Σε αύξηση των τιμών των νέων αυτοκινήτων με παραδοσιακούς κινητήρες (βενζίνη – πετρέλαιο) κατά 2.000 ευρώ αναμένεται να οδηγήσει η εφαρμογή στην Ευρώπη των νέων πολύ αυστηρών εκπομπών ρύπων Euro 7.
Μάλιστα, οι αυξήσεις για τα φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και τα λεωφορεία θα είναι πολύ μεγαλύτερες, φτάνοντας έως τα 12.000 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία από αυτοκινητοβιομηχανίες που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA – European Automobile Manufacturers’ Association).
Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, «τα τα στοιχεία είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην εκτίμηση επιπτώσεων του Euro 7 (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία)».
Οι νέοι κανόνες εκπομπών αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από τη στιγμή που θα αρχίσει να ισχύει η νόρμα Euro 7, κάτι που αναμένεται να γίνει το 2026/27.
Η ACEA, όμως, εκτιμά ότι τα αυτοκίνητα που θα πληρούν τους νέους κανονισμούς Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% του συνόλου στους δρόμους της ΕΕ το 2035.
Αυτός είναι ο λόγος που χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία φέρονται να επιχειρούν να μπλοκάρουν την εφαρμογή του Euro 7.