν και με το παραπάνω. Η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε  τα 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  ενώ με άδεια την μπαταρία άγγιξε τα 7,8  λίτρα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο βενζινοκινητήρας, μέσω του Battery Control, παίζει τον ρόλο γεννήτριας έτσι ώστε όταν αδειάσει η μπαταρία να προσφέρει ενέργεια για την εκκίνηση και για τα πρώτα μέτρα. Στην πρόσφατη  ανανέωση του λογισμικού προστέθηκε η αυτόματη ενεργοποίηση της ηλεκτρικής κίνησης από την υπηρεσία BMW eDrive Zones στο κέντρο της Αθήνας.(Εκπομπές CO2 44 g/km (WLTP)


Στο δρόμο η plug-in υβριδική BMW X3 είναι αρχοντική. Διαθέτει κορυφαία οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά   όπως η εταιρεία μας έχει συνηθίσει σε όλα τα μοντέλα της. Η plug-in υβριδική έκδοση της X3, με 204 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος έχει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, λόγω  του αυξημένου βάρους που προσθέτει το υβριδικό σύστημα και φτάνει τα 2.065 κιλά.

Το άκαμπτο πλαίσιο, τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης χάρη και στα φαρδιά ελαστικά με διαστάσεις 245/40 R21 εμπρός και 275/35 R21 πίσω με τις μειωμένες κλίσεις στις στροφές και την εμπλοκή της τετρακίνησης, δημιουργούν ένα αυξημένο αίσθημα ασφαλείας στους επιβάτες.

Το τιμόνι προσφέρει εντυπωσιακή πληροφόρηση και «σφίγγει» ειδικά στην σπορ επιλογή. Τα φρένα με τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους  είναι αποτελεσματικά με ικανοποιητική αίσθηση. Η ασφάλεια ενισχύεται ακόμη περισσότερο  με το νέο πακέτο Driving Assistant Professional  ενώ το Active Cruise Control έχει βελτιωμένη λειτουργία με προειδοποίηση στις διασταυρώσεις με αυτόματη  λειτουργία φρεναρίσματος στην πόλη, με σύστημα emergency lane assistant και σαφώς βελτιωμένο σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.

Η νέα υβριδική BMW X3 xDrive30e «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας υψηλής ποιότητας κύλιση αφήνοντας ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες ακόμη και μετά από πολλές ώρες οδήγησης.


Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο τρόπος που απορροφούνται οι λακκούβες σε άσχημα οδοστρώματα αλλά και οι ανωμαλίες σε σκληρούς χωματόδρομους. Σε εκτός δρόμου διαδρομές οι δυνατότητες είναι πολλές με  τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας (25°, 23.3°  και 20°) η τετρακίνηση κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40% μπροστά και 60% πίσω.

Μέσα σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου, όμως, μπορεί το 100% της ροπής να περάσει στον μπροστινό ή τον πίσω άξονα. Η εντυπωσιακή ροπή που προσφέρει ο συνδυασμός των δυο κινητήρων και κυρίως του ηλεκτροκινητήρα όταν ξεκινάς σε βοηθά να ξεγλυστρίσεις σε λασπώδεις επιφάνειες. Το σύστημα Hill Descent βοηθά στα μέγιστα  στην κατάβαση μιας απότομης κατηφόρας. 


Η BMW X3 είναι μια πρωταγωνίστρια στις πωλήσεις των μεσαίων SUV και αυτό οφείλεται στα πλούσια προσόντα που διαθέτει και στην ανανέωση ουσίας που έγινε. Επιλέον οι εκδόσεις που προσφέρει  μεταξύ των οποίων και η αμιγώς ηλεκτρική καλύπτουν όλες τις ανάγκες των αγοραστών. Δεν μπορείς να μην σταθείς στο κύρος που προσφέρει η νέα BMW X3 xDrive30e λόγω ονόματος.  

Ο πλούσιος εξοπλισμός της, η μεταξένια λειτουργία του υβριδικού συστήματος, οι νέες τεχνολογίες και φυσικά η κίνηση με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να σε καλύψει απόλυτα σε μετακινήσεις μέσα στην πόλη  σε καθημερινές συνθήκες.

Την ίδια  στιγμή υπάρχει και η τετρακίνηση για τους πιο περιπετειώδεις οδηγούς. Για να αποκτήσετε την μπέμπα με αυτές τις εντυπωσιακές δυνατότητες χρειάζεστε για την βασική αλλά πλούσια έκδοση  66,000 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top