«Έφυγε» ο θρυλικός πιλότος της F1 Νίκι Λάουντα

Είχε στεφθεί τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής

Στο πάνθεον της ιστορίας πέρασε ο θρυλικός πιλότος της F1, Νίκι Λάουντα, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή τη Δευτέρα σε ηλικία 70 ετών. 

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι πέθανε ήσυχα, τη Δευτέρα 20ή Μαΐου 2019, με την οικογένειά του πλάι του», ανακοίνωσε η οικογένειά του.

Ο Λάουντα νοσηλευόταν τον τελευταίο καιρό στο νοσοκομείο με βαριάς μορφής γρίπη, η οποία τελικά τον «νίκησε».

Στις αρχές του 2019 και ενώ βρισκόταν για διακοπές στην Ίμπιζα, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με γρίπη, ενώ λίγους μήνες πριν είχε κάνει εγχείρηση στους πνεύμονες.

Από την Ίμπιζα μεταφέρθηκε εσπευσμένα σε νοσοκομείο στην Αυστρία. Ο Νίκι Λάουντα είχε υποβληθεί δύο φορές σε μεταμόσχευση νεφρού, το 1997 και το 2005.

Ο θρυλικός πιλότος της F1 είχε στεφθεί τρεις φορές πρωταθλητής, δύο με τη Ferrari το 1975 και το 1977 και μία με την McLaren το 1984.

Το σοκαριστικό ατύχημα που σημάδεψε τη ζωή του

Υπήρξε ένας ανυπέρβλητος αθλητής και μια ξεχωριστή προσωπικότητα, αφού κατάφερε να σταθεί ξανά στα πόδια του μετά το τραγικό ατύχημα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ το 1976 και να κατακτήσει μετά από αυτά άλλους δύο τίτλους. 

Τότε, βρέθηκε μόλις ένα βήμα  πριν το θάνατο, αφού η Ferrari που οδηγούσε χτύπησε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τυλίχθηκε στις φλόγες. 

Οι άλλοι οδηγοί που έπαιρναν μέρος στον αγώνα σταμάτησαν τα οχήματά τους και κατέβαλαν απεγνωσμένες προσπάθειες για να τον απεγκλωβίσουν από το φλεγόμενο όχημα. Ο Νίκι Λάουντα υπέστη σοβαρά εγκαύματα και εισέπνευσε μεγάλη ποσότητα τοξικών αερίων, όμως δεν το έβαλε κάτω και έξι εβδομάδες μετά το ατύχημα επέστρεψε στους αγώνες και τερμάτισε τέταρτος στο ιταλικό Grand Prix. 

Τα σημάδια όμως από το σοκαριστικό αυτό ατύχημα, του θύμιζαν πάντα όσα είχαν συμβεί, καθώς δεν «έφυγαν» ποτέ, παρά τις πλαστικές επεμβάσεις στις οποίες υπεβλήθη. 

Ο ίδιος είχε πει πως δεν ήθελε να εξαφανίσει τις ουλές του, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα ήταν ζωντανό παράδειγμα των κινδύνων που διατρέχουν οι οδηγοί της F1, ενώ πρωτοστάτησε σε ενέργειες για την αύξηση των μέτρων ασφαλείας στους αγώνες. 

Βιογραφικό

Ο Νίκι Λάουντα γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1949 στη Βιέννη της Αυστρίας. Η οικογένειά του ήταν εύπορη και ο Λάουντα, παρά τις αντιδράσεις των δικών του, στράφηκε από νωρίς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και δε δίστασε να διακόψει κάθε σχέση μεταξύ τους για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. 

Ξεκίνησε με ένα Mini και αργότερα αγωνίστηκε στη Formula Vee, όπως γινόταν τότε στην Κεντρική Ευρώπη. Γρήγορα όμως οδήγησε ιδιωτικά αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche και Chevron. Όταν η καριέρα του άρχισε να παραμένει στάσιμη, πήρε τραπεζικό δάνειο 30.000 βρετανικών λιρών μαζί με μια ασφάλεια ζωής έτσι ώστε να αγοράσει μια θέση οδηγού στη νεοφώτιστη ομάδα της March στο πρωτάθλημα της Formula 2 το 1971.

Το 1972 οδήγησε για την ομάδα της March τόσο στην F1 όσο και στην F2. Αν και τα αυτοκίνητα της F2 ήταν καλά και οι οδηγικές ικανότητες του Λάουντα εντυπωσίασαν το αφεντικό της March, Ρόμπιν Χερντ, το 1972 ήταν καταστροφικό για την March στην F1. 

Ο Λάουντα απελπίστηκε και –καθώς ήταν πολύ χρεωμένος στην τράπεζα– για μια στιγμή σκέφτηκε να αυτοκτονήσει. Τελικά, αποφάσισε να πάρει ένα νέο τραπεζικό δάνειο έτσι ώστε να αγοράσει μια θέση στην ομάδα της BRM το 1973. Ήταν πολύ γρήγορος από την αρχή, αλλά η ομάδα της BRM βρισκόταν ήδη στη δύση της.

Το μεγάλο βήμα στην καριέρα του έγινε όταν ο συναγωνιστής του στην ομάδα της BRM Κλέι Ρεγκατσόνι έφυγε για τη Ferrari το 1974 και ο ιδιοκτήτης της Ferrari ρώτησε τον Ιταλοελβετό οδηγό τη γνώμη του για τον Λάουντα. Εκείνος του μίλησε με τα καλύτερα λόγια με αποτέλεσμα ο Νίκι Λάουντα να υπογράψει πολύ σύντομα με την ιταλική ομάδα, η οποία του πρόσφερε αρκετά χρήματα ώστε να εξοφλήσει τις δανειακές του υποχρεώσεις.

Όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση ίδρυσε και διηύθυνε δύο αεροπορικές εταιρείες (Lauda Air και Niki). Υπήρξε διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Jaguar στη Formula 1 για δυο χρόνια. Τον Σεπτέμβριο του 2012 ανέλαβε τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes AMG Petronas F1 και συνέβαλε πολύ στη μεταγραφή του παγκόσμιου πρωταθλητή Λούις Χάμιλτον.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top