Διεθνής Ημέρα Καταναλωτή: Πού μπορείς να βρεις προσφορές 

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή: Όσα πρέπει να προσέχετε κατά τις αγορές σας

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή
Πώς έχει επηρεάσει η ακρίβεια τις διατροφικές συνήθειες σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ / Βίντεο: ΕΡΤ

Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, η οποία γιορτάζεται σαν σήμερα και κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου, καθιερώθηκε το 1983 με απόφαση του ΟΗΕ, σε ανάμνηση μιας ομιλίας του Aμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι, που έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος.

Σούπερ μάρκετ: Αμετάβλητες οι τιμές – Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν

Στις 15 Μαρτίου του 1962 ο Τζον Κένεντι, σε μία μνημειώδη ομιλία του στο Κογκρέσο, σκιαγράφησε τα τέσσερα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών: Ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή.

Είπε, μεταξύ άλλων: «Καταναλωτές είμαστε όλοι! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται».

Διεθνής Ημέρα Καταναλωτή: Πού μπορείς να βρεις προσφορές 

Κάθε πολίτης μπορεί να προστατευτεί από την ακρίβεια και να αναζητήσει προσφορές σε είδη τροφίμων και προϊόντων, επσκέπτοντας την πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης: e-katanalotis.gov.gr / Φωτογραφία: unsplash.com

Διεθνής Ημέρα Καταναλωτή: Πού μπορείτε να βρείτε προσφορές

Κάθε πολίτης μπορεί να προστατευτεί από την ακρίβεια και να αναζητήσει προσφορές σε είδη τροφίμων και προϊόντων, επσκέπτοντας την πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης: e-katanalotis.gov.gr, όπου μπορείτε να συγκρίνετε τιμές και να καταλήξετε στην πιο συμφέρουσα για εσάς, ενώ στην ίδια σελίδα μπορείτε να κάνετε τυχόν καταγγελίες, καθώς και να ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτές.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να κατεβάσετε στο κινητό σας την εφαρμογή e-Καταναλωτής, κάτι που θα σας εξυπηρετεί άμεσα όταν θέλετε να κάνετε τις αγορές σας.  

Έρευνα - σοκ για την ακρίβεια: Ποια προϊόντα «έκοψαν» οι καταναλωτές

Διεθνής Ημέρα Καταναλωτή: Πού μπορείς να βρεις προσφορές 

Η υπηρεσία προστασίας καταναλωτή, με αφορμή τη σημερινή μέρα, συμβουλεύει τους καταναλωτές για το τι είναι αναγκαίο να προσέχουν κατά τη διάρκεια των αγορών τους / Φωτογραφία: unsplash.com

Δικαιώματα καταναλωτή: Όσα πρέπει να προσέχετε κατά τις αγορές σας

Η υπηρεσία προστασίας καταναλωτή, με αφορμή τη σημερινή μέρα, συμβουλεύει τους καταναλωτές για το τι είναι αναγκαίο να προσέχουν κατά τη διάρκεια των αγορών τους:

  • Να γνωρίζετε τα στοιχεία του προμηθευτή και των προσώπων που σας εξυπηρετούν (εμπορικός οίκος, κατάστημα, εταιρεία, γραφείο, πράκτορας κοκ).
  • Λύστε τυχόν απορίες ή προβληματισμούς και, όπου είναι δυνατόν, ζητήστε να επιθεωρήσετε ή και να δοκιμάσετε το προϊόν. Αριθμός εταιρειών προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα χωρίς οποιαδήποτε δέσμευση σας.
  • Υπολογίστε το συνολικό ύψος της τιμής λαμβάνοντας υπόψη τυχόν επιπρόσθετες επιβαρύνσεις, χρήση επιμέρους εξαρτημάτων ή προϊόντων, συναρμολογήσεις, εγκαταστάσεις, μεταφορές, συντήρηση κ. ά. Να θυμάστε ότι η τιμή θα πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους φόρους, συμπεριλαμβανομένου του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ).
  • Λάβετε υπόψη τον τρόπο αποπληρωμής, π.χ. πιστωτικές κάρτες, επιταγές, τραπεζική προθεσμιακή εντολή, κατ' ευθείαν χρέωση λογαριασμού, ανταλλαγή προϊόντων ή διευκολύνσεων μέσω χρηματοπιστωτικών οργανισμών, κοκ.
  • Όπου απαιτούνται σημάνσεις, βεβαιωθείτε ότι είναι κατάλληλα γραμμένες π.χ. στοιχεία παραγωγού/προμηθευτή, σήμα CE, οδηγίες ασφάλειας και χρήσης, βάρος, διαστάσεις, ειδικές προειδοποιήσεις για πριν, κατά και μετά την αγορά, οδηγίες ή στοιχεία που πρέπει να φυλαχτούν για μελλοντική χρήση, όλα στην ελληνική γλώσσα, κ.λπ.
  • Μελετήστε σχολαστικά, σε δικό σας χρόνο, και κατά το δυνατόν μακριά από την παρουσία πωλητών/προμηθευτών, έγγραφα που σας παρουσιάζονται, και αποφύγετε βεβιασμένη δέσμευση ή αγορά εκτός αν ΕΣΕΙΣ το έχετε αποφασίσει. ΜΗΝ προβείτε σε οποιανδήποτε συμφωνία/αγορά όταν νιώθετε ότι έχετε πιεστεί ή ο χρόνος για μελέτη των λεπτομερειών δεν ήταν αρκετός.
  • Για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών, η πώληση των οποίων γίνεται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, έχετε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δηλαδή, ακύρωσης της σύμβασης που τυχόν έχετε συνάψει, μέσα σε καθορισμένο χρονικό πλαίσιο. Τέτοιες είναι οι πωλήσεις από πόρτα σε πόρτα, από απόσταση, από το διαδίκτυο, κ.ά.
  • Κρατάτε και φυλάσσετε αντίγραφα στοιχείων που αποδεχτήκατε ή υπογράψατε όπως τιμολόγια, συμβόλαια, χρηματοπιστωτική εξασφάλιση, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, εγγυήσεις, συντηρήσεις, προγράμματα υποστήριξης, έντυπα χρήσης, περιοδικές αναβαθμίσεις κ.ά.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι οδηγίες ασφαλούς χρήσης των προϊόντων που αγοράζετε είναι γραμμένες και στην ελληνική γλώσσα. Σε αντίθετη περίπτωση, ΜΗΝ αποδεχθείτε το προϊόν και ενημερώστε την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή δίδοντας τις σχετικές πληροφορίες. Οι οδηγίες μπορεί να αφορούν στη χρήση, συντήρηση, φύλαξη, συναρμολόγηση, προσαρμογή σε άλλα προϊόντα κοκ.
  • Όταν το προϊόν σας παραδίδεται σε χρόνο μεταγενέστερο της παραγγελίας ή τμηματικά, αν έτσι έχει συμφωνηθεί, επιθεωρείστε το προσεκτικά. Στην περίπτωση που δεν ανταποκρίνεται στα συμφωνηθέντα, ενημερώστε άμεσα τον προμηθευτή σας, ΜΗΝ το αποδεχθείτε και ΜΗΝ το παραλάβετε.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top