Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης θα δίνουν πλέον οι τράπεζες, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται σε διαβούλευση και εκτιμάται πως θα ψηφιστεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Το νομοσχέδιο θα προβλέπει κάποιες σημαντικές «ασπίδες» προστασίας για τους καταναλωτές.
Ηλεκτρονικές απάτες: Πάνω από 400 εκατ. ευρώ κοστίζουν ετησίως
Πώς και πότε θα αποζημιώνονται τα θύματα απάτης από κάρτες
Οι τράπεζες θα δίνουν αποζημίωση στους καταναλωτές, σε περίπτωση που κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές και υπάρξει χρέωση της κάρτας.
Market Pass: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα τροφίμων
Επειδή μέχρι εκείνος να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή, μπορεί να περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα, το οποίο όμως θα είναι αρκετό για να προχωρήσει σε αγορές αυτός που θα βρει την κάρτα, ο κάτοχος της κάρτας θα ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ.
Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, ψωνίσει 200 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 ευρώ την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.
E-banking: Πώς και πότε θα αποζημιώνονται τα θύματα απάτης
Όσον αφορά στις διαδικτυακές απάτες, όποιος πέσει θύμα phishing θα μπορεί πλέον να αποζημιωθεί.
Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι μέχρι τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking, δηλαδή ο πολίτης.
«Σπίτι μου»: Τον Μάρτιο ξεκινούν τα δάνεια σε νέους για πρώτη κατοικία
Αν όμως γίνει εν αγνοία του ένα έμβασμα, μια μεταφορά χρηματική πάνω από 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα.
Τι αλλάζει για τα e-shop
Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει και την αυστηροποίηση των διαδικασιών για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Θα πρέπει στην ιστοσελίδα τους να αναγράφουν τον ΑΦΜ, τον αριθμό Εμπορικού Μητρώου αλλά και τον αριθμό άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.
Εάν κάτι από αυτά λείπει, το πρόστιμο ξεκινάει από 5.000 ευρώ και φθάνει μέχρι και ενάμιση εκατομμύριο ευρώ. Και βέβαια το Δημόσιο έχει δικαίωμα να κατεβάσει ακόμα και την ιστοσελίδα.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.