Ποιο είναι το ιστορικό ελληνικό αυτοκίνητο δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Η ιστορία του Enfield 8000 από έναν ειδικό της αυτοκίνησης

Δίπλα σε ένα ιστορικό αυτοκίνητο εξήγγειλε – ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος - ο Κυριάκος Μητσοτάκης τα σχέδια της κυβέρνησης για τη μετάβαση στην «πράσινη» αυτοκίνηση, με επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Πρόκειται για το Enfield 8000, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρετανικής καταγωγής, αλλά που έφερνε «ελληνική υπογραφή».
Ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο οραματιστής Ανδριώτης εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο πρόεδρος της εταιρείας Κωνσταντίνος Αδρακτάς.

Ο πρωθυπoυργός στην Τεχνόπολη, δίπλα στο ιστορικό Enfield 8000/ Πηγή φωτογραφίας: Eurokinissi

Το Enfield 8000 αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής παγκοσμίως, αντικατοπτρίζοντας την πρωτοποριακή - για τα ελληνικά δεδομένα - βιομηχανική ιστορία της Σύρου. 

Επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξήγγειλε ο Μητσοτάκης

Έδρα της Εnfield Automotive ήταν στο Isle of Wight, όπου ξεκίνησε η παραγωγή του E8000. Ωστόσο, κάποιες απεργίες, που πραγματοποιήθηκαν λίγο μετά την έναρξης της παραγωγής, οδήγησαν τον Γουλανδρή να μεταφέρει το project στη Σύρο, αν και ενδιαφέρον για την παραγωγή του είχαν δείξει και οι ΗΠΑ.

Το Enfield 8000 αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής παγκοσμίως και φτιάχτηκε στη Σύρο / Πηγή φωτογραφίας: Eurokinissi

Το εργοστάσιο δημιουργήθηκε στις εγκαταστάσεις ενός παλαιού νηματουργιού, ωστόσο ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς διαφώνησε με την παραγωγή του στην Ελλάδα και παραιτήθηκε.

Το όχημα ήταν διθέσιο με μήκος 2,7 μέτρα και βάρος 965kg (το 1/3 οι μπαταρίες). Μία συστοιχία από μπαταρίες μολύβδου έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120Ah, τροφοδοτούσαν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα 48V με ισχύ 8,2HP (6kW) / 4400rpm, μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία του έφτανε μάξιμουμ τα 130 χιλιόμετρα και συνδεόταν με το ηλεκτρικό δίκτυο για να φορτιστεί, απαιτώντας 8 ώρες για την πλήρη φόρτισή του.

Το ιστορικό Enfield 8000 είχε αυτονομία μάξιμουμ 130 χιλιόμετρα / Πηγή φωτογραφίας: Wikipedia

Κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, Bicini και Miner, ελληνικής σχεδίασης από τον σχεδιαστή Γ. Μιχαήλ.

Το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάστηκε στη Σύρο κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1973. Συνολικά παρήχθησαν 112 αυτοκίνητα, ενώ τo 1976 η μονάδα παραγωγής και η εταιρεία έκλεισαν, καθώς το υψηλό κόστος κτήσης του οχήματος, η μειωμένη αυτονομία, αλλά και προσκόμματα από τον κρατικό μηχανισμό, οδήγησαν στην εμπορική αποτυχία του Enfield 8000. 

Σήμερα υπάρχει ένα μόνον αντίτυπο του αυτοκινήτου που φυλάσσεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Σύρου.

Άγγελος Κλιβανόπουλος

Αρχισυντάκτης περιοδικού Power Automotive Magazine

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top