Η Audi σε μια προσπάθεια της να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε μια κατηγορία όπου οι αγοραστές επιζητούν όχι μόνο σπορτίβικες επιδόσεις αλλά και εμφάνιση, παρουσίασε ένα εντυπωσιακό μοντέλο, την Sportback έκδοση του Q3 που αποτελεί το πρώτο μικρομεσαίο τύπου κουπέ SUV της μάρκας.
Tο Audi Q3 Sportback έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 16 χλστ. φτάνοντας στα 4.500 χλστ. Με πλάτος στα 1.843 χλστ. και ύψος κατά 9 χλστ. λιγότερο (1.567 χλστ.) έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.680 χλστ. Οι οπτικές διαφορές σε σχέση με το Q3 εντοπίζονται κυρίως στην έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος όπως και στο πιο κεκλιμένο παρμπρίζ και το τελείωμα όπου σχηματίζεται μια αεροτομή.
Οι προφυλακτήρες επίσης είναι διαφορετικοί ενώ στο πίσω μέρος ο διαχύτης ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα. Η ματιά μας ταξιδεύει στο πλάι όπου εντοπίζει τους ανασηκωμένους ώμους ενώ φτάνοντας στο μπροστινό μέρος εντυπωσιάζεσαι με την μαύρη οκτάγωνη μάσκα Singleframe και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led.
Περνάμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στο μπάκετ κάθισμα της σπορ έκδοσης της δοκιμής με την εξαιρετική πλευρική στήριξη . Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με το ταμπλό να διαθέτει απλές και σύγχρονες γραμμές και να διαθέτει στοιχεία πολυτέλειας όπως είναι τα φιλέτα αλουμινίου και η επένδυση με αλκαντάρα παρακαλώ σε διάφορα σημεία.
Εδώ η τεχνολογία κάνει εμφανέστατη την παρουσία της με τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25” που αλλάζει κατά το δοκούν.
Στην μέση του ταμπλό υπάρχει δεύτερη οθόνη αφής 10,1 ιντσών όπου προβάλλονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου.Το προηγμένο σύστημα infotainment MMI radio Plus 10,1”της Audi το οποίο θέλει ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης και διαθέτει κορυφαία συνδεσιμότητα .
Όσον αφορά τους χώρους είναι άνετοι για πέντε άτομα με τους πίσω να έχουν περιορισμένο αέρα για τα κεφάλι τους λόγω της κεκλιμένης οροφής. Η πρακτικότητα μεγαλώνει χάρη στο διαρούμενο πίσω κάθισμα με την κλίση να μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Μπορείς να το σύρεις μπροστά και πίσω κατά 13 cm. αλλάζοντας ανάλογα και τα διαθέσιμα λίτρα στον χώρο αποσκευών.Το πορτμπαγκάζ με την- προαιρετικά -ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα έχει διπλό πάτο και διαθέσιμα 530 λίτρα και φορτώνεται εύκολα.
Ξεκινάμε την δοκιμή έχοντας στην διάθεση μας το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα Audi Drive Select το οποίο διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης το dynamic, auto, comfort, efficiency, individual και offroad με τις ανάλογες ρυθμίσεις στην λειτουργία του κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Στα συν είναι και το hill descent control το οποίο επεμβαίνει σε κατηφορικές διαδρομές με κλίσεις μεγαλύτερες από6% διατηρώντας σταθερή την ταχύτητα που έχεις επιλέξει.
Στην «καρδιά» του Audi Q3 SB 45 TFSI S tronic υπάρχει ένα δίλιτρος υπερτροφοδoτούμενος βενζινοκινητήρας ο οποίος κυριολεκτικά «φυσάει» στον δρόμο. Τα 230 άλογα στις 5.000-6.200 σ.α.λ στο πάτημα του γκαζιού «απογειώνουν» το αμάξωμα των 1625 κιλών και δίνουν εντυπωσιακή επιτάχυνση …πίστας με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα. Η ισχύς μεταφέρεται στους 4 τροχούς μέσω ενός αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη το οποίο αλλάζει με υποδειγματικό τρόπο τις 7 σχέσεις.
Ο κινητήρας του Q3 Sportback 45 TFSI έχει τόσο πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία την ώρα που ανεβάζεις τις στροφές ώστε ξεγελιέσαι και δεν αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα που έχεις αναπτύξει παρά μόνο όταν δεις το νούμερο που γράφει το ψηφιακό ταχύμετρο. Μάλιστα αγγίξαμε την τελική ταχύτητα των 230= χλμ./ώρα χωρίς να το αντιληφθούμε. γεγονός που μας οδήγησε στα δυνατά φρένα για να μην καταλήξουμε στο… αυτόφωρο.
Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε με τις επιδόσεις όπως και με την ελαστικότητα του μοτέρ με την ροπή στρέψης των 350 Nm ροπής σαν εμφανίζεται από το «ρελαντί» των 1.500-4.300 σ.α.λ .Τι άλλο να ζητήσεις από πλευράς επιδόσεων. Μάλιστα όσον αφορά την μέση κατανάλωση καυσίμου με το γκάζι στο πάτωμα δεν ξεπέρασε τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ όταν στραφήκαμε στο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης καταφέραμε να επιτύχουμε τιμή κοντά στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Όμως αν εντυπωσιαστήκαμε από τις δυνατότητες του μοτέρ τι να πούμε για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η ρύθμιση της S-Line ανάρτησης είναι ιδιαίτερα σφικτή και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση quattro προσφέρει εκπληκτική πρόσφυση χωρίς να χαλάει την άνεση των επιβατών. Το ελαφρύ αλλά γρήγορο σύστημα διεύθυνσης δίνει πολύ καλή πληροφόρηση με την λειτουργία Progressive steering η σχέση μετάδοσης γίνεται αμεσότερη όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού. Σε γρήγορους ρυθμούς με την έξυπνη επιλογή των ελαστικών 235/55/ 18 στρίβεις έχοντας μεγάλη αυτοπεποίθηση για το πώς θα σταθεί το αυτοκίνητο σε κλειστές καμπές του δρόμου με ελάχιστες κλίσεις .
Το Audi Q3 SB 45 TFSI S tronic ακολουθεί πιστά την πορεία που του χαράζεις και «καταπίνει» τα χιλιόμετρα αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες με υψηλή ποιότητα κύλισης. Και αν υπερβείς τα όρια σου ή αν πέσεις σε οδόστρωμα ολισθηρό, τότε η πλούσια γκάμα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας βάζουν τα πράγματα στην θέση τους.
Η δοκιμή μας συνεχίστηκε και σε εκτός δρόμου διαδρομές με χωμάτινα κομμάτια και αρκετές λακκούβες εκεί όπου το σύστημα τετρακίνησης μας «ξεκόλλησε» από λασπώδεις επιφάνειες. Για να αποκτήσετε το νέο Audi Q3 Sportback 45 TFSI με τον 2.0 TFSI κινητήρα των 230 ίππων με τετρακίνηση quattro ,το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων με τις εξαιρετικές επιδόσεις χρειάζεστε 52.620 ευρώ και 54.960 ευρώ για την έκδοση S line.