Στη διαιτησία θα λύσουν τις διαφορές τους η Fraport και το Δημόσιο για τα αεροδρόμια

Η γερμανική εταιρία ζητά 74 εκ. ευρώ για ζημιές στις υποδομές που παρέλαβε – Τι απαντά μέσω Star o Σπίρτζης

15 ημέρες μετά την παράδοση των αεροδρομίων, στις 26 Απριλίου 2017, η Fraport προέβαλε για πρώτη φορά αξιώσεις αποζημίωσης για φθορές σε υποδομές που εντόπισε στα αεροδρόμια, τα οποία αγόρασε έναντι 1,2 δις ευρώ.

«Tα αιτήματα των αποζημιώσεων τα έχουμε ξαναζήσει. Όταν είναι δίκαια εγκρίνονται, όταν δεν είναι δίκαια απορρίπτονται», δηλώνει στο Star για το ζήτημα που προέκυψε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.   

Η εταιρία ενεργοποίησε τη ρήτρα της σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο, καθώς διαπίστωσε,  όπως ισχυρίζεται, ότι τα αεροδρόμια δεν είχαν συντηρηθεί από το 2015, οπότε ξεκίνησε η διαδικασία πώλησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η γερμανική εταιρία έχει διαπιστώσει προβλήματα:

Στους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης και των 14 αεροδρομίων,  με ενδεικτικά παραδείγματα το αεροδρόμιο της Ρόδου, όπου ο διάδρομος είχε υποστεί καθίζηση, στην Κέρκυρα με ζημιές και στις κτιριακές υποδομές, ενώ τα λιγότερα προβλήματα εντοπίστηκαν στους δύο διαδρόμους του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης.  

 «Τους τελευταίους 5 μήνες έχουμε αντικαταστήσει περισσότερες από 12.000 λάμπες για τα φωσφορίζοντα φώτα στους διαδρόμους προσγείωσης», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της FRAPORT GREECE, Αλεξάντερ Ζινέλ.

Στις 7 Αυγούστου 2017 η εταιρεία προσέφυγε στη διαιτησία. Λίγες ημέρες αργότερα, ο  υπουργός Υποδομών με επιστολή του απέρριψε ως αβάσιμες τις απαιτήσεις της εταιρίας. «Δε δικαιολογούνται τέτοιου ύψους αποζημιώσεις σε καμία περίπτωση», επισημαίνει ο κ. Σπίρτζης στο Star.

Aπό την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας δηλώνει: «Είχε υπάρξει μια αίτηση της Fraport  να εξεταστούν κάποια θέματα. Προβλέπεται από τη σύμβαση μια διαδικασία να επιλύονται τέτοιου είδους τεχνικά ζητήματα. Είναι σε εξέλιξη αυτή η διαδικασία».

Το υπουργείο Υποδομών δε θέλησε να σχολιάσει τη διαλλακτικότερη στάση του υφυπουργού Οικονομίας, θυμίζοντας ωστόσο ότι «ο κ. Πιτσιόρλας ήταν πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και υπεύθυνος για τη σύμβαση».

Στην ουσία της υπόθεσης πάντως,  γνώστες της διαιτητικής διαδικασίας εκτιμούν ότι τελικά θα βρεθεί η χρυσή τομή με συμβιβασμούς και από τις δύο πλευρές, αποκλείοντας να καταβληθεί τελικά ένα τόσο υπέρογκο ποσό.    

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top