Black Friday και Cyber Monday: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Αναμένεται να ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο οι αγορές αυτές τις μέρες

Black Friday

Προ των πυλών βρίσκονται η Black Friday (29 Νοεμβρίου) και η Cyber Monday (2 Δεκεμβρίου), με τους καταναλωτές να έχουν προγραμματίσει εδώ και αρκετό καιρό τις αγορές τους.

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενόψει των δύο «εμπορικών γιορτών», συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές.

Black Friday: Πώς θα ψωνίσουν φέτος οι Έλληνες – Ποια πόλη έχει τα πρωτεία

Όπως επισημαίνει, οι εμπορικές προσφορές αυτών των ημερών δημιουργούν μια αίσθηση «επείγοντος» στη λήψη μιας απόφασης αγοράς, που μπορεί να οδηγήσει τους καταναλωτές… σε μπελάδες.

Τι θα πρέπει να προσέξετε σε μία εμπορική ιστοσελίδα, για να είναι αξιόπιστη

Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τη συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).

Black Friday: Ξεκίνησαν οι προσφορές με… Black Monday!

Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης, σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

• Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα, αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες στην Προστασία του Καταναλωτή

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top