Πανευρωπαϊκή απαγόρευση των πτήσεων των Boeing 737 Max

Ανάλογη απόφαση και από δεκάδες άλλα κράτη, μετά τη συντριβή στην Αιθιοπία

Πανικό έχει προκαλέσει η συντριβή του Boeing 737 Max 8 της Ethiopian Airlines λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο και οι 157 επιβαίνοντες. H Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας ανακοίνωσε καθολική απαγόρευση των πτήσεων του αεροσκάφους Boeing 737 Max σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σε ανάλογες αποφάσεις είχαν νωρίτερα οδηγηθεί οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας δεκάδων κρατών ανάμεσα στα οποία και τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά.

Ο Έλληνας που δεν μπήκε στη μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines και σώθηκε

Σιγκαπούρη: Απαγορεύει την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX

Η αρχή πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε σήμερα ότι απαγορεύει μέχρι νεοτέρας την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας.

Η αρχή ενημέρωσε ότι «αναστέλλει προσωρινά» από τις 14:00 τοπική ώρα (06:00 ώρα Ελλάδας) τις πτήσεις όλων των τύπων του μοντέλου Boeing 737 MAX προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν 737 MAX μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες», με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Η αναστολή αφορά την εταιρεία SilkAir (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη).

Αιθιοπία: Αυτός ήταν ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους που συνετρίβη

Οι χώρες που απαγορεύουν στις εταιρείες τους να πετούν τα Boeing 737 Max 8

Κίνα

Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων.

Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.

Ινδονησία

Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.

Νότια Κορέα

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.

Μογγολία

Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines

Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:

Ethiopian Airlines (Αιθιοπία), Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν)

Αιθιοπία:Εντοπίστηκαν και τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing 737 MAX 8

Αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία: Αυτή είναι η λίστα των επιβατών

Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Boeing 737 MAX 8

Norwegian (Νορβηγία), Air Italy (Ιταλία), Icelandair (Ισλανδία), Southwest (ΗΠΑ), American Airlines (ΗΠΑ), S7 Airlines (Ρωσία), Turkish Airlines (Τουρκία), Air Canada (Καναδάς), Westjet (Καναδάς), Aeromexico (Μεξικό), Aerolinas Argentinas (Αργεντινή), GOL Airlines (Βραζιλία), SilkAir (Σιγκαπούρη), Spicejet (Ινδία), Jet Airways (Ινδία), flydubai (Ντουμπάι), LOT (Πολωνία), TUIfly.

Αναβάθμιση του λογισμικού ανακοίνωσε η Boeing

Αργά το βράδυ της Δευτέρας, η εταιρία έκανε γνωστό ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8.

Η Boeing εξήγησε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές». Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε, χωρίς να τη συσχετίζει με τη συντριβή του 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Αξιόπλοα τα Boeing 737 Max

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) διαβεβαίωσε με ανακοίνωση που εξέδωσε τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ότι τα BOEING 737 MAX 8 είναι αξιόπλοα.

Νωρίτερα, η υπουργός Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών Ιλέιν Τσάο είχε ανακοινώσει ότι οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν «με μεγάλη προσοχή» τις μοιραίες συντριβές των δύο αεροσκαφών Boeing Co 737 MAX 8.

Η Ιλέιν Τσάο δήλωσε ότι συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την εξέταση τόσο της συντριβής του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, όσο και της συντριβής του αεροσκάφους της Lion Air τον Οκτώβριο και για την αναζήτηση της ενδεδειγμένης πορείας... «Θέλω να διαβεβαιώσω το κοινό ότι αντιμετωπίζουμε αυτά τα περιστατικά, αυτά τα δυστυχήματα, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα», είπε.

Η εταιρεία Boeing βρέθηκε σε δίνη μετά την συντριβή του 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines που οδήγησε πολλές χώρες, ανάμεσά τους η Κίνα, να καθηλώσουν στο έδαφος το μοντέλο που αποτελεί την ναυαρχίδα της αμερικανικής εταιρείας.

Στο μέσον της ημέρας στην Wall Street, η μετοχή τη Boeing είχε κάπως ανακάμψει στο -7,04%, μετά την αρχική της ραγδαία πτώση στο -10%.

Η ανακοίνωση της Boeing μετά το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air τον Οκτώβριο για τον... προβληματικό αιαθητήρα του Max 8

Προς το παρόν οι πληροφορίες για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines δεν είναι επαρκείς και η καθήλωση αυτού του τύπου αεροσκαφών γίνεται για προληπτικούς λόγους.

Ωστόσο, μετά την τραγωδία της Lion Air στην Ινδονησία, η Boeing εξέδωσε μια προειδοποίηση ότι το αεροσκάφος τύπου Max 8 παρουσίασε μια επιπλοκή σε έναν από τους αισθητήρες του, σύμφωνα με το news.upday.com.  Πρόκειται για τον αισθητήρα που μετρά την κλίση του αεροπλάνου, ώστε να αποφευχθεί να πετάξει πολύ απότομα.

Εάν αυτός ο αισθητήρας υποδεικνύει ότι η «μύτη» του αεροπλάνου είναι πολύ ψηλά, αρχίζει αυτόματα το τράβηγμα του αεροσκάφους προς τα κάτω. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του αισθητήρα, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανεξέλεγκτη έλξη του αεροπλάνου προς το έδαφος. 

Αν αυτά ευσταθούν… τίθενται μια σειρά από ερωτήματα: «Ήταν οι πιλότοι εκπαιδευμένοι ώστε να παρακάμψουν τον αισθητήρα AoA; Κι αν οι ειδικοί γνώριζαν αυτή  δυσλειτουργία γιατί δεν προχώρησαν εγκαίρως στην αντικατάστασή του;»

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top