Nιώθεις βαρεμάρα; Χρησιμοποίησε τη μέθοδο Pomodoro

Σε βοηθάει να οργανώσεις την ημέρα σου και να είσαι πιο ευδιάθετη

pomodoro

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού (covid-19) δημιουργεί νέες συνθήκες στις ζωές όλων μας. Μία από τις σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητά μας έχει να κάνει με τον τρόπο που εργαζόμαστε, καθώς ως προληπτικό μέτρο για να σταματήσει η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού, πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν τον πιο “safe” δρόμο της εργασίας από το σπίτι.

Συναισθηματική υπερφαγία- Πώς μπορούμε να τη φρενάρουμε

Φυσικά αυτό, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Ειδικά όταν όλη η οικογένεια είναι μαζεμένη στο σπίτι την ίδια ώρα, κάποιοι δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν στη δουλειά τους και η απόδοσή τους είναι μειωμένη. Ψάχνοντας λοιπόν για την τεχνική Pomodoro στο ίντερνετ, ανακάλυψα πολλά γι' αυτό το απλό εργαλείο και θα σου τα αναφέρω, καθώς πιστεύω ότι, όποιος βρίσκεται στην κατάσταση που ήταν ένας Ιταλός φοιτητής πριν μερικά χρόνια (θα σου περιγράψω παρακάτω) θα βοηθηθεί πολύ. Ο ίδιος αποφάσισε να δοκιμάσει μια νέα τεχνική, για να μπορεί να συγκεντρώνεται στις μελέτες του. Και τα κατάφερε!

Ο φοιτητής αυτός, «ήθελε» κάθε χρόνο να περνά όλα τα μαθήματα, και κάθε χρόνο έφτιαχνε επιμελώς το πρόγραμμα του στο Google Calendar με ωραία χρωματάκια. Σε κάθε εξεταστική, δεν μπορούσε να στρωθεί στο διάβασμα. Έδωσε το πρώτο μάθημα και δεν το πέρασε. Έπεσε η ψυχολογία του και στα επόμενα... Τελικά δεν πέρασε κανένα μάθημα. Όσον αφορά το γιατί δεν πέρασε τα μαθήματα, η αιτία είναι απλά το ότι δεν συγκεντρώθηκε/μελέτησε αρκετά. Εντάξει, η αλήθεια είναι πως η πειθαρχία λείπει από το μυαλό αρκετών... Σίγουρα, όμως, μπορεί να βελτιωθεί με κάποιον τρόπο…

Ο Ιταλός φοιτητής λοιπόν, που εμπνεύστηκε την τεχνική Pomodoro τη δεκαετία του 90, ήταν ο Francesco Cirillo (Cirillo) ο οποίος την ονόμασε έτσι χάριν ενός χρονομετρητή κουζίνας σε σχήμα ντομάτας. Το χρησιμοποιούσε για να χρονομετρά τις εργασίες του ως φοιτητής. Από τότε, η τεχνική αυτή έχει κερδίσει μεγάλη δημοφιλία στους επαγγελματικούς και μη κύκλους, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην παραγωγικότητα και την αυτοβελτίωση.

Καραντίνα: Θα είναι αφορμή για «restart» ή για «ctrl z»;

Τhe Pomodoro Technique

Η ιδέα του ήταν να καταγράψει τις υποχρεώσεις που είχε και να τις διεκπεραιώσει σε μικρά, 25-λεπτα κομμάτια.
Το χρήσιμό του εργαλείο ήταν ένας χρονομετρητής κουζίνας σε σχήμα ντομάτας, από αυτούς που περιστρέφουμε μέχρι μια ένδειξη λεπτών και γυρνούν σιγά-σιγά στην αρχική τους θέση μέχρι να κουδουνίσουν.

Φαντάσου τον, να κουρδίζει την ντομάτα, να διαβάζει για 25 λεπτά μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι, μετά να κάνει 5 λεπτά διάλειμμα και όλο από την αρχή. Παρατήρησε πόσο εύκολα, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία μόνο μερικές φορές, καλύπτονται εύκολα 2 ώρες μελέτης. Με αυτή την τεχνική, ο Ιταλός κατέληξε με το πτυχίο στο χέρι! 

Για να δούμε λοιπόν γιατί λειτουργεί... 

Όλα είναι στο μυαλό

Η βαρεμάρα αλλά και η αδράνεια του καθισιού είναι δύσκολοι εχθροί. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η τεχνική Pomodoro βασίζεται κυρίως στη δύναμη της συνήθειας.

Το μυαλό μας μαθαίνει γρήγορα να λειτουργεί πολύ αποδοτικά σε μικρά 25-λεπτά καθαρής και απόλυτα συγκεντρωμένης εργασίας. Φυσικά, για να δουλέψει και για σένα η τεχνική, θα πρέπει να ακολουθήσεις μερικούς κανόνες:

1. Για εκείνα τα 25 λεπτά, είναι βασικό να μην σου αποσπάει τίποτα την προσοχή. Όταν αφιερώνεις αυτά τα λεπτά για την εργασία σου, χρειάζεται να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος στον σκοπό σου.

2. Κάθε 25 λεπτά να κάνεις ένα 5-λεπτο διάλειμμα και κάθε 2 ώρες συνολικά, να κάνεις ένα μισάωρο. Τα 25-λεπτα κομμάτια χρόνου τα μετράμε ως “ένα Pomodoro”. (το “ένα Pomodoro” είναι ενιαία μονάδα. Δεν μπορείς να κάνεις π.χ. μισό Pomodoro).

3. Ο χρονομετρητής σου θα πρέπει να παράγει τον γνωστό ήχο “τικ-τακ” και εσύ να τον ακούς και να τον βλέπεις. Μετά από μερικές χρήσεις, ο ήχος όχι μόνο θα πάψει να είναι ενοχλητικός αλλά θα σε βάζει και σε μια κατάσταση “παραγωγικής ύπνωσης”, αφού θα έχεις συνδυάσει το “τικ-τακ” με την απόλυτή σου συγκέντρωση σε μια εργασία.  Αν δεν έχεις χρονομετρητή κουζίνας, μπορείς να χρησιμοποίησεις κάποιον online μετρητή, όπως τον Tomato Timer, αλλά η αίσθηση ενός πραγματικού που θα βρίσκεται πάνω στο γραφείο σου, θα είναι πάντα ανώτερη.

4. Σε ένα λευκό χαρτί, να καταγράφεις τις υποχρεώσεις σου για την κάθε μέρα και δίπλα στην κάθε μια σημειώνετε ένα “Χ” για κάθε Pomodoro (για κάθε 25-λεπτο εργασίας δηλαδή) που ολοκληρώνεις.

Πώς να θωρακίσεις τον οργανισμό σου με θετικά συναισθήματα

Με αυτή την απλή τεχνική μπορεί να έχεις απίστευτα αποτελέσματα. Μπορείς να την εφαρμόσεις σε οποιαδήποτε άλλη εργασία θέλεις να ολοκληρώσεις. Θα καταφέρεις να διεκπεραιώνεις τις εργασίες σου στον μισό απ' ότι συνήθως, χρόνο. Βλέπεις, οι μικρές εκρήξεις παραγωγικότητας σε συνδυασμό με τον περιορισμό των 25 λεπτών, βγάζουν από μέσα σου έναν κρυμμένο εαυτό που συγκεντρώνεται σε ότι κάνει! 

Αν καταφέρεις να βάλεις όρια στη μέρα σου και οργανώνοντάς την κατάλληλα, θα γίνεις πιο παραγωγικός! Προσπάθησέ το στο σπίτι. Μπορεί από υλικά να απαιτείται μόνο ένας χρονομετρητής κουζίνας, αλλά μην ξεχνάς πως χωρίς την αντίστοιχη θέληση για να “εργαστείς” δεν πρόκειται να καταφέρεις και πολλά.  Κάθε τεχνική παραμένει πάντα ένα απλό εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει να βγεις από τον λάκκο της βαρεμάρας και της ξάπλας – αρκεί να θέλεις να το χρησιμοποιήσεις. 

Η τεχνική Pomodoro πραγματικά δουλεύει! Δοκίμασέ την κι εσύ στο σπίτι!

Επιμέλεια: Μαρίνα Χρήστου

Πηγή: mylife.com.cy


 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top