Αυτές είναι οι νέες διατάξεις για τα ταξί στο νομοσχέδιο Σπίρτζη

Διαβάστε στο αποκλειστικό ρεπορτάζ του Star τι προβλέπουν

Συνεχίζεται ο κίτρινος πυρετός  για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξί. Τη μεθεπόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου μεταφορών.

Το αποκλειστικό  ρεπορτάζ του Star παρουσιάζει   τις νέες διατάξεις για τα ταξί:  

-Με το νέο νομοσχέδιο θα αυξηθεί το όριο ηλικίας των οχημάτων ταξί από τα 18 χρόνια στα 23.

-Θα μειώνεται επίσης η δυνατότητα του κάθε περιφερειάρχη να χορηγεί άδειες ταξί παρά την αυξημένη τουριστική ζήτηση.

-Θα καθορίζονται οι θέσεις πάρκινγκ και οι πιάτσες στις πόλεις των νομών από τους Δήμους.

-Βαριά θα είναι τα πρόστιμα για τους οδηγούς ταξί που δεν εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία.

 Σημείο αιχμής ωστόσο παραμένει το τι θα γίνει με την αξιολόγηση των οδηγών που περιλαμβάνεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα taxibeat.

«Δεν μπορεί να γίνει δεκτό να καταργηθεί η αξιολόγηση και δε νομίζω ότι θα βάλει κανείς σε ένα νόμο κατάργηση της αξιολόγησης»  δηλώνει ο Νίκος Δρανδάκης,  ιδρυτής της πλατφόρμας taxi beat.

Ωστόσο,  ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης  θεωρεί πως οι φωτογραφίες των οδηγών δε θα πρέπει να δημοσιεύονται,  για λόγους αποφυγής φυλετικών διακρίσεων, μία θέση που προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις και στους οδηγούς ταξί.   

Το πρόβλημα με το taxibeat ανέδειξε ότι ο επαγγελματίας οδηγός παραμένει ένα κλειστό επάγγελμα  παρά τη μνημονιακή ποχρέωση για το άνοιγμα του κλάδου από το 2011.

Στα ταξί το επάγγελμα θεωρητικά έχει ανοίξει, όμως υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός αδειών που μπορούν να χορηγηθούν. Στην Αθήνα οι άδειες δεν μπορούν να ξεπεράσουν τις 14.000. Το κόστος της κάθε άδειας μάλιστα είναι απαγορευτικό καθώς φορείς της αγοράς υποστηρίζουν ότι μπορεί να κάνει απο 60.000 έως και 200.000 ευρώ.

Την ίδια ώρα  για να πάρει κάποιος μια άδεια τουριστικού   λεωφορείου, άνω των 10 θέσεων δηλαδή,  θα πρέπει  να ανοίξει γραφείο γενικού τουρισμού.

Για να εξυπηρετεί τουρίστες με βαν  κάτω από 9 θέσεις,  δε χρειάζεται μεν επαγγελματικό δίπλωμα αλλά θα πρέπει να κινείται υποχρεωτικά στα όρια της περιφέρειάς του.

Η ένωση επιχειρήσεων start ups πήρε θέση,  δηλώνοντας ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης και καινοτομίας.

 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top