Έκθεση-κόλαφος για το κόστος 3 αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα: Έως και 69% μεγαλύτερο το κόστος

Για συνολική αύξηση του προϋπολογισμού κατά 1,2 δισ. ευρώ κάνει λόγο το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

«Καταπέλτης» είναι η έκθεση Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για το τελικό κόστος τριών αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα.
 
Ειδικότερα, στην έκθεση σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για αυτοκινητοδρόμους "Ολυμπία Οδός", "Μορέας" και "Κεντρική Οδός" (Ε65) την περίοδο 2000-2014 κάνει λόγο για:
 
Κόστος ανά χιλιόμετρο που αυξήθηκε έως και κατά 69% σε σχέση με το αρχικά προϋπολογισθέν
Μείωση του αντικειμένου έργων κατά 55%
Ελλιπή προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα
Υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους πριν από την επίλυση σημαντικών προβλημάτων
 
Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες ο Oskar Herics, μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και αρμόδιο για την έκθεση, η Ελλάδα αύξησε τον αρχικό προϋπολογισμού των τριών αυτοκινητοδρόμων κατά 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η συνεισφορά της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ήταν 422 εκατομμύρια ευρώ (το 36% της συνολικής αύξησης).
 
Η πρόσθετη επιβάρυνση του 1,2 δισ. ευρώ για τους 3 αυτοκινητόδρομους μεταφράζεται ως εξής:
 
- Επιπλέον 413 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τους αρχικούς υπολογισμούς, για την Κεντρική Οδό
- Επιπλέον 678 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τους αρχικούς υπολογισμούς, για την Ολυμπία Οδό
- Επιπλέον 84 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τους αρχικούς υπολογισμούς, για τον Μορέα
 
«Όπως έχουμε πει επανειλημμένα οι διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων ήταν πάνω από 1,2 δισ. και με την διαπραγμάτευση που πέτυχε η ελληνική κυβέρνηση κερδήθηκαν 764 εκατ.  ευρώ. Η ΝΔ είχε το θράσος να χαρακτηρίσει το υπόλοιπο πανωπροίκια. Σήμερα επιβεβαιώνονται τα πανωπροίκια της ΝΔ και στις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
 
Δείτε ολόκληρο το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του Star εδώ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top